Missing 'path' query parameter

Les estades a hotels solen acabar amb un petit botí en forma de sabons, productes cosmètics i bolígrafs que els clients s’enduen com a record addicional del viatge. És una pràctica molt estesa que la majoria d’establiments turístics ja tenen en compte i en molts casos donen per feta. Però alguns clients sempre estan disposats a anar una mica més enllà en aquesta peculiar tradició i també roben altres objectes que no estan pensats perquè siguin inclosos en la maleta com a record de l’estada, com tovalloles, barnussos o penjadors. I els hotels de luxe no són una excepció: aquests són els objectes més robats pels clients en els establiments de quatre i cinc estrelles.

La guia alemanya Wellness Heaven ha fet una enquesta entre els gerents de gairebé 1.400 hotels de luxe d’arreu d’Europa per saber quins són els productes més cobejats pels seus clients i ha elaborat un top20 en el qual apareixen els clàssics, però també objectes més sorprenents. L’objecte més robat són les tovalloles, que els hotels de luxe solen ser de més qualitat. Gairebé el 80% dels gerents d’hotels reconeix que alguna vegada els han robat tovalloles. En el cas dels barnussos, el percentatge baixa fins al 66,4%. També tenen gran popularitat els penjadors (49,8%), els bolígrafs (41,8%), els productes cosmètics (36,5%), les piles dels comandaments a distància (30,4%) i fins i tot la coberteria (27,5%).

Els hotels de luxe no escapen a la tradició de robar objectes de les habitacions / Grupo Piñero

Objectes més sorprenents que roben als hotels de luxe

A banda dels objectes que, amb més o menys barra, es podrien considerar habituals en la llista de més buscats pels clients que marxen d’un hotel de luxe, n’hi ha de molt sorprenents i que passen molt més sovint del que es podria pensar. Gairebé una quarta part (24,4%) dels gerents enquestats, en especial dels de cinc estrelles, assegura que els han robat obres d’art. També tenen força popularitat les tauletes (18,3%), les mantes (18%), els coixins (16,1%) o els plats (12,3%). Pel que sembla, els electrodomèstics estan prou buscats: màquines de fer cafè (11,4%), comandaments a distància (10,4%), assecadors de cabell (9,5%), bombetes (7,2%), làmpades (4,1%) i telèfons (3,4%) entren al top20 d’objectes més robats.

Però sens dubte n’hi ha que, per la seva mida i el seu preu, es fa estrany que hi hagi algú que es plantegi —i aconsegueixi— robar. El 8,9% dels gerents enquestats reconeix que els han robat aparells de televisió, així com matalassos (6,6%) o neveres de minibar (3,3%). En una ocasió, fins i tot han denunciat el robatori d’un piano de cua. “Un dia passejava pel vestíbul i vaig notar que faltava alguna cosa”, explica un dels gerents. “Poc després em van dir que tres homes vestits amb granota de treball es van endur el piano de cua [que hi havia al vestíbul] i mai el van tornar, clar”. Els hotels sospiten que els objectes més voluminosos són sostrets de nit, quan la seguretat baixa i els ascensors estan menys concorreguts.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter