El conegut influencer Aless Gibaja ha protagonitzat un polèmic anunci de la marca ‘Snickers’, de xocolatines. De fet, el vídeo ha estat durament criticat i se l’ha titllat d’homòfob, per ridiculitzar els gais. En l’anunci, es veu com Gibaja demana al cambrer “un suc de taronja amb vitamines A, B i C, abraçadetes, petonets i carícies around the world“. Quan el cambrer li ofereix un gelat Snickers, es converteix en un home de veu greu amb barba. El company li pregunta si està “millor” i ell respon “millor”. Al final, se sent l’eslògan: “No ets tu quan tens gana”:
I després de l’allau de crítiques que va rebre la marca i el propi Gibaja pel vídeo, ‘Snickers’ ha decidit retirar-lo. Més enllà dels centenars de missatges que hi ha contra l’anunci a les xarxes socials, l’han criticat Íñigo Errejón o Irene Montero, entre d’altres. “Hola, Snickers. A mi no em fa gràcia estigmatitzar i riure’s de la ploma. Menys encara en un estiu en el qual es multipliquen les agressions a persones LGTBI”, va escriure Errejón a Twitter.
Hola, @snickers_es . A mí no me hace gracia estigmatizar y reírse de la pluma. Menos aún en un verano en el que se multiplican las agresiones a personas LGTBI https://t.co/cfDFboH9NV
— Íñigo Errejón (@ierrejon) August 5, 2021
Per la seva banda, la ministra d’Igualtat, Irene Montero, va escriure a Twitter: “Em pregunto a qui li pot semblar una bona idea usar l’homofòbia com a estratègia comercial. La nostra societat és diversa i tolerant. Tant de bo aprenguin a ser-ho també els qui tenen el poder per a prendre les decisions sobre el que veiem i sentim en anuncis i programes de TV”.
Me pregunto a quién le puede parecer una buena idea usar la homofobia como estrategia comercial.
— Irene Montero (@IreneMontero) August 5, 2021
Nuestra sociedad es diversa y tolerante. Ojalá aprendan a serlo también quienes tienen el poder para tomar las decisiones sobre lo que vemos y oímos en anuncios y programas de TV.
Finalment, però, ‘Snickers’ ha decidit retirar l’anunci i demanar disculpes. Una decisió que ha transmès mitjançant un breu comunicat a Twitter, on la marca assegura que es pren “els drets d’igualtat i inclusió molt seriosament”. L’empresa, que defensa que “qualsevol persona té dret a mostrar-se tal com és”, demana disculpes pel “malentès que hagi pogut causar” la nova campanya publicitària.
A més, l’empresa assegura que “en cap moment s’ha volgut estigmatitzar ni ofendre a cap persona ni col·lectiu”, sinó que l’anunci “buscava transmetre de manera simpàtica i desenfadada que la gana pot fer canviar el teu caràcter”. I conclou el comunicat: “Amb l’objectiu d’evitar propagar un missatge que pugui ser malinterpretat, procedirem immediatament a eliminar la campanya”.
— Snickers España (@snickers_es) August 5, 2021