El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Renfe sacseja l’alta velocitat i l’AVE deixarà de fer parada a Tarragona i Lleida

Renfe ha decidit sacsejar els serveis d’alta velocitat per fer front a la creixent competència dels nous operadors. La companyia ferroviària ha decidit separar l’oferta ferroviària de l’alta velocitat i l’AVE deixarà de fer parada a ciutats com Tarragona i Lleida, que passaran a dependre exclusivament dels trens Avlo, el servei de baix cost de Renfe. D’aquesta manera, l’AVE tradicional farà el trajecte Madrid-Barcelona de manera directa o amb només una parada, a Saragossa. Renfe ha matisat que els canvis no afectaran la freqüència de pas de trens a Tarragona i Lleida.

El president de Renfe, Raül Blanco, va avançar en declaracions a El País que la idea de l’operador públic és replicar la mateixa estratègia a la resta de corredors on ara mateix només circula l’AVE, però depenen de les entregues dels nous trens que han comprat. Al corredor Barcelona-Madrid, que serà la primera a veure els canvis. El servei Avlo farà totes les parades de la línia –Tarragona, Lleida, Saragossa, Calataiud i Guadalajara– en un viatge de 3 hores i 45 minuts, mentre que l’AVE només farà a parada a Saragossa i connectarà Barcelona i Madrid en 2 hores i 30 minuts.

Diversos passatgers pugen a un tren d’alta velocitat low cost de Renfe / Europa

El servei de baix cost agafa protagonisme

“L’Avlo serà el servei universal d’alta velocitat i estarà disponible a totes les relacions comercials que operem, sempre en funció del material disponible”, va explicar Blando al diari del Grupo Prisa. “La intenció és a més que pari a totes les estacions, mentre que l’AVE estarà més centrat en els trajectes directes. D’aquesta manera, volem preparar-nos per assumir el creixement de la demanda del ferrocarril que ja s’està experimentant i captar també la demanda d’altres mitjans com la carretera”.

Segons Renfe, la implantació del canvi de la distribució dels serveis serà de manera gradual i a mesura que entrin en servei els nous trens. El servei de baix cost ja funciona a les línies Barcelona-Madrid i València-Madrid. El 27 de març el servei de baix cost arribarà a la línia Alacant-Madrid i a partir del juny estarà disponible a les línies Sevilla-Madrid i Màlaga-Madrid. Encara no hi ha data pel desembarcament a les línies del nord d’Espanya.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Albert Berrio a març 09, 2023 | 09:17
    Albert Berrio març 09, 2023 | 09:17
    Barcelona-Madrid, València-Madrid, Alacant-Madrid. Aquesta és la funció de l'AVE, artcular Espanya i desarticular els Països Catalans.
  2. Icona del comentari de: Ricardo a març 09, 2023 | 09:38
    Ricardo març 09, 2023 | 09:38
    Quins Països Catalans, ??
    • Icona del comentari de: eugenia cuenca maldestre a març 09, 2023 | 12:36
      eugenia cuenca maldestre març 09, 2023 | 12:36
      Acabarem sent uns Paysus Kasteyans. >> guiris, charnegos, moros i panxitos....
  3. Icona del comentari de: joandoménec a març 09, 2023 | 13:05
    joandoménec març 09, 2023 | 13:05
    És claríssim, el corredor mediterrani ajornat. València-Barcelona pràcticament inviable. L'espoli no cessa.
  4. Icona del comentari de: AVE és nefast a març 09, 2023 | 15:08
    AVE és nefast març 09, 2023 | 15:08
    El que tindrien que fer es desmontar les vies i treure aquesta porqueria de Catalunya.
  5. Icona del comentari de: Ricardo a març 09, 2023 | 17:44
    Ricardo març 09, 2023 | 17:44
    Renfe encarga a Stadler 12 locomotoras para el Corredor Mediterráneo, el contrato supera los 136 millones y cuenta con 15 millones de subvención con cargo a los fondos Next Generation. El operador ferroviario Renfe ha adjudicado a Stadler Rail la construcción y el mantenimiento, por un periodo de 15 años, de 12 locomotoras eléctricas de gran potencia y ancho estándar 1435 mm.
  6. Icona del comentari de: JordiP a març 09, 2023 | 18:43
    JordiP març 09, 2023 | 18:43
    Així estimen el que odiosament esmenten "la seva nació". Després de "coser toda Espanya con hilos de acero" no volen saber res dels aborígens que no habiten la vall dels rius Llobregat i Besós. Després encara ens tiraràn a la cara allò de " de qué os quejáis, catalanes, si sois la única Autonomía que tiene unidas por el TGV todas las capitales de provincia?".
  7. Icona del comentari de: Que farem? a març 10, 2023 | 00:01
    Que farem? març 10, 2023 | 00:01
    Entre això i el corredor atlàntic aquesta gent son uns autèntics desgraciats.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa