El president de Reagrupament plega i deixa la llista de JxCat per la polèmica dels seus tuits

El president de Reagrupament denuncia "guerra bruta" en la campanya electoral

El president de Reagrupament i número 65 de la llista de JxCat a Barcelona per al 14-F, Josep Sort, ho deixa. Després de la polèmica suscitada per les seves piulades qualificades de masclistes, xenòfobes i on s’atacava els espanyols amb to despectiu, el candidat ha anunciat que plega. Ho ha explicat a Twitter, xarxa social de la qual també ha volgut desaparèixer. “Dimiteixo de tots els càrrecs i responsabilitats orgàniques i altres”, ha assegurat després que, segons han assegurat fonts de JxCat a l’ACN, la formació li hagués demanat que marxés de la llista. Amb tot, Sort no plega sense més; ho fa denunciant que tota la polèmica forma part d’una “guerra bruta”.

Josep Sort anunciant la seva dimissió
Josep Sort anunciant la seva dimissió

“Sóc conscient que he posat fàcil la guerra bruta que algú va anunciar que passaria en aquestes eleccions. I que ja existeix. Culpa meva, sabent com sé com són els nostres enemics”, afirma Sort en una piulada feta aquest matí. A més, el president de Reagrupament justifica la seva dimissió per principis polítics. “Sempre he estat independentista i d’esquerres. Em toca, doncs, assumir responsabilitats, ràpid“, afirma, tot acabant la piulada amb un “Endavant i visca Catalunya Lliure!”

Un dels tuits masclistes de Josep Sort
Un dels tuits masclistes de Josep Sort

Sort plega ara de totes les seves responsabilitats però ha estat al número 65 de la llista de JxCat fins ara. El passat cap de setmana, però, va saltar la polèmica a les xarxes per les seves piulades sobre els espanyols i alguns dels responsables polítics d’altres formacions. Ada Colau, alcaldessa de Barcelona, era una de les afectades i va denunciar el contingut públicament diumenge, i va desencadenar un seguit de reaccions censurant els tuits de Sort. Sort va qualificar Colau de “puta histèrica espanyola” i en altres missatges prometia “fer neteja d’espanyols”. Fonts de JxCat van explicar diumenge a l’ACN que ja estaven estudiant la situació.

Reagrupament, l’associació que ell mateix presideix, ha volgut desmarcar-se de Sort. Consideren que “els insults i desqualificacions són inacceptables. “La independència la tindrem però amb respecte per tothom“, afegeixen.

Comentaris

    La república grocñorda será zafia o no será 25/01/2021 8:44 pm
    Me inclino por lo segundo
    16
    66
    Respon
    Arnau 25/01/2021 4:42 pm
    La "guerra" bruta de la qual parla aquest senyor s'evita i s'estalvia d'un forma molt senzilla parlant del propi programa electoral en comptes de fer piulades i declaracions poca-soltes i absurdes ( o directament no fer-ne ). És molt senzill. A veure si entre tots n'aprenem.
    19
    34
    Respon
    Gerko 25/01/2021 4:28 pm
    Des de Reagrupament es desmarquem de les paraules del president de l’associació, però, quines penques escollir un president així, no és pas la primera volta que el personatge en qüestió es llueix "piulant", o bé son uns ineptes o son pocs i no tenien altres persones a escollir pel "lideratge" de l'associació. No s'hi val a badar i no s'hi val a incloure aquesta mena de personatges en presidències ni candidatures electorals. Salut i independència.
    59
    76
    Respon
      Si noi, alguns catalans no saben escollir polítics 26/01/2021 7:11 am
      Aqui vam triar un Capo di Famiglia com Pujol, un xantatgiste sense paraula com Miss Catalunya, un incumplidor mentider com Fuigpelmón i un pallasso com Torra. No repetim errors amb Laura Hagrid investigada per corrupció a l'institut de les lletres catalanes, un carrec polític per una menjadora.
      62
      35
      Respon
    Ramon 25/01/2021 3:56 pm
    Jo soc netament i explicita un quintacolumnista espanyol com una casa (déu n'hi doret llurs pares i padrins). Com ja vaig dir soc un fanàtic poca-solta, que me n'alegro quan l'estúpid Trump dels sac de vots fantasmes, i Vox creixen. Porto temps dient que hi veig més bondats en aquests moviments, que altres coses. El meu odi, com ja ho sabeu de sobres, és sempre pel sabatot progressista i ERC.
    Ramon 25/01/2021 2:23 pm
    Que l'independentisme explícit va trigar anys a ser permès, totalment cert. De fet la normalització política de l'independentisme té molt a veure amb ETA (el relat espanyol era que sense violència podria defensar-se tot, també la independència). Tot amb tot, aquí a Catalunya allò que realment li treia el son a Espanya no era pas un independentisme explícits fraccionat en mil grupuscles barallats entre sí sinó el nacionalisme català que no es deia independentista però que, en part, per això, guanyava eleccions i governava amb sentit de país i intenció nacional.
    .... 25/01/2021 1:39 pm
    El manual del polític, de llarga carrera poltronera, exigeixes ser hipòcrites altrament dit políticament correctes
    Eloi Ferrer 25/01/2021 1:39 pm
    Tant de bo la política la fes gent intel·ligent, noble, amb coneixements i seny, deslligades d'interessos de partit i amb veritable sentit de servei a TOTA la societat. Ara no hi ha polítics. Hi ha sectaris de tarro corcat i o esquerdat fent de titelles del sistema corrupte Ñ.
    Pol 25/01/2021 1:30 pm
    18 de març del 1982: Eva Serra, Blanca Serra, Maite Carrasco, Carles castellanos, Teresa Lecha i Ramon Pelegrí. Foren detinguts acusats de "sedició" per dur una pancarta amb el lema “Independència” a la manifestació anti-LOAPA. Un sentit record a tothom que ha patit, des de fa segles, repressió i represalia per defensar la independència del nostre país.
    A en Ramon 25/01/2021 1:04 pm
    Sí, és cert, fa anys hi va haver detinguts en nom d'Espanya per dur una pancarta amb el mot ."Independència". Foren acusats de "sediciosos", algú li sona un episodi així ? Els negacionistes ho podeu consultar on-line.
      Ramon 25/01/2021 1:18 pm
      Sí, ho reconec, jo sóc negacionista. Per exemple nego que el famós "gol de Pelé" existís mai: la pilota va anar fora. En realitat tothom és negacionista. Fins i tot els propis nazis (negaven la igualtat de drets entre races). Dit això, dubto moltíssim que això que dius sigui veritat ni com a fet puntual, anecdòtic, circumstancial. I si tota la prova que en tens és demanar si a algú li sona, nembé pernassants.
        A en Ramonot 25/01/2021 1:38 pm
        No penso seguir més la poca-soltada ramoniana, quan he escrit US SONA, em referia al mot "sedició" que "curiosament" l'estat espanyol ja el feia servir fa dècades per a empresonat catalans. Cada dia et relates més i fas més pena, senyor quintacolumnista. Pel que fa als empresonaments que no et creus, o bé ets un impostor o no saps fer una consulta de diaris del març 1982, de diversos, per a tenir fonts diferents. Apa, bon dia, babau.
          Ramon 25/01/2021 2:15 pm
          Sí, ara arregla-ho.
    adolf 25/01/2021 12:51 pm
    En el fons Josep Sort te raó, si mes no jo hagués dit, Colau es molt mala persona però no val la pena argumentar-ho perquè no acabaria mai.
    115
    52
    Respon
    Facilitem la participació 25/01/2021 12:35 pm
    Ramon podria deixar espai per la gent que vol opinar, i no monopolitzar els comentaris. Aquesta manera de fer és antidemocràtica i causa cansament. És una forma de rebentar la participació. També es podria limitar el nombre de comentaris per article.
      Gavanenc 25/01/2021 12:51 pm
      Molt ben escrit, potser fins i tot es podrien eliminar els comentaris, la majoria no aporten res. Una altra possibilitat entremig és haver-se de registrar per a escriure comentaris, aleshores els comentaristes s'ho pensen més i escriuen amb més seriositat.
    Ramon 25/01/2021 12:07 pm
    Tot va ser que Reagrupament s'escindís de l'Esquerra del tripartit, perquè comencessin a obrir-ne dossiers que els sociates ja els tenien fets però fins llavors romanien closos. Neutralitzat el perill, de tot allò ja no se n'ha tornat a parlar més. Si Reagrupament hagués sumat amb ERC, aquestes piulades haurien tingut la mateixa repercussió que l'enganxada del republicà (espanyol) que com a criteri de selecció de personal les vol "mamelludes".
    26
    62
    Respon
    Ramon 25/01/2021 11:59 am
    Ja ho vaig dir o ja ho vaig predir, com sempre.
      Ramon 25/01/2021 12:09 pm
      No, no, no pas sempre. L'any 1998 em vaig equivocar en una predicció.
        . 25/01/2021 12:28 pm
        Un dia vaig dir que plouria l'endemà i no va caure ni una gota, si més on allà on era, suposo que en altres indrets va ploure aquell dia.
    Anna 25/01/2021 11:56 am
    Sens dubte l'independentisme ha crescut molt la darrera dècada, ara costa de fer memòria i recordar que fa vint o vint-i-cinc anys Fernandez Diaz perseguia i empresonava persones per dur pancartes, en manifs, on hi deia "independència". Ara no en tindria prou de presons. Amb la qual cosa vull dir que actualment hi ha molta varietat d'independentistes, és clar, com en qualsevol grup nombrós de gent en qualsevulla part del món. Així també hi ha, entre altres, més freaks, rebotats, bocamolls, etc. per la qual cosa, al meu parer, els partits seriosos haurien de tenir més cura a l'hora de col·locar candidats a les listes electorals. I potser sí que cal una mica de "professionalitat" política, paradoxalment ara que per alguns la classe política és tant mal vista. Em costa de creure que la repressió, la por, la venjança espanyoles fan forat i molts dels més ben formats i vàlids es fan enrere i llavors sorgeixen individus com aquest de la notícia. Si us plau, sentit comú.
    64
    36
    Respon
      Ramon 25/01/2021 12:12 pm
      Això que dius no respon a la realitat. T'inventes el passat. No crec que detinguessin mai ningú per dur una pancarta que hi digués "independència". De totes formes, ja és un avenç signar Anna i no allò tant de vergonya aliena com "Sentit Comú".
        Sergi 25/01/2021 12:41 pm
        Més memòria i dejà-vu: És veritat hi va haver detinguts acusats de ser els portadors d'una pancarta independentista, a la manifestació contra la LOAPA el març del 1992, fet que van qualificar de “delicte de "sedició” (detinguts sota la legislació especial de la "Ley de Defensa de la Democracia" (?!), que permetia la incomunicació durant diversos dies). Els detinguts ingressaren a les presons de la Model i de la Trinitat, de Barcelona. Encara més, les cròniques de l'època diuen: "En aquella ocasió Fernández Diaz va fer que coincidís la data de les detencions dels independentistes amb el fet que el jutge de guàrdia fos un jutge ultradretà de la seva confiança". Heu llegit bé de confiança, com el fiscals de confiança, és el mateix. Hi ha coses que ens ho presenteu com a novetat i no ho son pas.
        Anna 25/01/2021 12:25 pm
        Algunes tenim memoria i hemeroteques a l'abast. Any 2012: "30è aniversari de les detencions per dur la pancarta "Independència'". Jorge Fernández Díaz, ara ministre d'Interior espanyol i aleshores Governador Civil de Barcelona, va fer engarjolar 6 catalans el 1982 per dur-la a la manifestació contra la LOAPA. Potser és algú altre que no respon i que s'inventa realitats.
          Ramon 25/01/2021 1:28 pm
          Ah, per déu, per déu, per déu, ara em tireu als temps de la LOAPA consegüent al cop d'estat del 23 de febrer del 1981. Canvi de guió. No era pas això el que deia el comentari que jo negava. Quan hom pretén que "fa 20 o 25 anys" Jorge Fernández Díaz feia detencions per dur una pancarta amb la paraula "INDEPENDÈNCIA" el lògic és entendre que s'està referint al Jorge Fernández Díaz ministre d'Aznar fa exactament això, 20 o 25 anys (Aznar arriba al govern espanyol crec que l'any 1996).
            Namor 25/01/2021 4:12 pm
            Ets una mica raret, en Fernandez Diaz és un veterà espanyolista i abans havia set gobernador civil de la provincia de Barcelona. He llegit el comentari de l'Anna i enlloc hi diu que aleshores fos "menestro" de res.
            20
            Ramon 25/01/2021 4:04 pm
            Sí, ara ho he intentat arreglar.
    Luisnomeacuerdo 25/01/2021 11:31 am
    Bienvenidos a la revolución de las sonrisitas, solo hay que ver a este fascista independentista, fiel reflejo de los que componen este excluyente movimiento, además de ser un pig-lazinazi, solo hay que verlo. Esta visto que hay que derrotar a estos paranoicos supremacista con todas la herramientas que España tiene a su alcance, y el lovox es una de ellas, el rebaño de borreguetes grocñordos está avisado.
    32
    114
    Respon
    jg 25/01/2021 11:25 am
    el panfletillo de elnacional de antich ni siquiera saca esta noticia....jg
    25
    30
    Respon
    Ramon 25/01/2021 11:09 am
    El breu lapse de temps que ERC va ser un partit netament independentista, em vaig trobar en un acte on l'únic que no era progre era jo. Tots eren sociates o ecopastanagues. Es van posar a explicar acudits. En recordo un que deia: "Saps per què el Colom s'ha fet maricón? Doncs de tant tenir a prop la Rahola!". L'únic que no va riure vaig ser jo.
    44
    71
    Respon
    Eloi Ferrer 25/01/2021 11:02 am
    Sense entrar en continguts que desconec, no hi ha res més fastigós a la política que la hipocresia d'allò "políticament correcte" amb que s'amaguen els disbarats i defectes. El visceral és més bocamoll de foc d'encenalls, també més autèntic i menys llefiscós. Que voleu que us digui.
    35
    12
    Respon
    Fins els nassos 25/01/2021 10:51 am
    Pel bé comú, per a no pendre més mal, els més bocamolls no podeu anul·lar, encara que sigui temporalment, els vostres comptes de "xarxes socials" ?
    81
    54
    Respon
    Independència i democràcia, sí 25/01/2021 10:48 am
    Tots als que sempre els hi agraden els "polítics" i els partidets "no professionals" ací en teniu una "mostra". No podem fer com fan en tots els estats democràtics del món, deixar fer i votar partits polítics de veritat ? Sí, partits que no representen el 100% de les nostres idees i pensaments, però, sí uns mínims comuns de la nostra societat. No pas capelletes amb il·luminats, ressentits i rebotats. Ho sento però tots aquests partidets per a donar i vendre que hi ha, semblen pensats i fets per un quintacolumnista espanyol. Fer-se cada votant un partidet a mida, és molt català, però, no serveix per a RES. Cal votar independència i això ara vol dir votar ERC, JUNTS per Catalunya o les CUP.
    81
    59
    Respon
      Ramon 25/01/2021 11:05 am
      D'entrada et deixes el PdCat.
    Ramon 25/01/2021 10:46 am
    Ja vaig dir que aquesta era una altra de les raons per les que els sociates no volien ajornar les eleccions. A més de voler aprofitar-se de l'epidèmia -tant per evitar parlar d'independència en campanya com per l'efecte de presentar "Er tio eze que zale po la tele"-, també passava que ara ja tenien preparada la tupinada directa en el vot per correu i, a més, el marit del marit del Collboni ja també tenia fets i repartits els dossiers de tots i cadascun dels candidats netament independentistes i, ho hem d'entendre, tanta feinada per a res era fer-los una mala passada!
    69
    55
    Respon
    Ramon 25/01/2021 10:39 am
    "Puta histèrica espanyola". A veure. Histèrica, a la més mínima que se la contradiu, bastant. Espanyola, jo més aviat en diria espanyolista, botiflera, renegada, coscubiela. I puta suposo que és quelcom gratuït, almenys no em consta ni n'he sentit mai res al respecte, però, vaja, la paraula "puta", sigui per si sola, sigui inclosa dins el sintagma "fill/ de puta", deu aparèixer en totes i cadascuna de les frases de qualsevol càrrec o aspirant a càrrec del tripartit en referir-se a qualsevol persona netament independentista.
    92
    107
    Respon
    Maria 25/01/2021 10:25 am
    Amb la cara paga el personatge.
    52
    45
    Respon

Nou comentari