Acord Generalitat-Estat per convertir el Prat en un ‘hub’ intercontinental

S'ha tancat en la reunió no anunciada entre Puigneró i la ministra de Transports aquest dilluns al matí

L’acord que es buscava entre la Generalitat i el govern espanyol per al rellançament de l’aeroport del Prat s’ha tancat aquest dilluns al matí en una reunió no anunciada entre el vicepresident Jordi Puigneró i la ministra de Transports, Raquel Sánchez, exalcaldessa de Gavà del PSC i coneixedora del territori i del tema. De fet, Puigneró ja havia anunciat que l’acord era a prop aquest cap de setmana.

Segons ha subratllat el mateix vicepresident en la seva compareixença posterior a la reunió de la Comissió Bilateral, el pacte és, més que per “ampliar” l’aeroport en el sentit d’allargar la pista polèmica, és per convertir el Prat en “un hub intercontinental com a sistema aeroportuari”. És a dir, que la idea és interconnectar de manera eficaç, amb tren d’alta velocitat, els tres aeroports catalans amb més trànsit –Barcelona, Reus i Girona– perquè es puguin gestionar de manera global. A més, tot i que es concreta com serà amb detall, Puigneró ha assegurat que el projecte es farà “amb criteris mediambientals i de sostenibilitat” i que només es tirarà endavant si hi ha el vistiplau de la Comissió Europea.

La decisió ha estat presa al matí entre Puigneró i Raquel Sánchez però ha estat anunciat per la ministra de Política Territorial, Isabel Rodríguez, que ha sigut la primera de comparèixer després de la reunió de la Comissió Bilateral, abans que ho fessin Puigneró i la consellera de la Presidència de la Generalitat, Laura Vilagrà. Rodríguez ha anunciat que l’ampliació suposarà una inversió de 1.700 milions d’euros i ha qualificat l’acord de “grandíssima notícia” perquè permetrà que l’aeroport es converteixi en un ‘hub’ intercontinental.

L’acord arriba després de mesos de debat i actes a favor i en contra del projecte.La ministra portaveu també ha subratllat que suposarà la creació de 83.000 llocs de treball directes i 365.000 en total. Segons Rodríguez, tindrà un impacte del 2,1% del PIB català.

L’acord arriba després de mesos de debat des que el president d’Aena, Maurici Lucena, demanés a la Generalitat que es pronunciés aquest estiu si apostava no per a l’ampliació de la infraestructura, amb l’objectiu de convertir-lo en un ‘hub’ intercontinental i millorar les connexions directes amb les principals capitals del planeta. La proposta, però, suposa la invasió d’un espai protegit mediambientalment, que Aena haurà de compensar.

Comentaris

    ton c. 02/08/2021 7:18 pm
    collons i per la porta del darrere, no deien que volíen transparència?. Vosté sr. Puigneró ja haurtía d´haver dimitit fa uns quants díes, aquesta deu ser la primera deles trobades a porta oberta oi?, quin personatges. quina gent de tercer nivell.per a no dir incompeyenets.
    Un de pas 02/08/2021 8:07 pm
    Ah, deu ser així com aconseguirem un canvi de model econòmic... Depenent dels desitjos de la metròpolis i fomentant la diversificació d'activitats, i el territori, que el bombin... I de promeses, ja n'estem farts, que no ho era ja el Prat d'internacional fa 40 anys, i en fa 20 no ens ho havien promès també, i tantes vegades.... Àneu a cagar a la via... Marxem ja d'Ñ, que fem molt tard... Salut i dues Repúbliques, aquí i a Ñ
    Un puchimon 02/08/2021 8:21 pm
    Una molt bona notícia!!!!! El govern espanyol sap perfectament que Catalunya sempre serà una Comunitat Autònoma i per això accedeixen a fer aquest HUB!!!! Una bona jugada de Madrid.
    Angelblau 02/08/2021 8:22 pm
    El 2030 o potser més tard. Total .. les enganyifes de sempre.
    Angelblau 02/08/2021 9:30 pm
    Tornen els milions tipus pinotxo Zapatero. Ah .. I a la Teletree primera notícia. Cal ser babau per empesar-se aquestes pratanyes.
    Independència 02/08/2021 9:39 pm
    Acord ? Quin acord ? No sigueu ingenus.
    uno que vive en Tabarnia 02/08/2021 10:00 pm
    el aeroport sera subterrani, pobres babus que s,h creuent
    MSR 02/08/2021 10:40 pm
    Em recorda el compte d'en Pere i el Llop.
    Georgiana 02/08/2021 11:15 pm
    La Generalitat no pot ni acordar el nom de l'aeroport del Prat. Hauria de dir acord Estat-Generalitat. Els socis-inversors d'AENA que es l'empresa espanyola que gestiona l'aeroport, estaràn contents.
    La Guineu sense Carasseta 03/08/2021 12:06 am
    Xe, s´han oblidat de demanar dos ous durs.
    Georgiana 03/08/2021 1:27 am
    Si el que voleu es un "hub" amb la independència veuríeu no el Prat, però tota Catalunya un "hub mundial" i amb gestió pròpia. Què us fa por, eh? Ara passem d'ampliar la base a ampliar l'aeroport? i amb presses i d'amagotis perquè la Corte ho vol, tan se val el que els catalans voten. I la CUP tan revolucionaries elles i ni se les sent.
    JOSEP PAGÈS I CANALETA EL AVI CULER DE CARDEDEU 03/08/2021 7:32 am
    SI JA EL ACORD ENTRE CATALUNYA I ESPANYA , Per ampliar el EL AEROPORT DEL PRAT DE BARCELONA , Pero ara caldra el listo bueno de LA UNIO EUROPEA .El ACORD ES NOMES EL PRINCIPI Encara queda molt per què se haga realitat ampliar EL PRAT Que fa molta falta por otra parte .SI SE AMPLIA GANARA CATALUNYA PERO TAMBE ESPANYA , no lo olvidemos tots GUANYARAN .
    Anònim 03/08/2021 7:33 am
    SI JA EL ACORD ENTRE CATALUNYA I ESPANYA , Per ampliar el EL AEROPORT DEL PRAT DE BARCELONA , Pero ara caldra el listo bueno de LA UNIO EUROPEA .El ACORD ES NOMES EL PRINCIPI Encara queda molt per què se haga realitat ampliar EL PRAT Que fa molta falta por otra parte .SI SE AMPLIA GANARA CATALUNYA PERO TAMBE ESPANYA , no lo olvidemos tots GUANYARAN .
    Un de pas 03/08/2021 8:41 am
    Per quant estigui en marxa, ja hi podran atracar vaixells, quines ganes de llençar diners i prometre mentides. Els milers de llocs de treball que seran de 1h al mes o a l'any? Marxem ja, que fem molt tard Salut i dues Repúbliques, aquí i a Ñ
    Jordi 03/08/2021 8:31 pm
    Des del punt de vista econòmic és tota una necesitat. Ara bé, a l'Estat ni li agrada ni li convé, i per tant, com és usual en l'Administració Ñ ja saben el com fer-ho per no permetre que la realització almenys en alguns, bastants, anys. Suposo que ja han "compenetrat" en els moviments joves eco-alternatius per tal de que els ajudin a abortar el projecte. Cal aprofitar els recurços del moviment Nonoino.

Nou comentari