Aless Gibaja protagonitza un criticat anunci homòfob que la marca ha d’acabar retirant

"En cap moment s'ha volgut estigmatitzar ni ofendre a cap persona ni col·lectiu", assegura la marca

El conegut influencer Aless Gibaja ha protagonitzat un polèmic anunci de la marca ‘Snickers’, de xocolatines. De fet, el vídeo ha estat durament criticat i se l’ha titllat d’homòfob, per ridiculitzar els gais. En l’anunci, es veu com Gibaja demana al cambrer “un suc de taronja amb vitamines A, B i C, abraçadetes, petonets i carícies around the world“. Quan el cambrer li ofereix un gelat Snickers, es converteix en un home de veu greu amb barba. El company li pregunta si està “millor” i ell respon “millor”. Al final, se sent l’eslògan: “No ets tu quan tens gana”:

I després de l’allau de crítiques que va rebre la marca i el propi Gibaja pel vídeo, ‘Snickers’ ha decidit retirar-lo. Més enllà dels centenars de missatges que hi ha contra l’anunci a les xarxes socials, l’han criticat Íñigo Errejón o Irene Montero, entre d’altres. “Hola, Snickers. A mi no em fa gràcia estigmatitzar i riure’s de la ploma. Menys encara en un estiu en el qual es multipliquen les agressions a persones LGTBI”, va escriure Errejón a Twitter.

Per la seva banda, la ministra d’Igualtat, Irene Montero, va escriure a Twitter: “Em pregunto a qui li pot semblar una bona idea usar l’homofòbia com a estratègia comercial. La nostra societat és diversa i tolerant. Tant de bo aprenguin a ser-ho també els qui tenen el poder per a prendre les decisions sobre el que veiem i sentim en anuncis i programes de TV”.

Finalment, però, ‘Snickers’ ha decidit retirar l’anunci i demanar disculpes. Una decisió que ha transmès mitjançant un breu comunicat a Twitter, on la marca assegura que es pren “els drets d’igualtat i inclusió molt seriosament”. L’empresa, que defensa que “qualsevol persona té dret a mostrar-se tal com és”, demana disculpes pel “malentès que hagi pogut causar” la nova campanya publicitària.

A més, l’empresa assegura que “en cap moment s’ha volgut estigmatitzar ni ofendre a cap persona ni col·lectiu”, sinó que l’anunci “buscava transmetre de manera simpàtica i desenfadada que la gana pot fer canviar el teu caràcter”. I conclou el comunicat: “Amb l’objectiu d’evitar propagar un missatge que pugui ser malinterpretat, procedirem immediatament a eliminar la campanya”.

Comentaris

    fat boy 06/08/2021 2:06 pm
    La veritat es que l'anunci en questio es laxant.

Nou comentari