L’Ajuntament de Barcelona ha retirat aquest diumenge l’estàtua de la Victòria, vestigi franquista que es troba a la intersecció entre el passeig de Gràcia i l’avinguda Diagonal.
La mesura suposa el compliment de la llei de la memòria històrica, aprovada al Congrés, que estableix que desapareguin de l’espai públic els símbols franquistes, tant els que estan en edificis de titularitat pública com privada.
El consistori ha mantingut l’obelisc però ha retirat de la base una figura femenina abillada amb una túnica, obra de Frederic Marès, que enarbora en la seva mà dreta alçada un ram de llorer i sosté amb l’esquerra una petita victòria alada.
La retirada es realitza ara, a finals de gener, per evitar que afecti l’obertura en festiu dels comerços per les rebaixes, segons Nicolau, que també ha explicat que els treballs previs començaran aquest cap de setmana i que hi haurà restriccions de trànsit en dos carrils de la Diagonal en direcció Besòs.
1604