Missing 'path' query parameter

Limitar la velocitat en alguns trams i incorporar més controls de velocitats, són algunes de les mesures que s’aplicaran en alguns trams de l’autopista AP-7 per reduir els accidents i les retencions. En concret, el Servei Català de Trànsit (SCT) i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana han acordat actuar en quatre trams de la via que afecta un total de 83 quilòmetres. Un dels principals canvis es farà en els 29 quilòmetres d’autopista paral·lels a la B-30, al Vallès, on es crearan trams de velocitat variable de 100 o menys quilòmetres per hora. A més, també es reduirà la velocitat màxima permesa entre Calafat i l’Ampolla i, entre Altafulla i Constantí, s’instal·larà un radar de tram en sentit sud, però es mantindrà la velocitat a 120.

Reduir els accidents i les congestions

Finalment, el Ministeri de Transports ha atès la petició del Departament d’Interior i el Servei Català de Trànsit per aplicar noves mesures en aquesta autopista. Aquest acord té un doble objectiu: reduir la sinistralitat i les congestions a l’autopista AP-7. De fet, com han explicat el director del SCT, Ramon Lamiel, i el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, des de la supressió dels peatges en aquesta via el trànsit ha incrementat un 40% i un 30% en el cas de vehicles pesants.

Un accident entre dos cotxes i una moto provoca cues de 16 quilòmetres a l'AP-7 al seu pas per Mollet del Vallès | Trànsit
Els accidents i les congestions a l’AP-7 han augmentat des que es van suprimir els peatges | Trànsit

Això, ha contribuït de manera directa en un augment de la sinistralitat i la sinistralitat amb víctimes, el qual ha crescut un 11% a l’AP-7, generant importants danys humans i nombrosos episodis de retencions. En concret, han detallat que les cues provocades per incidents de trànsit s’ha disparat fins al 98%.

Canvis en quatre trams de l’AP-7

L’acord al qual han arribat els governs català i espanyol afectarà quatre trams concrets de l’autopista del Mediterrani, tres dels quals consistiran en una reducció de velocitat.

Així, el primer canvi es farà al tram d’uns 20 quilòmetres entre Mollet del Vallès i el Papiol, a l’autopista paral·lela a la B-30. La velocitat màxima passarà de 120 a 100 quilòmetres per hora i es preveu la instal·lació d’un sistema de velocitat variable que no passarà dels 100. En el tram entre Calafat i l’Ampolla també es limitarà la velocitat a 100.

Entre Altafulla i Constantí, la velocitat màxima permesa continuarà sent 120 quilòmetres per hora, però s’instal·larà un radar de tram en sentit sud. Els Mossos d’Esquadra realitzaran controls de velocitat mentre no es col·loqui el radar. Finalment, un dels quatre carrils de la ronda de Girona es convertirà en un vial reservat a les incorporacions i sortides. Per això, entre Fornells de la Selva i Vilademuls, el carril de la dreta serà especialitzat i tindrà una limitació de 80 quilòmetres per hora.

Quan entraran en vigor les noves mesures?

La voluntat és que aquests canvis entrin en vigor en un període de no més de dos mesos, tot i que no s’ha concretat un calendari. Tant el responsable del SCT com el secretari general d’Infraestructures, han assegurat que mantenen una comunicació permanent. De fet, han remarcat que tenen previsió d’anar-se reunint cada dos mesos per revisar els resultats de totes aquestes mesures i dissenyar-ne de noves en cas que sigui necessari. Així mateix, han manifestat la seva voluntat de seguir avançant en la gestió intel·ligent de les vies catalanes.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a novembre 09, 2022 | 16:43
    Luisnomeacuerdo novembre 09, 2022 | 16:43
    Como debe ser en una autonomía más del reino de España, todo debe ser autorizado por el gobierno de la nación. Para lo demás, parques y jardines por ejemplo, podéis gestionarlo como os parezca.
    • Icona del comentari de: Ya va quedando menos a novembre 10, 2022 | 12:22
      Ya va quedando menos novembre 10, 2022 | 12:22
      Si y así funciona de mal, mira que sois catetos jajajaja. Pero ya sabemos que os vais a quedar solitos con vuestra nefasta gestion. TIC TAC TIC TAC el final de Ñordia se acerca.
  2. Icona del comentari de: Pepet a novembre 09, 2022 | 16:52
    Pepet novembre 09, 2022 | 16:52
    L,AP7 és un drama amb gran augment d'accidents des que van treure els peatges. La solució a la mala gestió política no és reduir la velocitat en una arteria que és vital pel desenvolupament de Catalunya, que hauria de ser una via ràpida, no un papa dinero de multes. Si l, incompetent govern actual de.la Generalitat no té pebrots de fer desdoblar i arreglar la N-ll ni reduir el volum de cotxes de l,AP7 tornant a posar peatges, no millorarà res. Seguirà havent-hi massa turismes, molts no saben circular dins una autopista i fan km pel carril del mig sense apartar-se, més dos carrils plens de trailers i per colmo a 100k/h. Un desastre i una imatge de País deplorable. ER feu algu bé d'una p... Vegada
    • Icona del comentari de: Vicenç Gaiols a novembre 09, 2022 | 20:27
      Vicenç Gaiols novembre 09, 2022 | 20:27
      Pepet, fins a l'Hospitalet de l'Infant (el Baix Camp) en sentit sud hi ha paral·lela a l'AP7 (ara la P no hi té cap sentit, car indica "peatge") la A7 a mig fer de l'Hospitalet de L'infant vers el sud. En comptes de fer un carril més a l'AP7 (tercer carril) a algú del gobierno central de Madrid fa anys se li va ocórrer "doblar-la", i deixar-la a mig fer en forma, d'autovia. Primer d'escriure i de malparlar, assabentat de la titularitat de les vies de les quals parles... com ens fa veure, i recorda més amunt un comentarista que signa Luisnomeacuerdo, som un colònia d'Espanya i Espanya no és capaç de fer més. Potser ens caldria una eina que és diu dret a decidir i independència per a, si més no intentar millorar, i poder decidir allò que ens convé. Aleshores sabrem qui n'és el responsable directe i li podrem exigir-li corregir-ho o en votarem uns altres. No pas com ara que molts ciutadans no saben ni qui n'és el responsable i des de Madrid ens aixequen la camisa sense cap possibilitat d'intervenir-hi directament.
  3. Icona del comentari de: JMMR a novembre 09, 2022 | 19:55
    JMMR novembre 09, 2022 | 19:55
    Suposo que si paguem hi haurà menys morts? O es moriran a la N 340? Fer anar els vehicles a 100 és fer-los passar més temps a l'autopista. Això ajudarà a descongestionar-la?
    • Icona del comentari de: @JMMR a novembre 10, 2022 | 11:22
      @JMMR novembre 10, 2022 | 11:22
      El teu comentari sembla una mica ximplet. De pagar-ho ho paguem sempre i de totes formes, tant si son vies de peatge o no. Ara bé, amb el peatge hi havia menys vehicles a l'AP7 i sobretot menys camions i encara menys avançaments entre camions, ara s'avancen entre ells fins i tot en trams de dos carrils de circulació, aquests avançaments es fan eterns. Anar per la N340 vol dir que els vehicles no poden avançar-se entre ells, hi has circulat ? Quan l'AP7 era de peatge els camions, si els hi era permès, circulaven de sud a nord i en sentit oposat, per la N340 i / o NII durant els trams amb menys circulació i quan s'acostaven a una aglomeració urbana, sovint amb 3 o 4 carrils de circulació, aleshores entraven a l'AP7. Ara tots hi fan tot el recorregut sencer d'Elx a la Jonquera, incloent-hi trams de dos carrils de circulació. Pel que fa els temps a l'autopista també hi te a veure la forma de conduir, si tots els vehicles circulen a 100 Km/h i alhora respecten la distància de seguretat, aleshores circulen homogèniament i fluïda, podria ésser que s'estesin menys temps que no pas si ho fan és costum i com se sol circular a les nostres autopistes, uns automòbils a 90 Km/h pel carril central, quan n'hi ha tres, uns altres a 140 Km/h, uns camions avançant-se entre ells, -fins i tot, com suara hem escrit, amb dos carrils de circulació-, sense respectar distàncies de seguretat... per la qual cosa es produeixen més incidències, embussos, hi ha més topades i a sobre els vehicles consumeixen més carburant si son de combustió (degut als constants canvis de velocitat i aturares).
  4. Icona del comentari de: Jordi a novembre 09, 2022 | 21:33
    Jordi novembre 09, 2022 | 21:33
    Això dels 100 km són solucions d'inútils per mal gestors. Algú ha mirat o fet una creuada per la gent que va pel carril del mig? Pisaran radars? Buff, quin afany recaptatori
    • Icona del comentari de: Pol a novembre 10, 2022 | 11:29
      Pol novembre 10, 2022 | 11:29
      El costum de circular pel carril del mig és una incorrecció, s'ha de circular pel carril de al dreta sempre que sigui possible. A sobre hi ha "conductors" que posen el pilot "automàtic" a 90 o 95 Km/h i no es mouen del carril central, si n'hi ha 3. També hi ha el costum estès de no connectar els llums intermitents en fer avançaments (al començament i quan es retorna al carril dret). Després alguns es queixen que les multes son per a "recaptar", si es posessin multes a totes les incorreccions que hom fa, no hi hauria prou policies.
  5. Icona del comentari de: Sou uns ineptes total a novembre 09, 2022 | 22:32
    Sou uns ineptes total novembre 09, 2022 | 22:32
    Que ho posin a 60 ja de pas. Es pot ser mes inepte i corcó?? Aixo si, despres al vallvidriera a 110 que es ben perillós. Quina colla de ximplets.
    • Icona del comentari de: Magda a novembre 10, 2022 | 12:28
      Magda novembre 10, 2022 | 12:28
      L'inepte ho sembleu vós. Segurament sou un individu dels que "s'obliden" de coses tant elementals, quan condueixen un vehicle, com és posar l'intermitent en girar o en avançar un altre vehicle. Quina paciència i quina resignació haver de suportar individus com vós. A més tros de quòniam, circular un cap de setmana de Figueres a Barcelona o d'Amposta a Barcelona, pot suposat una mitjana de 75 o 80 Km/h o menys, per al qual cosa és força coherent i raonable pensar que circular de forma homogènia i constant a 100 Km/h, i en altres trams on hi sigui permès fer-ho a 110 Km/h, la mitjana sigui més ràpida i eficient, que no pas circular ara a 140, ara a 80, ara aturats, ara a 10, ara aturats... fins arribar a destinació en aquests casos a Barcelona un diumenge a la tarda.
  6. Icona del comentari de: joandoménec a novembre 10, 2022 | 11:24
    joandoménec novembre 10, 2022 | 11:24
    El govern autonòmic i l'espanyol són els mestres avantatjats de les prohibicions. Qualsevol dia prohibiran respirar. Fàstic.
    • Icona del comentari de: Ramon a novembre 10, 2022 | 12:12
      Ramon novembre 10, 2022 | 12:12
      Ests estúpid ? Saps que és i què vol dir viure en societat ? Et penses que vius sol a al món ? A més, si ets un perepunyetes que t'agrada queixar-te de tot i no t'agrada complir normes ni reglamentacions, sempre pots circular a 99 Km/h o 95 Km/h pels trams on el límit és 100 Km/h... Els trens, per exemple també tenen límits de velocitat (segons tu "prohibicions") i si se'ls salten i hi ha un accident, poca-soltes com tu sou els primers en protestar... D'on no n'hi ha no en raja. El fàstic el fa el teu comentari.
  7. Icona del comentari de: Anna a novembre 10, 2022 | 12:01
    Anna novembre 10, 2022 | 12:01
    Segurament la solució més que no pas afegir-hi carrils de circulació a les autopistes fins a l'infinit, és fer com fan al països més avançats i intel·ligents, diversificar els mitjans de comunicació i transport. Ningú pot negar que amb uns trens de mercaderies eficaços d'Alacant a Perpinyà i cap a la resta d'Europa, no s'estalviarien molts de camions TIR. Si hi afegim uns bons trens de rodalia i de mitja distància, de forma que fossin una alternativa a tenir en compte, per a persones que viatgen els caps de setmana, a més a més del servei essencial de persones que durant la setmana es desplacen per a treballar, estudiar, etc tots hi guanyaríem, però això sota la sobirania espanyola, sembla que no ho aconseguirem mai, o com és costum, tard i malament... Quan serem un estat independent tots hi guanyarem, la independència és una eina prou que ho sabem, i és clar es pot fer servir be o malament... però, pitjor que com ho fan ara els espanyols que decideixen per nosaltres, sembla impossible d'aconseguir. Despertem-nos ! Ja n'és l'hora.
  8. Icona del comentari de: ERC vulgar genteta a novembre 10, 2022 | 18:05
    ERC vulgar genteta novembre 10, 2022 | 18:05
    Erc 3s un govern de gent vulgar, estudis rediculs d'historiadors de historietes sense di0octorat, ganduls i mediocres. A transit un pobre desgraciat que el junquerasli haposTuna gorra. QUIN GOVERNET DE POCAVERGONYES i gent en atur, per que no valen ni un homrani

Respon a Jordi Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter