Cada cop que la Generalitat contracta una campanya publicitària, el Grup Godó ingressa gairebé un 20% de l’import total. El conglomerat empresarial que edita La Vanguardia, RAC1 i Mundo Deportivo és, de lluny, el principal beneficiari dels 32.243.347 euros que el Govern va invertir en publicitat institucional l’any 2020, dels quals 6.346.767 euros van anar a parar a aquest grup. El segon lloc per inversió és per a Prensa Ibérica, que aplega capçaleres com El Periódico, Sport i d’altres de caràcter comarcal que es van emportar 2.725.821 euros del pastís publicitari institucional.
Immediatament després apareix l‘Ara, amb un global de 1.715.477, dels quals 1.126.333 euros corresponen a la seva versió digital. El grup editor d’El Punt Avui va rebre 723.458 euros per als diversos productes de paper i 257.187 euros més per la publicació digital, amb un global de 980.645 euros. Una mica més enllà hi ha el grup Som, que lidera Oriol Soler, amb uns ingressos de 759.287 euros per diverses revistes –Sàpiens, Cuina, Descobrir– i alguns mitjans comarcals.
Les xifres dels mitjans digitals catalans són encara més significatives, especialment pel que fa als quatre grups principals en volum i audiència. En primer lloc d’inversió hi figura Nació Digital, amb 607.761 euros, seguit de prop per El Nacional, de José Antich, que va ingressar 590.475 euros durant l’any passat. A partir d’aquí hi ha un tall en la inversió i més enllà, a una gran distància, se situen Vilaweb (129.011 euros) i -en últim lloc- El Món, que va rebre una inversió de 127.214 euros.