El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Intenten crear una xarxa de pares per reclamar el castellà anònimament
  • CA

Les associacions Hablamos Español i Convivència Cívica Catalana acaben de fer públic un pla d’estratègia ultraespanyolista per atacar la immersió lingüística a les escoles catalanes. Les dues entitats han creat ‘AMPA Total‘, una federació d’associacions de pares i mares pensada per exigir el 25% de castellà a les escoles mantenint l’anonimat dels pares que així ho hagin demanat.

Segons informen a través d’un comunicat, una escola pot tenir més d’una AMPA, i per crear-ne una només cal que hi formin part tres pares. Aquesta petita AMPA es pot inscriure de manera anònima a ‘AMPA Total’, i deixar que sigui aquesta federació la que vagi fins els tribunals per exigir que el castellà entri a l’escola catalana com a llengua vehicular.

Hablamos Español i Convivencia Cívica Catalana informen a més que aquest servei es farà de manera totalment gratuïta, i asseguren que ja han aconseguit impulsar la creació de petites associacions de pares i mares en algunes escoles catalanes. En aquest comunicat, les dues entitats espanyolistes lamenten que el Govern “rebutja rebaixar encara que només sigui una mica la imposició del català a l’escola” i denuncien que el govern espanyol “no fa cap mostra de tenir la intenció d’obligar-los a complir la sentència“.

Les dues associacions expliquen que altres entitats s’han mostrat voluntàries de fer aquestes demandes del 25% de castellà a l’escola catalana, però consideren que “el mètode no és idoni” perquè “les associacions podem representar els pares davant la Conselleria, però no davant dels tribunals”. És aquest el motiu pel qual les entitats haurien creat una maquinària perversa per imposar el castellà a les aules catalanes.

Treballarem conjuntament per promoure la creació del màxim nombre possible d’AMPA protegides, per beneficiar les famílies de manera totalment altruista, sense demanar-les que s’associïn, de manera totalment gratuïta i anònima”. En el comunicat asseguren que el seu objectiu és arribar al 20% dels centres de Catalunya.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jm a desembre 21, 2021 | 08:35
    Jm desembre 21, 2021 | 08:35
    Pues a les alpujarras falte gent…aire
    • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 21, 2021 | 14:27
      Gonzalo desembre 21, 2021 | 14:27
      Iremos de vacaciones. Esta es nuestra tierra. Y aquí seguiremos. No eres vosotros los que os queríais marchar? Pues venga....todos arreando hacia waterloo. Que el casoplon del pastelero loco es bien grande.
      • Icona del comentari de: Botifler de Montesquiu a desembre 21, 2021 | 21:05
        Botifler de Montesquiu desembre 21, 2021 | 21:05
        Yo quiero por obligación el occità i esperanto, el castellano para colonos
      • Icona del comentari de: Guaita-que-fan-ara a desembre 22, 2021 | 18:06
        Guaita-que-fan-ara desembre 22, 2021 | 18:06
        La teva terra deuen ser les alpujarras, apa agafa el trabuco i a convèncer "infieles"
      • Icona del comentari de: ultimomono a desembre 24, 2021 | 11:20
        ultimomono desembre 24, 2021 | 11:20
        Tus padres o abuelos vinieron de la España profunda con una maleta de cartón. Esa España que les trataba como una mierda. Llegaron a Catalunya y trabajaron, eran otros tiempos. Pero deben sentir vergüenza y asco de ver como su descendencia odia la tierra que a ellos les acogió tan bien, su lengua y su cultura y se comportan aquí igual que los caciques fachas que le echaron de su tierra. Tu, si te gusta tanto esa España profunda tan casposa, monolingüe y mononeuronal harías mejor en irte para allí donde tendrás paz y tranquilidad.
  2. Icona del comentari de: Benvinguts a la colònia a desembre 21, 2021 | 08:46
    Benvinguts a la colònia desembre 21, 2021 | 08:46
    El dret a no integrar-se allà on van. Literalment. Que els bombin.
    • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 21, 2021 | 16:09
      Pere LLimonera i Citronell desembre 21, 2021 | 16:09
      Ara que hi penso, ha badat boca en Sánchez aquest contra la persecució, la repressió, àdhuc terror contra persones que només cerquen ser lliures al seu país i en la seva llengua? ¿Com no voler aixecar la camisa als catalans amb els líders separatistes supremacistes i amb personatges així? Com siga aquesta demència Catalunya està perduda. Com explicar la repressió, represàlies i fins i tot terror contra persones que només busquen estudiar i educar-se, er lliures en la seva llengua com ho són tots els supremacistes amb la seva al seu país, que és un país Democràtic i li ho permet, Espanya... amb els seus defectes, alguns importants, però al cap i a la fi, un país Democràtic, dels més democràtics; i com a tal reconegut així per totes les democràcies del món.
      • Icona del comentari de: Ricard a desembre 21, 2021 | 16:27
        Ricard desembre 21, 2021 | 16:27
        Aplicant la seva teoria ens caldran professors competents per a dues-centes llengües. La gran democràcia d'"Espanya" ho garantirà oi? Perfecte. Llàtima que quan vagi a Zamora els professors per les classes en català estaran sense plaça.
        • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 21, 2021 | 18:04
          Pere LLimonera i Citronell desembre 21, 2021 | 18:04
          ... siempre los típicos sofismas y típica demagogia barata de los indePendencieros de Patrias-Inventadas... pues lo mismo que ocurre con los Profesores de Euskera Batua y Gallego, por ejemplo, en Catalunya: todos si Plaza... Ja... Siempre con la tontada de que tienen que darse clases de Catalán en toda España... Pues ya se dan en un instituto oficial de la Administración: "Las Escuelas Oficiales de Idiomas", que hay muchas... Hace unos años, el PP -Sí, el PP- creó en Madrit -Sí, en Madrid- Institutos para hacer en Catalán los estudios de los hijos de emigrantes catalanes viviendo en Madrid -que son bastantes- , pues se encontraron con la sorpresa de que no se apuntaba ni Dios... Todos los catalanes llevaban a sus hijos a Institutos de Estudio normales, con los demás chicos de Madrid y estudiando todo en Español/Castellano... No se explica, si tanto es el interés de todos los catalanes en aprender todo en Catalán y usar y educar en Catalán en la 'Escola'... Ocurre, que todo es una Impostura Política de los Partidos supremacistas IndePendencieros y detrás están el supremacismo histórico y el Manejo económico de los 'Diners' de la Autonomía, el 3% y los grandes sueldos de los prebostes "Senyoritos" Catalanes... pa mear y no echar gota...
          • Icona del comentari de: Ricard a desembre 21, 2021 | 18:53
            Ricard desembre 21, 2021 | 18:53
            Perdó?
  3. Icona del comentari de: Estatotpagat a desembre 21, 2021 | 08:47
    Estatotpagat desembre 21, 2021 | 08:47
    Los ultranacinalistas independentistas , llamando ultras a los que piden un rato en Castellano ... Como se manipula la realidad ... Todos seréis culpables de las consecuencias a las que nos llevará tanta mentira ... Seguir generando odio
    • Icona del comentari de: Anònim a desembre 21, 2021 | 13:33
      Anònim desembre 21, 2021 | 13:33
      Lo teu traspua amor pels 4 costats, oi xarnego. Tira pal pueblo a dir si wuana al zeñorito
      • Icona del comentari de: Enpuig a desembre 22, 2021 | 17:02
        Enpuig desembre 22, 2021 | 17:02
        Això fora Xarnegos, que marxi en Rufian i altres acomplexats renegats, bilingüisme es llibertat.
    • Icona del comentari de: ultimomono a desembre 24, 2021 | 11:21
      ultimomono desembre 24, 2021 | 11:21
      Doncs a tu t'hauria anat bé tenir més estones en català, perquè es veu d'una hora lluny que ets incapaç de dir res en català.
  4. Icona del comentari de: rm a desembre 21, 2021 | 08:58
    rm desembre 21, 2021 | 08:58
    si no els hi agrada aquí que s´en tornin als seus cutrepobles a parlar ñ
    • Icona del comentari de: Ray a desembre 21, 2021 | 10:13
      Ray desembre 21, 2021 | 10:13
      Aquest es part del vostre error, penseu que només els lerdos no cultivats pensen que el català defensat pels liders independentistes es una llauna.
      • Icona del comentari de: Anònim a desembre 21, 2021 | 13:35
        Anònim desembre 21, 2021 | 13:35
        Els lerdos no cultivats, els xarnegos i els genocides lingüístics com tu. Si em deixo algú pots ampliar la llista. Au cultureta de pacotilla a cagar a la via
        • Icona del comentari de: Ray a desembre 21, 2021 | 16:57
          Ray desembre 21, 2021 | 16:57
          És molt evident que ets un personatge limitat. Segeix al teu coletiu de integristes, que segur que això ajuda molt a la comunitat.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 21, 2021 | 14:29
      Gonzalo desembre 21, 2021 | 14:29
      Y habla de cutrepueblo un tractoriano....en fin...
      • Icona del comentari de: ultimomono a desembre 24, 2021 | 11:22
        ultimomono desembre 24, 2021 | 11:22
        Només en una mentalitat ultranacionalista espanyola es pot considerar ques er monolingüe és millor que ser bilingüe. Cada cop és més clar que el nacionalisme espanyol és una malaltia mental.
    • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 21, 2021 | 16:11
      Pere LLimonera i Citronell desembre 21, 2021 | 16:11
      Com negar que es pot ser lliure; que el poble, les persones poden ser felices i lliures vivint i estudiant lliures en la seva llengua, respectant i aprenent la de l'altre (més encara quan les llengües són molt similars), i respectant la voluntat de la majoria del país amb equilibri i equitat, com ha succeït fins a la implosió del separatisme supremacista i colpista, enemic de les llibertats del poble, que imposa la seva tirania abusant de les generositats del sistema democràtic, per tergiversar la voluntat de tot el poble, substituint-la per una imposició falsament democràtica, que esdevé cada dia més una tirania. Una perversió i adulteració del sistema democràtic que té la debilitat de ser garantista i generós amb les minories. Així, per forats legals i polítics i per les falles i defectes de la Democràcia els tirans repressors han pres les regnes del poder polític i econòmic regional i pretenen anul·lar la major part de la població.
      • Icona del comentari de: Ricard a desembre 21, 2021 | 16:28
        Ricard desembre 21, 2021 | 16:28
        A Castella no passa res del que Vostè propugna. El haurà de convèncer.
        • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 22, 2021 | 13:44
          Pere LLimonera i Citronell desembre 22, 2021 | 13:44
          Sí, sí que pasa... "A Castella" pasa lo que yo expongo en mi anterior comentario, solo que, "A Castella" y en la mayor parte de España, la gente no tiene mas que una lengua y esto ha sido así, mas o menos, siempre, desde que es Castilla... y "A Castella" la gente NO tiene por que aprender 4 o 5 lenguas mas para darte el gusto a ti y a los "raritos" que tienen las mismas obsesiones que tú (Gallego, Euskera, Valenciano, Bable, Catalán, Mallorquín, Leones, Aragonés...); por que, ademas de poco práctico, sería muy caro de implementar y muy costoso en dinero y muy trabajoso para la gente. Tampoco es que todo el mundo tenga interés en ello. Sin duda a algunos les interesaría, pero no a la mayoría, tal como pasaría con los catalanes. Añadamos, que hay que aprender obligatoriamente, por obvias necesidades practicas y económicas algunas lenguas extranjeras como Ingles, Chino, Alemán, Ruso, Francés... con lo que, lo que planteas es un "imposible"... Ademas, yo NO veo que los catalanes tengan un "especial interés" en aprender Aragonés, Gallego, Euskera, Bable o el Silbo Canario; Ni veo que la Generalitat haya puesto Institutos ni programas de Estudio para ello... Solo veo caprichos, cabezonería, supremacismo, adoctrinamiento y egoísmo económico... Te Recuerdo que las "Lenguas Propias" de la Península eran, en todo caso las Lengua Iberas -y dialectos- hoy desaparecidos, con excepción, quizás , del Euskera... y que, la mayor parte de las Lenguas habladas hoy, lo son porque nuestros antepasados, que son los mismos y comunes en toda la Península, fueron CONQUISTADOS por ROMA. El Latín -Vulgar y culto- fue Impuesto durante y después de la conquista y la Caída del Imperio Romano; y que después la península, Hispania o España -como prefieras- fue invadida y conquistada numerosas veces; y nuestros antepasados, divididos política y socialmente en diferentes y numerosas áreas cambiantes al dictado y según el interés de los diversos invasores... y de ahí surgen las lenguas que hablamos hoy en las diferentes Regiones... Te Recuerdo que lo que conocemos hoy día como Catalán, hasta el siglo 18 se conocía por el nombre de "Llemosí" / Lemosín" y es un dialecto Occitano implantado primeramente por las huestes barbaras de Carlo Magno en la "Marca Hispánica" y posteriormente expandido por partes de la Corona de Aragón mediante colonos Occitanos, donde ya existía un dialecto general del Latín, hablado y comprendido en toda la península!
  5. Icona del comentari de: Fart a desembre 21, 2021 | 09:10
    Fart desembre 21, 2021 | 09:10
    Sé que és un acudit fàcil però aquesta gent són l'Hampa, no l'Ampa. Saben perfectament que això que diuen (que no s'aprèn castellà o que els nens estan obligats a parlar català fins i tot al pati) és una mentida com una casa. Com que legalment no poden dir "odiem el català i el volem liquidar" s'inventen això, sense mirar a qui fan mal. Volen rebentar la societat catalana i fer-se els amos. Volen quedar-se Catalunya i fer fora els catalans. Volen allò que sempre han dit, com si fos una gracieta: Catalunya si, pero sin los catalanes. I si ens ho deixem fer, aquest cop perdem bous i esquelles.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 21, 2021 | 14:30
      Gonzalo desembre 21, 2021 | 14:30
      Otro que no sabe quiénes son sus vecinos....son tan catalanes como tú, pedazo de indigente mental.
  6. Icona del comentari de: Pep a desembre 21, 2021 | 10:05
    Pep desembre 21, 2021 | 10:05
    A les classes als nens amb necessitats especials, autistes, etc, legalment sel´s pot assignar un segon professor a la classe, tenin dos professors a una classe, i és això el que s´hauria de fer amb nens que diguin que necessiten parlar més castellà, sel´s assigna un segon professor, sortiria més car però a llarg termini s´acabaria amb aquesta tonteria.
  7. Icona del comentari de: L'OBSERVADOR ASTORAT a desembre 21, 2021 | 10:07
    L'OBSERVADOR ASTORAT desembre 21, 2021 | 10:07
    L'Estat Ñ, i molts dels seus “Súbdits”, es limiten a seguir les directrius "Colonials" de manera Sistemàtica, Estructural i ja Tricentenària, de la "Instrucción Secreta" que el fiscal del Consell de Castella, José Rodrigo Villalpando, va transmetre als corregidors del Principat de Catalunya el 1716, que resumia molt bé el "Decreto de Nueva Planta" de Felip VI (perdó, Felip V) que, en una part molt significativa i entenedora que deia textualment: "....................pero como a cada nación parece que señaló la naturaleza su idioma particular, tiene esto mucho que vencer el arte y se necesita de algún tiempo para lograrlo, y más cuando el genio de la nación como el de los catalanes es tenaz, altivo y amante de las cosas de su país, y por esto parece conveniente dar sobre esto instrucciones y providencias muy templadas y disimuladas, de manera que se consiga el efecto sin que se note el cuidado ...................”
  8. Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 21, 2021 | 10:13
    Gonzalo desembre 21, 2021 | 10:13
    camisa pardoamarilla el bigote de una gamba por so payaso el ojete, Muñeco de Puigdemont, xenófobo, cangrena moral, primitivo.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a tu casa a desembre 21, 2021 | 12:22
      Gonzalo a tu casa desembre 21, 2021 | 12:22
      Maleducado y muy y mucho espanol. Esta es la tontuna que sufrimos en nuestro país. Por zoquetes como este espana es un país al que no respetan y que siempre hace el ridículo por el mundo.
  9. Icona del comentari de: patriota en rauxa a desembre 21, 2021 | 10:56
    patriota en rauxa desembre 21, 2021 | 10:56
    Parlar castellà transmet el coronavirus. Desinfectem Catalunya d'una punyetera vegada!
    • Icona del comentari de: Ricard a desembre 21, 2021 | 14:15
      Ricard desembre 21, 2021 | 14:15
      Al País valencià oest es llengua pròpia. Defensem la, igual com defensem el català a l'est.
    • Icona del comentari de: La infeccció a Catalunya es diu ..... a desembre 21, 2021 | 20:44
      La infeccció a Catalunya es diu ..... desembre 21, 2021 | 20:44
      .... nacionalisme català. Aquest virus és el que cal netejar.
  10. Icona del comentari de: Guim a desembre 21, 2021 | 11:09
    Guim desembre 21, 2021 | 11:09
    El millor que podem fer són dues línies separades i amb escoles separades des de pàrvuls a la Universitat. Guaiteu com les escoles castellanes del País Basc, són les que menys volen els pares. Aquest sistema basc als castellanitzadors no els fa gaire gràcia, en saben perfectament on aniria la majoria del lumpen que viu a Catalunya.
  11. Icona del comentari de: Gaf a desembre 21, 2021 | 11:19
    Gaf desembre 21, 2021 | 11:19
    Aneu a caga a espanya ya
  12. Icona del comentari de: Mala gent a desembre 21, 2021 | 11:35
    Mala gent desembre 21, 2021 | 11:35
    Hablamos Español i Convivència Cívica Catalana, són franquistes en estat pur.
  13. Icona del comentari de: Anti franquistes en acció a desembre 21, 2021 | 11:39
    Anti franquistes en acció desembre 21, 2021 | 11:39
    Hem de crear una xarxa anònima per anar fen una llista dels nens/pares faxistes que ens volen anular la nostra llengua i la nostra cultura, els hem de asenyalar, SI sona malament oi?, dons ells son MOLT PITJOR, que es fotin els nen i els seus pares franquistes.
  14. Icona del comentari de: Pepe a desembre 21, 2021 | 11:41
    Pepe desembre 21, 2021 | 11:41
    Porque os fuisteis de l'as hurdes
  15. Icona del comentari de: CAT+ANGLES a desembre 21, 2021 | 12:19
    CAT+ANGLES desembre 21, 2021 | 12:19
    El castellà no serveix per a res i a catalunya volem l'idioma universal. A catalunya CATALÀ i ANGLÈS.
  16. Icona del comentari de: CASTILLA NO a desembre 21, 2021 | 12:21
    CASTILLA NO desembre 21, 2021 | 12:21
    El castellano no es la lengua propia de catalunya, por tanto es un idioma que tarde o temprano tiene que desaparecer de aquí una vez independientes. Estos mequetrefes que pidan la educación en castellano de castilla en Alemania, Portugal o Francia. Y verán que es lo que pasa.
    • Icona del comentari de: Santi a desembre 21, 2021 | 13:06
      Santi desembre 21, 2021 | 13:06
      Això que vagin a demanar castellà a l´escola publica de França, Italia, Alemanya, etc...
    • Icona del comentari de: Ricard a desembre 21, 2021 | 14:17
      Ricard desembre 21, 2021 | 14:17
      A l'oest del país valencià si es llengua pròpia. I és tan Catalunya com l'Alguer o Fraga.
      • Icona del comentari de: No, Ricardín a desembre 22, 2021 | 01:02
        No, Ricardín desembre 22, 2021 | 01:02
        L'Alguer és una ciutat italiana i Fraga és aragonesa. El que s'hi parli allà no compta per a la pertinença o no.
    • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 21, 2021 | 15:21
      Pere LLimonera i Citronell desembre 21, 2021 | 15:21
      Hasta el siglo 18 se conocía por el nombre de "Llemosí" / Lemosín" lo que conocemos hoy día como Catalán, y es un dialecto Occitano implantado primeramente por las huestes barbaras de Carlo Magno en la "Marca Hispánica" y posteriormente expandido por partes de la Corona de Aragón mediante colonos Occitanos, donde ya existía un dialecto general del Latín, hablado y comprendido en toda la península, con el que se mezcló en áreas como Valencia... (un dialecto algo parecido al Castellano antiguo, Leones, Aragonés, Ladino Sefardí, etc. comprendido entonces por todos en la península y que sería diferente al español actual, pero bastante comprensible hoy por todos los españoles). El Aranés es Occitano mas o menos puro y el Catalán en su origen no era mas que un dialecto de este, traído por colonos asalvajados e iletrados. La administración catalana nacionata supremata y las administraciones del Estado Español reprimen la lengua común a todos y lengua oficial de toda la nación, para favorecer separatismos sociales y control económico y social de ciertos grupos, elites y poderes fácticos económicos. El autor catalán Martí de Riquer en su “Historia de la Literatura Catalana”, 1964: “La literatura trobadoresca, en el seu prop sentit, és l´escrita en llengua provençal ”... “Els primers poetes cataláns de personalitat determinada i nom conegut que escriviren en una llengua romànica ho feren en PROVENÇAL ... “ (segles XII y XIII, pág. 21). Entre otras cosas porque Cataluña no existió como entidad, ni unificada hasta 1521 cuando Carlos I nombró Virrey de Cataluña al Arzobispo de Tarragona, Don Pedro Folch de Cardona. Durante los siglos XII y XIII en lo que hoy es Cataluña no existían catalanes, sino pobladores de la Marca Hispánica feudatarios de los reyes francos hasta el Tratado de Corbeil en 1258 cuando pasan a feudatarios del rey de Aragón Jaime I.
      • Icona del comentari de: Guaita-que-fan-ara a desembre 22, 2021 | 18:14
        Guaita-que-fan-ara desembre 22, 2021 | 18:14
        Llimonera: gracies, després d'aquesta suada de cervell que t'has donat, però la història real es que des de fa més de 500 anys ens han volgut fer creure que hem de parlar com ells "por la gracia de dios" i per les armes, i a 2021 queda ridícul fer-ho passar com una democràcia
        • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 23, 2021 | 22:12
          Pere LLimonera i Citronell desembre 23, 2021 | 22:12
          Gracias... un regalo : Una noche, ociosa de aquellas / en que un indePendenciero no grita, / no rompe cristales, ni agita / carteles, ni banderas con estrellas; / ni busca, con el prójimo, querellas / y cual ciudadano honesto y probo, / razona, dejando de hacer el b0bo, / sobre la falsa Historia impostada, / ve, bajo la luna, en su gloria alzada, / el porqué del tres por ciento y el robo.
  17. Icona del comentari de: Anònim a desembre 21, 2021 | 13:38
    Anònim desembre 21, 2021 | 13:38
    Molt bé, dons creem un altre AMPA on tant sols vulguin català amb inspectors per certificar-ho i multa al canto si no es compleix. O s'adapten ó s'exilien, per ells farà
  18. Icona del comentari de: Dani_Andreuenc a desembre 21, 2021 | 14:08
    Dani_Andreuenc desembre 21, 2021 | 14:08
    "Facha Total". Com a mínim el nom està ben escollit. Home. També poden suicidar-se col.lectivament i convertir-se en veritables herois.
  19. Icona del comentari de: Maria Dolors a desembre 21, 2021 | 16:14
    Maria Dolors desembre 21, 2021 | 16:14
    Deixeu d'insultar-vos. Gonzalo, no és precisament el català la llengua d'imposició a Catalunya. De tant en tant va bé repassar la història.
  20. Icona del comentari de: pages a desembre 22, 2021 | 10:02
    pages desembre 22, 2021 | 10:02
    nois i noies que no heu dormit bé avui,prou de ruqueries, molt bé Maria Dolors aixi de senzill
  21. Icona del comentari de: FRANK a desembre 22, 2021 | 13:37
    FRANK desembre 22, 2021 | 13:37
    Part d´un llibre escrit fa poques dècades pel socialista català Serra i Moret, "Ciutadania Catalana", on diu: "L´estat que com Espanya, s´adjudica per missió la propagació de la fe catòlica sense que es trobi ni un sol cristià; l´estat que perd miserablement un imperi providencialment pervingut, que perd la personalitat internacional, que sosté a punta de llança les castes feudals, el latifundi, les servituts, l´estagnació econòmica i la fam de la inmensa majoria de la població com a institucions permanenets i invulnerables, no és un estat nacional, ni sociològic, ni un embrió d´estat de cap mena, si no una empresa de cretins, una reserva Els catalans no hi tenim res a veure i la nostra culpa només radica en no haver fet els sacrificis necessaris per desfer-nos d´aquesta pestilència" Passen els anys i no ens movem del mateix lloc.
  22. Icona del comentari de: ultimomono a desembre 24, 2021 | 11:28
    ultimomono desembre 24, 2021 | 11:28
    Raonament d'un castellanoparlant intel.ligent : Com a casa meva i al seu entorn el meu fill fa servir 100% castellà, el millor és que vagi a una escola on es donin classes 100% en català i es relacioni amb gent catalanoparlant perquè així domini de veritat les dues llengües i tingui més oportunitats laborals i socials a Catalunya". Raonament dels castellanoparlants que estan en contra de la immersió : "El meu fill que estudïi en castellà i al català que li doni pel sac. A mi tant se m'en fa si perjudico o no el futur del meu fill, perquè tots tenim clar que amb el seu entorn castellà mai parlarà català amb fluidesa. L'important és que les meves idees polítiques prevalguin per sobre dels interessos del meu fill".

Respon a Guim Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa