La UGT amenaça la ministra amb un “conflicte” laboral si traspassa Rodalies

Carta del sindicat a Raquel Sánchez alertant que les empreses públiques estatals són "indivisibles"

Just l’endemà de la reunió de la comissió bilateral Estat-Generalitat, els poders fàctics espanyols, fins i tot de l’esquerra, ja han saltat com una molla. Com a mostra, la carta que el secretari general de la Federació d’UGT de Serveis, Mobilitat i Consum Antonio Oviedo, a la ministra de Transports i Agenda Urbana, Raquel Sánchez. La missiva mostra la “preocupació” del sindicat per les notícies d’un possible traspàs a Rodalies a Catalunya dels actius que pertanyen a Renfe i Adif i recorda que les empreses estatals són “indivisibles”.

En la carta, signada ahir mateix d’agost, Oviedo remarca que el seu sindicat “sempre s’ha mostrat contrari a l fragmentació de les empreses perquè suposaria la seva fi per les cessions en cascada que s’esdevindrien”. En aquesta línia, el sindicat subratlla que tant Adif com Renfe són “empreses indivisibles” perquè trencarien el principi de “solidaritat” i “vertebrador” de tot el territori estatal.

Carta de la UGT al ministeri de Transports contra el traspàs de Rodalies
Carta de la UGT al ministeri de Transports contra el traspàs de Rodalies

Sense embuts, el líder sindical avisa que “abans que la situació derivi per senders de conflictivitat” caldria una reunió al més alt nivell amb els sindicats per tal de fixar posicions, en el benentès que un traspàs realitzat sense aquestes converses suposaria una “greu agressió als interessos dels treballadors” i a la “ciutadania en les seves necessitats de mobilitat”.

Comentaris

    en fi 03/08/2021 12:32 pm
    la ugt és un negoci, i els seus dirigents uns colla de vividors
    Alliberats 03/08/2021 12:38 pm
    Que no es preocupin, que la subvenció no la perden.
      Són més falsos que els polítics! 03/08/2021 6:00 pm
      Si el salari mínim interprofessional encara és una merda avui en dia a Ñordor, és d'agrair tant a l'estat, com la UGT CCOO etc. I si les pensions avui en dia encara són una misèria, també. Les sindicals només hi són per als dr La caixa, funcionaris etc.
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 03/08/2021 12:41 pm
    Unionisme ferroviari de la xusma de la UGT
      Traperoi 03/08/2021 5:15 pm
      Què dius que vau votar a la butifarrada de l'octubre? Jajajaja vau botar de les garrotades de la Policia. In, inda, indapandensia jajaja
        Lleida 04/08/2021 11:28 am
        Uiii les faltes d'ortografia? Poc nivell intel.lectual o poca cultura o els dos.
    Via fora els adormits 03/08/2021 12:47 pm
    Des de Espanya, consideren els trens "vertebradors" de la seva Espanya, tenen raó sempre ho han fet així, en aquesta "activitat" en concret, des de que van crear R.E.N.F.E. el 1941 sota la dictadura de Franco. Abans de R.E.N.F.E. hi havia diverses operadores de ferrocarrils a l'estat espanyol, la Companyia dels Camins de Ferro del Nord d'Espanya, la Companyia dels Ferrocarrils de Madrid a Saragossa i Alacant, la Companyia de l'Oest, la Companyia dels Ferrocarrils Andalusos i el Metro Transversal de Barcelona (fins al 1943) era d'amplada ibèrica, característica important que definia l'aïllacionisme espanyol i la llei de nacionalització franquista dels ferrocarrils. Heu llegit bé l'anomenat Metro transversal de Barcelona fou de R.E.N.F.E. i el varen "traspassar"...(?!) Ens cal la independència, si encara esteu adormits, desperteu-vos.
      Marc Jimenez 03/08/2021 3:39 pm
      Heu llegit bé l'anomenat Metro transversal de Barcelona fou de R.E.N.F.E. i el varen "traspassar".. ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Aixo no es aixis, am un principi l,amplada iberica que es ba "traspassar" que ba donar pas a que fos el Metro Trannsversal de Barcelona , ba ser una conexio de RENFE que mai es ba portar a terme , per la cual cosa es ba incorporar a MTB , es mes l'ample es de 1672 mm , cuan el de RENFE es de 1668 mm. El Metro transversal de Barcelona mai ba ser de R.E.N.F.E.
      Marc Jimenez 03/08/2021 3:44 pm
      La línia 1 es va inaugurar l'any 1926 amb el nom de Metropolitano Transversal o Metro Transversal, concebuda com un enllaç ferroviari subterrani entre la Bordeta i l'Estació del Nord per enllaçar les línies de trens de les companyies MZA i Nord.
      Marc Jimenez 03/08/2021 3:46 pm
      Fue inaugurada en 1926 bajo el nombre de Metropolitano Transversal con el objetivo de unir las diferentes estaciones de ferrocarril que había a principios del siglo XX con el recinto de la Exposición Internacional que se celebraría en 1929 en Montjuïc.​ Por este motivo se construyó con el ancho de vía español antiguo (1672 mm) ya que debía servir para el paso o enlace de trenes de la red de vía ancha de Cataluña .
    UGS 03/08/2021 12:50 pm
    Unión General de Súbditos Hi ha sindicats medievals, tú.
    Ample de via europeu, ara 03/08/2021 12:52 pm
    Bo ! Sembla que aquests sindicats de Madrid també voldrien l'operadora de ferrocarrils FGC. El capteniment sindical espanyol en matèria de transports, una raó més per a aconseguir la independència política, respecte a Madrid. Si molts de catalans ho volem, entre tots aconseguirem la independència.
    Joan Gibert 03/08/2021 12:55 pm
    Amb amics com la UGT a Catalunya no necessitem enemics.
    Usuari 03/08/2021 1:01 pm
    El sindicat veu que s'acabarien privilegis laborals
    És més 03/08/2021 1:04 pm
    Volem el traspàs dels ferrocarrils de rodalia i fer el canvi a vies d'ample internacional o normal, és a dir de 1.435 mm com l'actual ample de via de la línia dels FGC Barcelona-Vallès, les línies de Metro de l'aglomeració de Barcelona L2, L3, L4, L5, L6, L7, L9, L10 i L11 i les vies dels trens de gran velocitat.
    Arpat de Buda 03/08/2021 1:07 pm
    No veig la solidaritat ni la vertebració de les Rodalies de Catalunya amb les inter-city gallegues, per dir quelcom. El que si que es veu és el llautó d'un alt sou d'aquest sindicat, que pensa (amb raó) que si el monopoli de l'estat deixa d'existir, el seu càrrec serà menys "executiu" i li perillarà el nivell salarial. Jo, veient com es fan les descentralitzacions, sense els costos inherents, d'ell no patiria. El xotllo no perilla.
    Kramer 03/08/2021 1:18 pm
    El que es indivisible es el nº de neurones d´aquests de la UGT. 0/X= 0.
    Delfí Artós 03/08/2021 1:21 pm
    Guaiteu, se'ls hi veu el llautó d'una hora lluny. Aquest sindicat xovinista espanyol ja ens dirà que volen "assimilar" i "vertebrar" i quina "solidaritat" es trenca amb les línies de Barcelona-Tortosa, L'Hospitalet de Llobregat-Puigcerdà, Barcelona- Portbou, L'Hospitalet de Llobregat-Lleida etc. A més a més, a aquest sindicat espanyol solament li "preocupa" l'existència d'operadores de ferrocarrils catalanes, mentre que la SNCF francesa que ja ho fa a hores d'ara a l'estat espanyol, o Ferrovie dello Stato FS d'Itàlia que a partir del gener del 2022 operarà el servei Madrid- Barcelona, Madrid-València/Alacant, Madrid-Màlaga/Sevilla, no els hi fan ni fred ni calor. És a dir per a alguns espanyols la SNCF i Ferrovie dello Stato FS no trenquen cap "solidaritat" ni cap "vertebració" espanyola... No us deixeu aixecar més la camisa : Independència. Sí, independència més que mai.
    Zingarelli 03/08/2021 1:28 pm
    Suposem que aquests (no)nacionlistes, que no tenen cap supremacia, ni son xovinistes, ni res que s'hi assembli... és clar, ens podran mostrar les lletres de protesta adreçades al ministerio espanyol de "Transportes, Movilidad y Agenda urbana" [sic] i a les operadores ferroviàries SNCF i FS, amb seu a França i Itàlia, en protesta pel trencament de la solidaritat i la vertebració espanyola que suposen per als xovinistes espanyols ultrasensibles...
    AmillAmill 03/08/2021 1:38 pm
    La sagrada unitat d`Espanya , d`Adif i de Renfe.
    Lluís Solé 03/08/2021 2:18 pm
    Els hi fa por haver de treballar i complir horaris i normativa laboral. No hi ha més.
    Ricard 03/08/2021 2:38 pm
    UGT com en Franco.
    Prevaricador 03/08/2021 2:43 pm
    ojete? un sindicat d'esquerres espanyol fins a la mèdula? Doncs mira, també diuen que es indivisible Caspanya i veuràs tu.
    Uix! 03/08/2021 2:50 pm
    Sindicat de treballadors? O màfia total. Les Rodalies no vertebren res (si aquest fos el tema) És proximitat i control de proximitats. El sistema actual de que se'n cuidi l'encarregat de l'encarregat de l'encarregat... estil empreses centrals nyordes és despesa i pèrdua de temps. Quins elements!!!!!!
    sindicat vertical 03/08/2021 3:03 pm
    ¡ Arriba Sspaña y la UGT, connio !
    Martí 03/08/2021 3:24 pm
    Comunistes ultra nacionalistes. No entenc com encara es mantenen aquestes institucions putrefactes en diner públic. Tots els diners que ens gastem amb aquests inútils estarien molt més ven invertits en Rodalies.
    Felix Ortega 03/08/2021 3:28 pm
    El día que dejéis de cobrar subvenciones del estado y solo cobréis de vuestros asociados, podréis opinar y seréis creíbles Lo que tenéis de hacer es que los trabajadores no pierdan los logros conseguidos y yo como jubilado no pierda poder aquisitvo Este “Sr” de izquierdas no creo que se, mas bien es un infiltrado y un vividor
    Gecko 03/08/2021 3:40 pm
    Els sindicalistes espanyols pateixen per la unitat d'Espanya ? Que algú els hi expliqui que la "unidad" i "destino universal" d'Espanya no existeix ni ha existit mai. A Espanya no se li pot dir "unitat" ni "indivisible" ni com a regne, ni imperi, ni estat o el que sigui, si des del 1587 se li han separat, i s'han creat a costa seva un fotimer d'estats, molts dels actuals al món, altres territoris com una part de Catalunya (4.116 km²) o Gibraltar (6,5 km²) , passaren directament a un altre estat . La llista des del 1587 al 1976 és molt llarga, no hi cap ací, però la podeu consultar on-line. Podem afegir-hi que fins i tot durant el "regnat" de "l'emèrito" se'ls hi va separar una província espanyola. No us deixeu aixecar la camisa.
    Albert Berrio 03/08/2021 4:32 pm
    Titular alternatiu: "UGT es posa la mà al pit diu alt i fort: Arriba España!"
    Roger 03/08/2021 5:20 pm
    Jo els hi faria com Reagan als controladors aeris. Vaga salvatge? Teniu x hores per tornar al lloc de treball, passat aquest termini qui no s'hagi reincorporat està acomiadat. Els sindicats són molt necessaris però ni UGT ni CCOO es poden anomenar sindicats: són només una màfia a sou de l'Ibex i de la unitat de la (seva) Espanya. No els llogaria ni per a escombrar el carrer.
    Narcís 03/08/2021 5:40 pm
    Qui és aquest tipus per a amenaçar la població .. 12 anys de presó ! PD : no serà d' Àvila o/ i madrid ( malgrat la bona gent que hi hagi ! )? no serà extreballador de fa munt d' anys d' aquest lloc de treball públic ? no serà votant de partits anticatalans o de representació mísera a Catalunya ? no serà . . . . . . . . . . Què és això d" indivisibilitat ' .. ' solidaritat ' .. . . . . Es preocupi/ ocupi dels drets dels treballadors , d' aquests i de la resta de gremis ! PD : per ventura, les empreses públiques privatitzades no tenen competència ? per ventura, les públiques no n' han de tenir ? per ventura . . . . què la comunicació ferroviària sigui responsabilitat de nostres governants té res a veure-hi amb allò que diu ? Nota : on n' era, on n' és davant les desgràcies, impuntualitat i inseguretat dels trens que circulen per ací ? Anotació al marge : que el fum ens ho fem bé àdhuc rendeixen econòmicament de meravella sent àdhuc més barat ?
    AFM 03/08/2021 5:41 pm
    "Todo atado y bien atado" només feixistes col.alboracionistes i dròpols paràsits...disfressats de sindicats pel franco i el règim del 78 poden comunicar aquestes bajanades....si rasqués algu una miqueta veuria que un 40% son familia...com el tribubal de cuentas...etc...etc...
    falco 03/08/2021 6:03 pm
    Els sindicalostes son una colla de aprofitats, vividors del sistema implantat que es renten la ca5a amb unes quantes protestes i despres es someten a les grans empreses per tal de que puiguin viure de uns carrecs que no tnen ni idea que son i que representen, pero tan li fAfa, la questio es anar vivint del sistema
    Narcís 03/08/2021 6:18 pm
    Ara que hi penso : aquest tipus entrà per oposició o concurs o o.e.p. o .. per ser fill o parent de ferroviari o així ho volgué un responsable ? aquest tipus s'ha preocupat/ ocupat del munt d' estrangers que hi són o amb mateixes empreses subcontractades treballant-hi .. quan som l' estat amb més aturats d' Europa ? aquest tipus com d' anys fa que no treballa ( especialitzat o no ) com obrer en aquesta presa pública ? aquest tipus pot dir per simple curiositat .. quant cobra per ' aquesta gran tasca que fa ' ? aquest tipus què nassos li fum de qui depèn o penja aquest servei bàsic per a nostra població, si aquesta amb sos representants se' n fan càrrec ? PD : fot una pudor a catalanofòbia que tomba !
    GROC 03/08/2021 6:33 pm
    UGT corretge de transmisio del PSOE L'excusa mes barata del no del PSOE UGT a Catalunya uns comparses
    Georgiana 03/08/2021 6:57 pm
    Em pregunto de que es coneixen aquest secretari i la ministra de Transports perquè li escrigui la carta tutejant-la.
      abavi 04/08/2021 5:18 pm
      Sí, es veritat, ho he pensat això de tutejar-la, sona estrany.
    ton c. 03/08/2021 7:24 pm
    quins privilegis teniu por de perdre, capitostos de la UGT, de CAT, perque és aixó el que ens esteu dient a la ciutadanía, us immporta una merda si rodalíes no va mentre seguui amb la amecada día us asembleu més a .....lla, vosaltres sou------
    Un sindicat de ganduls 03/08/2021 7:40 pm
    UGT no representa als catalans ni gairebé a ningú. És una màfia minoritària i espanyola, que vol mantenir privilegis.
    joandomenec 03/08/2021 8:47 pm
    La UGT és espanyolisme. La consellera Bassa d'ERC, militant d'aquest sindicat. Anem entenent què és ERC?
    BondiaCatalunya 03/08/2021 10:58 pm
    I si els diem als de la UGT que el conflicte el tindran ells amb la societat catalana ?
    Esteve Guàrdia Mas 04/08/2021 9:34 am
    Robamos. Estafamos. Nunca Fallamos. Estamos? Es l'acrònim de la RENFE. Es un monopoli, relíquia del passat.... .
    CARLES TORRA VINYALS 06/08/2021 7:51 pm
    Aquets de la UGT son uns falsos que només miren pel seu interés. Parlen de vertebrar quan Catalunya comparada amb la reste d'Espanya i sobretot amb Madrid presenta un deficit brutal d'infraestructures. Autovies del estat encara no hi ha cap complerta, doncs la N-2 encara presenta trams a Girona que no son encara A-2.¿Quantes autovies hi han a Madrid i altres llocs d'Espanya?. Respecte a RENFE ja s'ha dit tot en altres comentaris. Els de UGT haurien de ser honestos i presentar dades sobre els retards i incidències que hi han comparant les Rodalies de Barcelona i Madrid. Sobre la gestió només els hi hauriem de passar per la cara com funcionen els Ferrocarrils de la Generalitat comparats amb la Renfe a Catalunya. Per favor, UGT presenteu numeros i a veure si sabeu lo que es vertebrar considerant tot: població, inversions, punctulitat, etc...