El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Catalunya recupera Rodalies després de més de 3 hores d’aturada
  • CA

Es restableix la circulació de trens de Rodalies, regionals i de Llarga Distància en via convencional a Catalunya. Sobre les vuit del matí, els tècnics d’Adif han resolt l’avaria que ha obligat a aturar totalment el servei ferroviari des de primera hora d’aquest divendres. Renfe anuncia que, a causa de la incidència, la normalització del servei de trens serà progressiva i que hi poden haver restriccions i alteracions de recorregut en algunes línies.

La incidència s’ha detectat a primera hora del matí i afectava el sistema de telecomunicacions d’Adif. En concret, a l’estació de França de Barcelona. Han sigut més de tres hores amb una aturada generalitzada a la xarxa ferroviària. No hi havia circulació a cap línia de Rodalies, ni de regionals, ni de trens de Llarga Distància que circulen per via convencional a Catalunya. Només s’ha mantingut el servei en els trens d’Alta Velocitat (AVE).

Panell a l'estació de Rodalies de Plaça Catalunya on s'anuncia el restabliment del servei de trens | S.B.
Panell a l’estació de Rodalies de Plaça Catalunya on s’anuncia el restabliment del servei de trens | S.B.

La ministra Raquel Sánchez xifra en 80.000 els usuaris perjudicats aquest matí per l’avaria a la xarxa ferroviària. Diu que és “una incidència anòmala i extraordinària”

Des de primera hora, Renfe ha alertat de la incidència a través de les xarxes socials i ha recomanat als usuaris l‘ús de transport alternatiu. Així i tot, ha sigut inevitable l’aglomeració de gent a les estacions. Per tal d’evitar l’acumulació de persones, no s’ha permès l’accés a les andanes. A més, Protecció Civil havia activat la prealerta Ferrocat.

Mentre durava la incidència, el portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, explicava al canal 324 que s’havia decidit aturar el trànsit dels trens “per raons de seguretat”. El portaveu de Renfe a Catalunya demanava disculpes a tots els usuaris per les molèsties que ha causat aquesta aturada generalitzada. Des de 2015 no patien una avaria com aquesta, afirmava Carmona

Adif obrirà una investigació

Segons les primeres investigacions, la incidència s’hauria registrat durant la matinada d’aquest divendres mentre es duia a terme el procés d’actualització dels sistemes informàtics del Control de Trànsit Centralitzat (CTC) de Barcelona, que es realitza de forma periòdica. Així i tot, Adif obrirà una investigació per aclarir els fets que han causat la incidència.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Sofert usuari. a setembre 09, 2022 | 08:53
    Sofert usuari. setembre 09, 2022 | 08:53
    Amb la RENFE no hi ha re a fe. Desgavell total com sempre.
    • Icona del comentari de: ExUsuari a setembre 09, 2022 | 11:42
      ExUsuari setembre 09, 2022 | 11:42
      Si que hi ha coses a fer : La dissolució si més no en territori català. A més és un organisme de creació franquista, del 1941. Qualsevol entitat de nova creació, democràtica i amb cara i ulls o si els ferrocarrils actuals de via ampla (!?) s'integren a FGC, si ho fan mínimament bé, superarà amb escreix el desastre anomenat R.E.N.F.E. ara "Renfe i Adif".
  2. Icona del comentari de: UnI sol poble sota unal gobierno a setembre 09, 2022 | 10:24
    UnI sol poble sota unal gobierno setembre 09, 2022 | 10:24
    Una bona lliçó abans de la Diada. Ser espanyol sempre ens perjudica, es queden els nostres impostos I no inverteixen en infraestructires. Observeu com els perjudicats som tots els que vivim a Catalunya, uniinistes, independentistes, castellans, catalans, nou vinguts, inmiggració d'època franquista, a tots. En la repressió sí que som un sol poble.
  3. Icona del comentari de: l'emprenyat a setembre 09, 2022 | 10:28
    l'emprenyat setembre 09, 2022 | 10:28
    Vergonya
    • Icona del comentari de: Delfí Artós a setembre 09, 2022 | 11:48
      Delfí Artós setembre 09, 2022 | 11:48
      No n'hi ha prou en emprenyar-se i en passar vergonya. Fa 15 ja hi va haver una contundent manifestació a Barcelona contra la situació que encara és actual, o millor dit ara estem pitjor. Necessitem eines, els països que s'auto-governen en forma d'estat independent tenen un eina que si s'utilitza mínimament bé és força útil, se'n diu INDEPENDÈNCIA.
  4. Icona del comentari de: Cal dir-ho a setembre 09, 2022 | 11:35
    Cal dir-ho setembre 09, 2022 | 11:35
    Milers de ciutadans descontents pel desgavell en les infraestructures ens manifestarem a Barcelona la tardor de l'any 2007. La cita, fou convocada arran del caos a Rodalies arran de l'arribada dels trens de gran velocitat. El lema que va encapçalar la manifestació era : "Som una nació i diem prou. Tenim el dret de decidir sobre les nostres infraestructures". El manifest llegit durant la manifestació criticava el mal estat d'aleshores de les infraestructures ferroviàries i viàries de Catalunya, atribuït a la manca d'inversió dels successius governs d'Espanya, i el "menyspreu" de la ministra de Foment... També recollia una petició expressa perquè les xarxes de transport fossin traspassades a la Generalitat de Catalunya, demanava que es publiquessin les balances fiscals i que el govern català recaptés i gestionés tots els impostos i taxes que paguen els catalans. Han passat 15 anys i som encara pitjor, què ens passa als catalans, no sabem reclamar els nostres drets i allò que volem per al nostre país i la nostra gent ? Despertem-nos !
  5. Icona del comentari de: Juan Ripollés a setembre 09, 2022 | 11:36
    Juan Ripollés setembre 09, 2022 | 11:36
    Aixo tambe pasa al Pais Vasco ?? es que am els diners que els Catalans els paguem el CUPO, igual tenen millors serveis ??
  6. Icona del comentari de: Presoner núm. 39086011 a setembre 09, 2022 | 22:10
    Presoner núm. 39086011 setembre 09, 2022 | 22:10
    Totes aquestes crítiques injustes no entenen què és veritablement RENFE: una institució espanyola clau en el sistema de relacions laborals a Catalunya. Permet disminuir els nivells d'explotació dels assalariats de l'AMB, tot possibilitant-los d'arribar tard a la feina amb la garantia de l'Estat.

Respon a Delfí Artós Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa