Rodalies rebrà una injecció de 23,5 milions d’euros per millorar la disponibilitat i fiabilitat dels trens. Així ho han anunciat aquest dilluns des de Renfe, tot precisant que la partida anirà destinada a incrementar l’atenció en via per reduir la necessitat d’entrada dels trens als tallers o a l’augment de la capacitat per atendre els vehicles que hi entren fora de la planificació prevista. L’objectiu és que amb aquest reforç del manteniment de combois es pugui optimitzar la planificació de l’entrada dels vehicles als tallers on es fan els treballs, tant preventius com correctius, així com augmentar la capacitat del manteniment. Cal recordar que diversos sindicats denuncien que només aquest juliol ja van suprimir-se més de 700 trens a Catalunya principalment a causa d’avaries i manteniment dels combois.
Així doncs, Renfe aposta per atendre a partir d’ara les avaries i el manteniment correctiu a la mateixa via per reduir la necessitat que els vehicles hagin d’entrar als tallers. Per fer-ho possible, s’incrementaran els torns d’assistència tècnica en estacions com Maçanet, Blanes, Sant Vicenç de Calders, Estació de França o Tarragona, i se’n crearan de nous a parades com Lleida, Tortosa, Figueres i Bellvitge. En aquest sentit, es formarà un nou equip de manteniment permanent format per vuit mecànics especialitzats que prestaran servei en trens, distribuïts en dos torns diaris, per garantir la continuïtat i eficiència del servei durant tota la jornada.
En paral·lel a les mesures, l’operador també incorporarà un servei d’assistència correctiva permanent del parc de Mitjana Distància que estarà ubicat al de Sant Andreu Comtal i un reforç el servei de manteniment per atendre les necessitats pel tall de la línia R3 a Ripoll. D’aquesta manera s’enfortiran els llocs d’assistència tècnica actuals, cobrint més torns i ampliant la capacitat d’assistència a les estacions de Puigcerdà, Ripoll i Vic.
Un paquet arriba fins als 357,7 milions d’euros
Aquesta forta injecció economia a Rodalies forma part del contracte per 357,7 milions d’euros que la companyia acaba de treure a licitació per donar continuïtat als treballs de manteniment de primer nivell que es realitzaran en diversos tallers de Catalunya i Madrid. Es calcula que a casa nostra arribaran uns 189 milions d’euros.