En un dia esplèndid, sota el sol, a la capital de l’Alt Urgell, La Seu d’Urgell, el candidat de CiU, Ramon Tremosa, ha volgut deixar clar que el seu adversari diumenge no és ERC, sinó el PP i el PSOE. “No ens despistem en la rivalitat entre CiU i ERC, perquè els dos grans partits espanyols han tingut grans suports a Catalunya”, ha remarcat Tremosa. Al seu entendre, “la rivalitat entre CiU i ERC és en canvi sana i estimulant”.
El candidat també ha volgut recordar que si hagués estat per CiU, s’hauria fet una llista unitària en aquests comicis. “El que volíem amb una llista única era protegir el president de Catalunya davant el procés. CiU va ser l’última a tirar la tovallola per fer una llista única”, ha remarcat. Tremosa espera guanyar, però també ha desitjat un gran resultat per “ERC, ICV, i la CUP si s’hagués presentat”: els partits que defensen la consulta.
“Els partits que neguen els drets bàsics, com la consulta, -socialistes, populars i Ciutadans- estan competint en aquestes eleccions”, ha recordat Tremosa, mentre ha advertit que aquestes formacions “poden bloquejar la consulta, gràcies als vots que obtenen a Catalunya”. Per acabar, el candidat ha confessat orgullós pel fet que fins ara mai un partit nacionalista català havia pogut guanyar les eleccions europees a Catalunya, sempre ho havia fet el PSC. “Mai hem tingut unes eleccions europees on dos partits estrictament catalans puguin guanyar”. “Fins que no ho vegi, no m’ho creuré!”, ha exclamat.
Respecte per a Pasqual Maragall
El candidat de CiU no ha volgut opinar sobre la compareixença d’ahir de l’expresident de la Generalitat, Pasqual Maragall, malalt d’alzheimer, al míting central d’ERC a Barcelona. Tremosa s’ha limitat expressar-li respecte. “Tinc màxima estima per a l’expresident Maragall. Ell pot anar on vulgui i on li sembli convenient“.