Sense caixers automàtics i capacitat de fer ús dels datàfons, el municipi de Calaf (Anoia) viu moments semblants a l’apagada elèctrica de l’abril passat. És la quarta vegada que els veïns de la localitat es queden sense internet i comencen a estar-ne tips. Segons explica l’Ajuntament, el problema aquest darrer cop ha estat per una avaria causada per la màquina d’asfaltatge que ha seccionat la línia que té problemes. “Des de Movistar ens informen que avui encara no els serà possible arreglar l’avaria, ja que estan fent una obra d’asfaltatge d’un camí que sembla ha estat la causant del tall”, informava dissabte l’Ajuntament a les xarxes. L’alcaldessa de Calaf, Montse Mases, ha verbalitzat la indignació dels veïns en declaracions a l’ACN. “La gent està molt indignada i molts usuaris han canviat de companyia, però n’hi ha d’altres que no volen fer-ho. La solució no és que la gent hagi de canviar de companyia, és que Movistar doni el servei que ha de donar”, ha remarcat.
L’alcaldessa considera que s’ha de soterrar el calbejat elèctric, però obre la porta a altres solucions. “Potser n’hi ha d’altres i és alls [la companyia] a qui els toca pensar-hi i arreglar-ho”, ha dit. Movistar va estar treballant dissabte en l’avaria, asfaltant el camí que hauria causat el tall, i han deixat el terreny preparat per poder recuperar el servei aquest diumenge. Des de l’Ajuntament informen que han demanat a les entitats bancàries i Correus que posin una doble línia de fibra per a seguir donant servei quan falla Movistar. La quarta caiguda d’aquest mes coincideix amb el festival Desfolca’t, que atrau centenars de visitants, la qual cosa encara complica més el dia a dia dels veïns i comerços de la zona.
#AvisosCalaf 🔴 ACTUALITZACIÓ INFORMACIÓ AVARIA INTERNET 🛜
— Ajuntament de Calaf (@AjuntamentCalaf) June 28, 2025
📣Des de Movistar ens informen que avui encara no els serà possible arreglar l’avaria, ja que estan fent una obra d’asfaltat d’un camí que sembla ha estat la causant del tall. pic.twitter.com/20Rf8X2Fzl
Reunió amb la Generalitat
Mases ha elevat el conflicte políticament a altres institucions per mirar de trencar amb una dinàmica que esgota els veïns del poble. Ho ha comunicat a les autoritats de la Catalunya Central i també al departament corresponent de la Generalitat de Catalunya. El dia 3 de juliol, la setmana que ve, faran una reunió amb la Secretaria de Telecomunicacions de la Generalitat per parlar-ne i exigir una solució estable. “Estem cansats que se’ns faci combregar amb rodes de molí”, ha sentenciat l’alcaldessa.