Missing 'path' query parameter

El nou SX3 va néixer fa tot just un any amb un objectiu clar: reconnectar amb els infants que s’havien quedat sense una cadena infantil en català. El canal dels súpers havia estat històricament un nexe d’unió entre nens i nenes de tota una generació, uns infants que ara s’han fet grans i que encara recorden amb enyorança tot el que els aportava. El problema és que la següent generació no ho va tenir això, amb l’esclat d’altres plataformes i l’auge del Clan de TVE. TV3, conscient que necessitaven recuperar terreny, va idear una renovació integral que ha aconseguit apropar-se a un target que havien perdut. Els increïbles resultats del primer any de vida del nou canal infantil evidencien que era molt necessari un canvi de model.

La cadena ha organitzat una presentació a la llibreria Byron de Barcelona en què han aplaudit l’aposta de la CCMA. Han tornat a situar el SX3 com el referent de l’entreteniment infantil en català, tal com demostra el rècord històric que han obtingut. Van engegar aquesta segona vida de l’espai com a la quarta opció per als nens, mentre que aquest darrer mes de setembre l’han acabat com a líders. Aquesta és la primera vegada que guanyen en públic de 4 a 12 anys des que es van unir el Super3 i el 33, l’any 2012. En només un any, el SX3 ha consolidat el lideratge en la franja de tarda: de dilluns a divendres obté quotes per sobre del 20% en públic menor de 12 anys i triplica la segona classificada. El consum infantil dels continguts del SX3 ha crescut més d’un 30% i cada mes s’hi connecten gairebé 1,3 milions d’espectadors.

Imatge de la presentació del balanç del SX3 - J. N
Imatge de la presentació del balanç del SX3 | J. N.
L'equip directiu fa balanç del primer any del SX3 - CCMa
L’equip directiu fa balanç del primer any del SX3 | CCMA

Les bones audiències avalen el canvi radical del SX3

A les plataformes digitals, 5 dels 10 programes amb més reproduccions de tot 3Cat són del SX3 i això és molt dir. En menys d’un any, han consolidat el Titó en el programa més vist amb més de 10 milions de reproduccions a totes les plataformes on es distribueix.

Sígfrid Gras, el director de TV3, creu que van pel bon camí: “Avui és un dia feliç perquè les xifres ens avalen i hem recuperat el català per als nens. S’havien quedat sense referents infantils en català i ho hem aconseguit, ja que hem duplicat el share respecte a l’any passat. Hem volgut crear un bon univers català, que tinguin un imaginari d’aquí que havien perdut”. 

La cap de la Unitat Estratègica d’Infantils de 3Cat, per la seva banda, destaca que tenien una altra missió més enllà d’aconseguir que els nens tornessin a consumir dibuixos en català: “Volem ser el motor de la producció audiovisual del país i, per això, hem fet tres crides al sector amb tres milions d’euros d’impuls a la indústria per a projectes innovadors”, diu Vanesa Hernàndez. 

El Titó arriba al teatre en una gira per tota Catalunya

Per una altra banda, ara que han creat un star-system nou, volen traslladar-lo a ambients teatrals, socials i educatius. Amb aquest objectiu en ment, han organitzat una gira teatral del Titó que engegarà el pròxim 11 de novembre al Teatre Lliure de Barcelona: “Volem que arribi a tots els teatres petits i mitjans de Catalunya perquè estigui present territorial en aquest univers, ja que volem incrementar el consum teatral en català”.

El SX3 farà que el Titó actuï en teatres de tot Catalunya - CCMA
El SX3 farà que el Titó actuï en teatres de tot Catalunya | CCMA
Torna la nit de la Superbiblioteca que organitza la CCMA
Torna la nit de la Superbiblioteca que organitza la CCMA

La televisió pública intentarà motivar que els nens vagin més al teatre i a les biblioteques, així com faran l’impossible per intentar incrementar el consum literari en els més petits: “Recuperarem els contes infantils clàssics de la mà de l’Oscar Dalmau i publicarem un llibre nou”. També hi haurà més presència del SX3 a les escoles: “Ensenyarem als mestres i als alumnes com conformem el pensament crític perquè els nens ja no són només consumidors, sinó que també són creadors”. Han anunciat que preparen més accions que s’afegiran a la nova Superbiblioteca i a la Supernit a les biblioteques.

“No hi ha pòdcasts infantils en català i volem fer-los nosaltres, així com hem fet una crida per aconseguir més videojocs en català per connectar amb els nens més grans. Dins d’aquest àmbit, el Nadal farem una experiència immersiva i els Beta protagonitzaran un videojoc que ens permetrà connectar amb els nens més grans”, han afegit.

El SX3 crea un videojoc dels Beta - TV3
El SX3 crea un videojoc dels Beta | TV3
Oscar Dalmau presentarà Els contes de la Pinya
Oscar Dalmau presentarà Els contes de la Pinya | SX3

Laia Servera, cap de Continguts Infantils de 3Cat, es mostra entusiasmada davant d’aquests primers resultats tan encoratjadors: “Era arriscat i teníem por, però estem molt satisfets. En el prime time de la tarda, quan surten de l’escola, hem triplicat el resultat del segon. Tenim una diversitat temàtica pensada que està triomfant. Hem rebut una desena de premis a la qualitat de projectes que hem fet. Creiem que estem en el bon camí i hem de continuar amb més i millor”. 

Ella ha liderat la cerca de projectes per a incorporar al catàleg d’aquesta nova temporada: “Hi havia diverses temàtiques que volíem afegir-les tant sí com no, com és el cas de l’educació afecto-sexual per als nens. Ens interessa explicar-los què és la regla, per exemple, des de l’expertesa. També organitzarem un concurs escolar de llengua catalana que suposarà un format entre El gran dictat i Humor amarillo perquè aprenguin, però enfangats”. Els més petits també gaudiran de més Mic, que enceta la 15a temporada en antena.

Al SX3 hi haurà concursos nous - TV3
Al SX3 hi haurà concursos nous | TV3
El Mic estrena la 15è temporada - SX3
El Mic estrena la 15è temporada | SX3

El Pot Petit, Lildami i més animes en català

Un dels grans titulars és la incorporació de l’exitós grup El Pot Petit, els qui faran un contingut audiovisual amb música i interacció directa amb els súpers. No han donat molts detalls encara, en ser conscients que aquesta novetat cridarà l’atenció i els convé mantenir l’expectació. 

Ha sorprès l’anunci del fitxatge del Lidlami, el cantant i membre del jurat d’Eufòria, que presentarà un programa amb la moda sostenible com a protagonista. Ensenyaran als nens a fer-se els seus propis accessoris des del respecte al medi ambient; sempre insistint que és bo que cadascú es diferenciï de la resta.

En el llistat de novetats destaquen programes de ciència, història, cuina, animals, treballs manuals… I tot, amb influenciadors del país i en català. Al SX3 arribaran més animacions, més ficcions i més animes. L’únic spòiler que han fet? Que estan lluitant per doblar més contingut estranger i que arribaran a la graella sèries japoneses protagonitzats per dones. La idea que han deixat clara és que continuen apostant pels animes en català perquè tenen una gran acollida per l’audiència. One Piece, per exemple, ha arribat a més d’un milió de produccions i aviat s’estrenarà la quarta saga. També continuaran les emissions d’El detectiu Conan i Els germans Kratt.

Arribaran més capítols de 'One Piece' al SX3
Arribaran més capítols de One Piece al SX3
El SX3 fitxa el Lildami - TV3
El SX3 fitxa el Lildami | TV3
El Manduka Family incorpora els avis en la competició - SX3
El Manduka Family incorpora els avis en la competició | SX3

Tornarà La Festa dels Súpers?

El SX3 està fent tot el possible per recuperar força en un terreny en què havien desaparegut. Amb tots els títols que estrenaran entre aquesta tardor i la primera vinent volen aconseguir més i més nens amb l’objectiu final de tornar a poder organitzar una gran Festa dels Súpers com antigament, un concepte que veuen més a prop.

“Aquest és un element equitatiu que igual a totes les famílies de Catalunya, que poden venir a gaudir d’una festa infantil catalana. Hi estem treballant amb una data concreta i un nou escenari. Ara que el SX3 és diferent, el concepte de Festa dels Súpers també ho ha de ser. Volem recuperar el lligam emocional que tornarà amb una potenciació del SX3 perquè ara tenim les eines a fer-ho”, ha dit Hernàndez.

Més notícies
Notícia: El SX3 estrena ‘Kóreo’, el primer talent show de K-pop català
Comparteix
El canal juvenil de TV3 presenta un concurs que enfrontarà quatre bandes que ballen l'estil musical estrella de Corea del Sud
Notícia: TV3 reformula el canal infantil: les novetats més atractives del nou SX3
Comparteix
La cadena vol tornar a triomfar entre els més petits amb un projecte que pretén fer rècords com l'antic Super3
Notícia: El Super3 “reneix” com una plataforma digital amb les marques SX3, S3 i X3
Comparteix
La CCMA presenta la imatge gràfica del producte que es posarà en marxa el 10 d’octubre
Notícia: TV3 fitxa dos exconcursants d”Eufòria’ per al nou programa d’estilisme
Comparteix
La Sofia i el Joan tindran dos papers protagonistes a 'Epic Nails', en el qual buscaran el millor manicurista de Catalunya

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter