Nou matí caòtic a Rodalies. Des d’aquest dilluns a les 8 h, l’R4 de la xarxa ferroviària catalana entre Vilafranca del Penedès i Martorell ofereix només un tren per hora i sentit en lloc dels dos serveis habituals. Una nova realitat a l’R4 que ha generat desconcert entre els usuaris, que han encarat amb resignació les modificacions en el servei de tren: “La falta de trens i les incidències són el nostre pa de cada dia”, lamenten els viatges d’aquesta línia a l’estació de Vilafranca del Penedès. Els combois que normalment tenen origen a la capital penedesenca quan falten vuit minuts per l’hora en punt se substitueixen per un servei d’autobusos alternatiu habilitat per l’operadora ferroviària. Aquests, però, surten des de l’estació d’autobusos i ho fan cada hora a partir de les 8.30 h. La descoordinació d’horaris entre el servei suprimit i la proposta alternativa, i la falta de cartelleria i personal informador, doncs, ha provocat que els primers busos del dia surtin buits des de Vilafranca.

El desconcert dels usuaris i les complicacions en el servei ferroviari català no seran puntuals, ja que el tall parcial de la línia derivat de les obres en la infraestructura del servei estan previstes fins al mes de setembre, segons les estimacions actuals de Renfe. Mentrestant, per evitar la congestió de la xarxa ferroviària catalana, l’operadora del servei habilitarà cada setmana 277 viatge de busos alternatius per cobrir el trajecte Vilafranca-Martorell en ambdós sentits, amb freqüències cada 15 minuts. Aquest dilluns, però, la falta d’informació ha provocat que el servei de transport per carretera hagi quedat pràcticament buit. Entre els usuaris consultats, la majoria desconeixien de l’existència d’aquests autocars per arribar a Martorell i poder seguir fins a Barcelona. “Jo no he vist cap cartell ni he sentit cap informació sobre la possibilitat d’anar amb bus”, ha explicat la Judith en declaracions a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), que ha assegurat que el servei de tren “sempre és un caos a partir de les 5.20 h”.

Usuaris de l’R4 a Vilafranca del Penedès / Gemma Sánchez Bonel (ACN)

Un malestar cronificat

El tall per obres a l’R4 és nou, però les conseqüències ja són velles conegudes dels usuaris: “Als talls i problemes al servei hi estem tots molt acostumats, ja”, explica la Danae, que quan ha arribat a l’estació de tren ha assumit que havia d’esperar una hora fins al següent comboi. Segons detalla a l’ACN, aquest matí s’havia de desplaçar fins a la capital catalana per anar al metge i, tot i la seva previsió a l’hora d’agafar el tren, ja donava per fet que acabaria arribant tard a la seva cita. A poca distància seva, la Magda assegura que el tall parcial que comença aquest dilluns és “una incidència més” d’un reguitzell de retards que tenen ja interioritzats. Un conjunt d’incidències i greuges en el funcionament del servei que tampoc millora amb la falta d’informació que reben els usuaris a les estacions. Segons detalla l’ACN, a Vilafranca del Penedès s’han vist pocs cartells informatius al llarg del matí, cosa que ha agreujat els dubtes i el malestar dels passatgers. Per tal de pal·liar aquestes mancances, però, Renfe ja preveu incrementar la cartelleria de l’estació en les pròximes hores.

Comparteix

Icona de pantalla completa