Així funciona el dit del Govern en la publicitat institucional

El Grup Godó s'emporta el tros més gran del pastís i Nació Digital i El Nacional quadrupliquen, de llarg, la inversió a Vilaweb i El Món

Cada cop que la Generalitat contracta una campanya publicitària, el Grup Godó ingressa gairebé un 20% de l’import total. El conglomerat empresarial que edita La Vanguardia, RAC1 i Mundo Deportivo és, de lluny, el principal beneficiari dels 32.243.347 euros que el Govern va invertir en publicitat institucional l’any 2020, dels quals 6.346.767 euros van anar a parar a aquest grup. El segon lloc per inversió és per a Prensa Ibérica, que aplega capçaleres com El Periódico, Sport i d’altres de caràcter comarcal que es van emportar 2.725.821 euros del pastís publicitari institucional.

Immediatament després apareix l‘Ara, amb un global de 1.715.477, dels quals 1.126.333 euros corresponen a la seva versió digital. El grup editor d’El Punt Avui va rebre 723.458 euros per als diversos productes de paper i 257.187 euros més per la publicació digital, amb un global de 980.645 euros. Una mica més enllà hi ha el grup Som, que lidera Oriol Soler, amb uns ingressos de 759.287 euros per diverses revistes –Sàpiens, Cuina, Descobrir– i alguns mitjans comarcals.

Les xifres dels mitjans digitals catalans són encara més significatives, especialment pel que fa als quatre grups principals en volum i audiència. En primer lloc d’inversió hi figura Nació Digital, amb 607.761 euros, seguit de prop per El Nacional, de José Antich, que va ingressar 590.475 euros durant l’any passat. A partir d’aquí hi ha un tall en la inversió i més enllà, a una gran distància, se situen Vilaweb (129.011 euros) i -en últim lloc- El Món, que va rebre una inversió de 127.214 euros.

Comentaris

    LlunyDeCat 02/08/2021 2:44 pm
    En Partal a Vilaweb ha explicat qui fa això i llur motivació. I sempre és ERC. Jo ja no llegeixo Nació Digital. I mai he llegit ni la Vanguardia Espanyola i de les Jons ni la merda de El Periodico. Actualment només resta Vilaweb i el Món. I Vilaweb és ja un target d'ERC. Només cal recordar el programa de TV3-ERC on l'atacaven directament. Vilaweb ha esdevingut la bèstia negra d'ERC i cal dir-ho: de tot el sottogoverno inclosa una majoria de JXCAT. I en un país contaminat pels costums espanyols, els polítics fan el que fan els Espanyols, el Cul d'Europa.
      Si noi, 02/08/2021 5:08 pm
      i elMón d'en Cot és un pamflet corruptgent. Només cal veure la censura que practiquen i els comentaris de corruptgents com tu. Ara entenc per què el comunista Cotalelo s'ha convertit en neoconservador, poderoso caballero Don Dinero...
        Arnau Rovira 03/08/2021 2:35 am
        Veig que t'agrada "tocar" econòmicament els mitjans de comunicació, perquè "informin" el que el poder governant vol. Es la politica del " i tu mas " PP/PSOE' PSOE/PP. Jo em pensava que a Catalunya no s'havia de fer aixó, peró veig que si . Aquesta es la Catalunya que ens espera ? Desitjo que no. Et recomano que miris la relació de tots els milions que la GenCat " subvenciona" al mitjans catalans i madrilenys, molts d'ells escrits en castellà i alguns d'ells catalanofòbics.
      Hipòcrita 02/08/2021 7:24 pm
      Quan ho feien els corruptgents jo et queixaves. Ajo y agua!
    LlunyDeCat 02/08/2021 2:55 pm
    Time Out de l'Eduard Voltas: EUR 190'000 ???!!!!! Un dels opinadors del Món i que ja he deixat de llegir perquè participa de la corretja de transmissió d'ERC i del Sottogoverno. I també perquè no té pas cap interès. Com no té pas cap interès llegir EL PAIS, EL MUNDO, ABC, LA RASSON, LA VANGUARDIA, veure TVE i la resta de porqueria informativa del Cul d'Europa. Així de clar. Fa 40 tots els independentistes érem considerats per tot l'establishment catalanista com uns eixalabrats, utòpics i ni tan sols dignes de tenir un debat. En Xirinacs els enervava molt perquè tenia suport popular i els cantava a la cara les vergonyes. També teníem una majoria d'independentistes comunistes (PSANs i adjacents) i els qui no ho érem pas - comunistes- forem tractas de feixistes. Hi havia anarco-independentistes molt interessants que també eren marginats. Tot plegat una situació que s'està reproduïnt enguany amb una diferència: l'1 Octubre 2017 vàrem votar Independència. I això a tota aquesta gentalla d'aprofitats els fot molt. Volen esborrar-ho de la nostra Història.
      Hipòcrita 02/08/2021 7:24 pm
      Quan ho feien els corruptgents jo et queixaves. Ajo y agua
    El Món, que va rebre una inversió de 127.214 euros??? 02/08/2021 3:15 pm
    Sou periodistes? Si és una inversió haureu de tornar-la amb interessos, si no s'en diu SUBVENCIÓ A FONS PERDUT, cosa que les dretes renegan però les acceptan de gust i callan.
    L’amic d’en Xirinacs 02/08/2021 3:38 pm
    El problema es el boinapitecus que encara vota ERC, fins i tot l’editor de LaRepublica i el de Vilaweb. Tothom te por. Si ERc va tenir un escó més, es perquè la JEC va manipular els resultats. Això diuen, i tot seguit els traïdors com l’Oriol Junqueras i un munt que treballen a TV3, es dediquen a cremar la terra. Mai serem lliures. Castella i espanya sempre,troben el botifler.
      Angelblau 02/08/2021 5:18 pm
      Esta clar que aquest de ER són una autèntica màfia. Faran el que sigui per no perdrà sou i poltrona
        Angelroig 03/08/2021 12:25 pm
        Diu el savi tefranyer Ñol: "Cree el ladrón que todos son de su condición"
      Gonzalo 02/08/2021 7:52 pm
      Que se manipularon los resultados de las elecciones regionales catalanas??? Como???? Si había interventores de todos los partidos en aquellas elecciones legales y vinculantes!!!!!!
      Tens mal perdre 02/08/2021 9:12 pm
      Va guanyar ERC perquè els catalans vam votar i vam decidir, estem farts de prUcessisme cap enlloc i de la corrupció endèmica de les dretes catalanes.
    Total para soltar ambos la misma mierda. 02/08/2021 3:46 pm
    Uno de los dos ( elMón ó VW) debería desaparecer, la vida sería más agradable y se ahorraría dinero.
      Ja es veu que en saps, de menjar merda 02/08/2021 8:57 pm
      I ets dels curtets que no poden aprendre més d'un idioma. Sort en tens de ser castellanu, perquè si t'arriben a posar més dels 5 tristos sons vocálics que té el castellà ( a Europa no en trobaràs cap de tant desgraciada fonèticament) solament podries parlar amb l'anu'
    Pel censor d'aquest pamflet subvencionat 02/08/2021 5:01 pm
    Falten al menys dos comentaris
    No os queixeu 02/08/2021 5:05 pm
    La premsa no hauria de rebre cap "inversió"/SUBVENCIÓ, és l'unica manera d'exercir el Periodisme amb dignitat, independència del poder. Busqueu anunciants.
    Inversió??? 02/08/2021 5:19 pm
    Ón heu estudiat periodisme? A la Rússia de Putin? Esteu parlant de subvencions directes, no torneu ni el capital ni interessos. Quant de mal fa que la política dongui calers a la premsa!
    Ratatuillionfire 02/08/2021 5:29 pm
    La merda te la mengis a plat fred
    Miren 02/08/2021 6:02 pm
    Té raó 'Llunydecat' s'està reproduint i repetit tot com 'en los viejos tiempos' peró amb una diferència, l'1O, que s'esforcen per esborrar. A casa llegíem El País, La Vanguardia i ja fa uns quants anys que cap dels dos. Ara ens informem a Vilaweb, El Món, El Nacional.cat, La República, Octuvre...La Vanguardia és d'escàndol. Van començar a treure periodistes i escritors molt interessants i a posar 'Zarzalejos, Martínez Pisón, etc... I a més amb premi del Govern. És que costa d'entendre. He arribat a la conclusió que pateixen una gran complexe d'inferioritat i com esclaus han d'agradar a l'amo. A qui se li ocurreix parlar amb castellà al cos consular de Catalunya? si no és per estar acomplexats com a país i no valorar ni tant sols la llengua que és parla? I parlem de TV3 on tenen emisaris cada dia i a diversos programas. Em quedo amb el que va dir X. Grasset 'ja sé que diràn abans que parlin', és a dir: podem tancar la tele.
      L'1-O??? 03/08/2021 6:33 am
      Sel va carregar un batxiller foll quan va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat
    joandomenec 02/08/2021 6:44 pm
    Un escàndol. La mà llarga d'ERC ho manega tot. Nació digital és pura gasòfia i de tota la premsa espanyolista no cal ni parlar-ne.
    Georgiana 02/08/2021 7:21 pm
    A Vilaweb i la República publiquen que els diners públics rebuts per El Món són 162,000€ i no pas 127.214 euros com publiqueu vosaltres. I ja hi ha un comentari que ho critica si de cas l'inversió l'ha feta la Generalitat i els partits polítics guanyadors de les eleccions (PSOE/PSC i ERC).
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 02/08/2021 9:48 pm
    Una vergonya absoluta que la Generalitat subvencioni amb els nostres impostos medis ultra-unionistes com La Vanguardia i el psc-iódico. Es nota que el "govern de Vichy" està sota les ordres del poder colonial
    Tripartit no, gràcies 03/08/2021 1:59 am
    ....Home, considerant que el grup Godó ha fet president Aragonès, es pot dir que se'ls ha guanyat els 32 milions
      Ah si? 03/08/2021 8:39 am
      Jo pensava que han estat els vots dels catalans qui han fet president a Aragonès. La guilla, quan no les pot tenir diu que son verdes...

Nou comentari