Puigneró diu que Rodalies és ara més prioritari que l’aeroport

El vicepresident de la Generalitat insisteix en el traspàs de les competències a Catalunya

El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha afirmat aquest dilluns que “per suposat” que el servei de Rodalies és més prioritari per a la Generalitat que no pas l’ampliació de l’aeroport de Barcelona-El Prat. El també conseller de Polítiques Digitals, ha assegurat que aquest servei ferroviari serà el seu “principal cavall de batalla” en aquesta legislatura per tal d’aconseguir que la Generalitat rebi el traspàs de competències d’aquests trens.

Puigneró ha lamentat que a dia d’avui la Generalitat pot només decidir quins seran els horaris dels trens, però que és l’Estat qui encara controla les vies, les catenàries, les estacions, el personal, el finançament i els trens. El conseller ha assegurat que treballarà per aconseguir que Rodalies estigui en mans del Govern perquè l’utilitzen “moltes persones”, des de treballadors a estudiants.

Les declaracions del vicepresident arriben després que a finals de la setmana passada Rodalies entrés en un caos absolut: hi ha una vaga convocada que encara dura a dia d’avui en la qual no s’estan oferint els serveis mínims. Renfe assegura que hi ha molts maquinistes que no s’han presentat al seu lloc de feina tot i estar obligats a oferir un mínim de servei encara que hi hagi aturada, mentre que el sindicat convocant, Semaf, acusa l’empresa d’haver fet una “mala gestió” i no haver anunciat correctament quins maquinistes havien d’anar a treballar.

“L’Estat espanyol no cuida els serveis públics a Catalunya”, ha manifestat Puigneró, que ha assenyalat que el servei públic que ofereixen els Ferrocarrils Catalans de la Generalitat és molt millor que el de Rodalies. “Fins i tot es nota en la neteja“, ha manifestat. “No volen gestionar Rodalies, i si no ho volen fer doncs ja ho farem nosaltres”, ha afegit el conseller. Un altre cop, Puigneró ha opinat que si Catalunya fos un estat independent, el país “no tindria aquests problemes”.

Comentaris

    Ricard 04/10/2021 11:16 am
    En un país ocupat militarment per estrangers, i per tant amb una inversió pública en infraestructures deficitària secularment, té sentit dir que un servei de rodalies és més prioritari que un aeroport o a l'inrevés? No! Ara ja tot és urgent. Ara ja tot és prioritari. No donguem arguments als xenòfobs castellans. Exigim TOT el que és urgent ara mateix!
    T'has passat a Ciutadans, Puigneró? 04/10/2021 11:47 am
    L'altre dia en un programa de televisió, Jordi Cañas deia més o menys el mateix que tu ara. Vas veure el programa, donç?.
      A "T'has passat", això, t'has passat 04/10/2021 1:12 pm
      Coincidir en quelcom, vol dir automàticament compartir-ho "tot" ? Sembles curt de gambals.
    De res 04/10/2021 12:06 pm
    Gràcies per adonar-te'n, senyor vicepresident.
    Pura catalanofòbia 04/10/2021 12:26 pm
    Lo de RENFE a Catalunya no té nom. Els catalanòfobs dels sindicats i maquinistes fent vaga perquè no traspassin la gestió. Deu ser perquè la que tenen "integrada" és collonuda per fotre als catalans: Ni un sol dia que el tren hagi arribat a temps en els darrers vuit anys. Mai la més mínima informació davant de retards del tot habituals de 15 o 30 minuts. Incidència dia sí i dia també. Panels amb horaris que mai estan correctament actualitzats. Atropellaments per manca d'inversió i soterrament. A moltes estacions els empleats ni saben per quina via entrarà el tren ni a quina hora passarà. La gent corrents d'andana a andana quan veuen finalment per on entra. Deixadesa en les instal·lacions. Escales mecàniques que necessiten dos mesos perquè passin a arreglar-les. Poca o nul·la vigilància davant de grups violents i dels impagaments massius. Cap reforç en hores de gran afluència. Trens abarrotats. Nul·la capacitat de reacció permetent, per exemple, que es pugui agafar un mitja distància mig buit quan s'ha espatllat el regional. Etc...
    Cal dir-ho 04/10/2021 1:18 pm
    Per a despistats, els actuals FGC també son fruit d'un "traspàs" de competències espanyoles, aleshores el "personal funcionariat espanyol" de F.E.V.E. també va tenir el mateix capteniment que ara tenen de R:E.N.F.E. estant. El 1979 fou una de les primeres "transferències" de la Generalitat de Catalunya restablerta, encara que posteriorment s'anaren ampliant les transferències de recorreguts.
      No calia dir mentides 06/10/2021 12:04 pm
      Si vols mentir, que vols, busca't un assumpte de difícil comprovació i no hauràs de dir bestieses. FGC no té res a veure amb FEVE. No hi va haver cap traspàs. Només amb la wiki ja et pots informar, no cal més: https://es.wikipedia.org/wiki/Ferrocarriles_de_la_Generalidad_de_Catalu%C3%B1a.
    Alex 04/10/2021 4:02 pm
    Fins que no treguin els número total de funcionaris d'empreses/institucions espanyoles a Catalunya no começarem a conèixer de veritat el drama de la gestió colonial existent a Catalunha. Si sumem guardia civils + families casernes...policia espanyola destinats..mes families...jutges espanyils destinats..funcionaris RENFE families...Correus families...delegats gobernacions espanyoles, pilots aereoports...militars....cuartels....costes catalanes... etc..etc..etc.. Això es el primer que caldria que féssin els polítics, posar una fotografía de la situació actual perque en percentatge poblacional no seria aire diferente del ultism 300 anís..
    Rodalíes ja es va transferir el 2009 04/10/2021 4:54 pm
    Què s'està demanant exactament ?. Perquè la Generalitat té exactament les mateixes atribucions que tenia l'estat en el moment del traspàs. S'explica aquí: https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2009-21181. Si la Generalitat ha gestionat malament és ella qui té la culpa pel mal funcionament de Rodalies.
    Antoni Lopez 04/10/2021 7:26 pm
    Quin talós aquest adolescent. Junts nivell patatero

Nou comentari