El titular del jutjat central d’instrucció número 6 de l’Audiència Nacional, Manuel García Castellón, té un nou aliat en la seva croada contra el Tsunami Democràtic. El magistrat ha vist com aquest dimecres l’entitat espanyolista nascuda i alimentada a redós del Procés, Societat Civil Catalana, s’ha personat com a acusació popular en la causa que té com imputats el president a l’exili, Carles Puigdemont, i la secretària general d’ERC, Marta Rovira, entre d’altres. Una imputació per delictes de terrorisme que buscaria evitar una eventual aplicació de la llei d’amnistia. Amb aquesta personació, que s’afegiria a dues entitats més, el jutge es garanteix que, malgrat que la fiscalia insti un recurs contra el procediment, en el procés hi hagi parts personades que avalin la seva tesi de terrorisme.
Una tesi que abona l’entitat, que assegura que segons els seus serveis jurídics les accions de Tsunami “podrien ser perfectament qualificables com a actes de terrorisme”. En aquest sentit, SCC remarca que “està legitimada per personar-se a la causa com a acusació popular”. De fet, argüeixen que els seus estatuts els ho permeten perquè entre els objectius de l’entitat hi ha “defensar els interessos dels seus associats davant els actes d’administracions, entitats públiques o privades, o dels particulars que vulnerin, limitin o posin en perill l’exercici dels drets que, com a ciutadans, els reconeix l’ordenament jurídic”. Per tant, consideren que estan plenament legitimats.

Tanquen files amb García Castellón
L’entitat, en un comunicat, tanca files amb el magistrat i dona suport als serveis d’informació de la Unitat Central Especial 3 de la Guàrdia Civil, que han escrit l’informe que ha fet decidir al jutge la imputació. Així, SCC defensa que Tsunami Democràtic va ser una “organització estructurada i jerarquitzada l’objectiu final de la qual era subvertir l’ordre constitucional, desestabilitzar econòmicament i políticament l’Estat i alterar greument l’ordre públic mitjançant la mobilització social massiva”. L’entrada de SCC s’haurà de decidir a través d’una interlocutòria de García Castellón en els pròxims dies.