Segons les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), aquest primer cap de setmana de febrer el sol serà el gran protagonista del territori català. És per això que moltes famílies opten per trencar la rutina, sortir de casa, i fer una escapada per descobrir la riquesa natural dels diferents punts de Catalunya. En plena situació de sequera, en què la falta de pluges ha provocat que espais naturals com el Pantà de Sau hagin quedat completament secs, al parc natural del Delta de l’Ebre (Baix Ebre i Montsià) la situació és una mica millor. Per la qual cosa, veient la tendència negativa de precipitacions, aquest cap de setmana és un bon moment per descobrir cinc racons imprescindibles del Delta abans que es quedi sense aigua.

L’Illa de Buda

Segons la pàgina web de turisme del Delta, es tracta de l’aiguamoll més ben conservat “de Catalunya i tot el Mediterrani peninsular”. Tot i que està oberta a visites, la funció principal de l’illa és el cultiu d’arròs bomba, cosa que permet “defensar i conservar” l’espai de l’avenç sostingut del mar ocasionat per l’emergència climàtica.

La Punta del Fangar

La Punta del Fangar, també conegut com el desert del Delta de l’Ebre, és un dels espais més “singulars” del Delta, segona la pàgina web de turisme. Es tracta d’un dels únics trams de la zona on no s’hi poden trobar cultius d’arròs, el gran protagonista de la desembocadura del riu Ebre.

L’encanyissada

La llacuna de l’encanyissada és un dels espais protegits del parc natural. Segons la web de turisme, és un dels punts amb més afluència d’aus, és per això que hi ha construïts quatre miradors de fauna. Dins de la zona també s’hi troba la Casa de Fusta, una de les construccions més emblemàtiques del Delta de l’Ebre. Actualment, és un centre d’informació del parc natural i també ofereix un museu ornitològic.

La desembocadura de l’Ebre

El punt més important del Delta és la desembocadura del riu Ebre, el més cabalós de l’estat espanyol. La diversitat de paratges naturals que envolten el riu i l’enorme quantitat de camps d’arròs el converteixen en un punt imprescindible de visitar durant una escapada de cap de setmana.

La platja del trabucador

Per últim, el darrer punt imprescindible d’una visita al Delta és la platja del trabucador. Es tracta d’un braç de sorra que s’endinsa en el mar i connecta el Delta amb la Punta de la Banya. Ofereix un recorregut de 6 quilòmetres, que es pot fer caminant o en bicicleta, per l’apèndix de sorra que permet gaudir de les vistes del sud del territori.

Més notícies
Notícia: Cinc racons imprescindibles a visitar del Priorat
Comparteix
Pobles alçats, tolls i grans vistes per descobrir de la comarca
Notícia: Cinc racons imprescindibles del Montseny
Comparteix
Camins, gorgs i rierols que cal visitar en una escapada al Montseny
Notícia: Cinc racons imprescindibles de la Catalunya Nord
Comparteix
Petits pobles i oasis naturals de les comarques del nord del Principat
Notícia: Cinc racons que val la pena descobrir a la Garrotxa
Comparteix
És una comarca ideal per visitar durant la tardor

Comparteix

Icona de pantalla completa