Torra veu l’independentisme “en una gàbia i que vol tancar la porta des de dins”

L'expresident carrega contra la taula de diàleg

L’expresident Quim Torra i la presidenta Laura Borràs han protagonitzat un dels dos actes centrals del dia de la 53 edició de la Universitat Catalana d’Estiu. En una conferència que ha omplert el Lido de Prada (El Conflent) tots dos han explicat el seu punt de vista sobre les institucions catalanes i la seva relació amb la ciutadania. Una conferència que el 131è president ha utilitzat per carregar sobre la manca d’estratègia independentista. Una exposició en la que ha utilitzat dues metàfores poc benevolents amb les actuals dinàmiques de JxCAT, ERC i la CUP. Així ha carregat contra la taula de diàleg de la que ha assegurat que “no s’ha de produir” perquè “no s’hi pot negociar”. En aquest sentit, Torra creu que només s’hi podria anar si “negocies o fem un referèndum o et proclamo la independència”.

En concret, Torra ha explicat que veu l’independentisme com “si fos dins una gàbia i intentès tancar-la des de dins”. Una situació diametralment diferent a la viscuda durant el Primer d’Octubre, on seguint els objectius de les eleccions del 2015 es va obrir el pas a la independència. De fet, la imatge de la gàbia per a Torra descriu un moment on sembla que es vulgui treure ferro a la importància del Primer d’Octubre reduint-lo a una “mobilització” quan va ser un procés polític complex.

En aquest marc, ha utilitzat la “metàfora dels carrils”. És a dir, que hi havia un carril institucional i un control de les institucions que hi circulaven per part de la ciutadania i de les entitats que quan algú volia sortir-se’n, collaven a per les bandes per evitar-ho. Torra s’ha mostrat desacomplexadament crític amb la taula de diàleg, fins i tot, s’ha referit a la “malaguanyada ratafia” a l’ampolla que va obsequiar al president espanyol, Pedro Sánchez. Fins i tot, ha apostat perquè no se celebri “perquè no se sap què s’hi va a negociar”. Al capdavall, per a Torra, l’Estat no té cap incentiu, perquè a la banda catalana no hi ha cap proposta que els faci bellugar com un referèndum o una DUI. “Quines armes tenim?”, s’ha preguntat. “Has d’anar a la taula de diàleg a negociar o un referèndum o proclamo la independència”, ha sentenciat.

Comentaris

    Gonzalo 19/08/2021 2:12 pm
    Pobre diablo ...tuvo su mandato para proclamar la andapandanchia...y solo supo poner una pancarta....pobre personajillo con tara en el ADN....
      Josep 19/08/2021 3:50 pm
      Gonsalo, ja has anat de vacances al pueblo ???
        Barceloní 20/08/2021 9:20 am
        Josep jo sóc català, de pares i avis catalans, visc a Balmes amb Diagonal i tinc diferents estudis universitaris. Penso com el Gonzalo, el personatge aquest del Torra, tal com va fer el seu successor Puigdemont, és un covard i un mentider. Els independentistes us penseu que Catalunya és vostra però no teniu valor ni per deixar de pagar impostos a la Hisenda espanyola. Vinga, a preparar la vostra festa anual de la Diada i a seguir fent lluita des del sofà.
    Un de pas 19/08/2021 2:28 pm
    Semblava més lluç bullit, quant feia de president... Com a mínim te una estratègia clara... Marxem ja d'Ñ, que fa temps que fem tard. Salut i dues Repúbliques, aquí i a Ñ
      Un pas enrrera... 19/08/2021 6:45 pm
      El molt covard que jugava amb pancartetes i sempre acabava obeint als jutges, ara vol que'ls altres fagin el que ell no va tenir pebrots per fer? Definitivament, queda demostrat que la hipocresia forma part de l'ADN corruptget...
        Junqueras el NOU FRANCO, PEL GENOCIDI DE CAALUNYA 20/08/2021 6:51 am
        Corrupgent Junqueras el rendit, EL VENUT I COMPRAT FERROVIAL Y HERMANO, CHORIZON DE FAMILIA, l'exterminador de la LLENGUA CATALANA, EL CANCER EE TV3.JUNQUERAS.HEIL, L'ANTIINDEPENDENTISTA PATRIOTA ESPAÑOL, el mossen verdulaire, el gos de tura del Sanchez.155, el venedor de condons foradats als rucs que el voten per mossen bo, el papa adoptiu de la criartura tonteta Aragones el nen mimat que mai ha treballat, el comprat en un indult a canvi d'enfonsar Catalunya dins españa definitivament, es que diu que es Honrat, inomes sap estafar, enganyar i robar
    Si 19/08/2021 2:31 pm
    Cal assenyalar als Nostres Traïdors.
      Jo t'assenyalo els traïdors, son tres: 20/08/2021 7:21 am
      Miss Catalunya per organitzar una costellada de 3 respostes, Fuigpelmón per suspendre la DUI en 8 segons i fugir deixant-ho tot enmerdat, i el pallasso Torra per jugar amb pancartetes i rebentar la taula de diàleg. Tots 3 corruptgents que han manat 10 anys prUcessant cap enlloc.
    X2 19/08/2021 2:35 pm
    Molt clar President
    El rei del mambo 19/08/2021 3:23 pm
    El pitjor president de la Generalitat tampoc se sap comportar d'expresident. Fa discursos delirants on simplifica temes molt complexes i va se savi.
    Egs, Gonzalo. 19/08/2021 3:31 pm
    Gonzalo, para tara, la tuya.
    MHP 19/08/2021 4:28 pm
    Torra, Torra,????? de que em sona?🤔
    Aigualit 19/08/2021 4:33 pm
    Val, Torra, ara explica les teves idees per conquerir l'independència, a veure. Xerrar i deixar-la anar es molt fàcil, concretar es una mica més dificil, no?
    Un seguidor 19/08/2021 7:32 pm
    Venga Chistorraaa! Ves preparando las barricadas para la Andapandansiaaa y déjate de discursos estéril! Juajuajuajua Juajuajuajua! Vaya movimiento más patético, últimos coletazos, un poco de dignidad señores! Este hombre es vuestro Salvador?? Patético
    Doctor Strangelove 19/08/2021 9:30 pm
    Com diu en Gonzálo, aquest sí que té un sot a l'ADN! I no ho dic per la descendència, que prou pena tenen de tenir un pare així, sinó per la seva decadència! Quin ésser més miserable li paguem un sou de per vida per haver estat el titella del batxiller "menja musclos" de Waterloo, i encara l'hem d'escoltar? Doncs no, el paguem però que es quedi a casa i aprengui a llegir, perquè el paio llegeix, però el sot no li permet entendre res de res! Mira que parlar dels germans Badia el dia del discurs, quan no tenen ni una miserable placa de reconeixement al seu poble natal! En fi, voleu acabar amb CAT i esteu a punt d'aconseguir-ho! Doc.
    óscar 19/08/2021 10:11 pm
    fanatismo talibán en versión europea. no tan bruto, sin kalashnikovs, pero igual de fanático. un personaje siniestro, peligroso. si ya está fuera de todo cargo, a q viene charrar tanto? quiere marcar paquete?
    Luisnomeacuerdo 19/08/2021 10:35 pm
    Es evidente los monos deben estar en la jaula.
    En pepitu 19/08/2021 10:40 pm
    Tots aquestos que desprotiqueu de torra, Qui us paga la nomina
      Aigualit 20/08/2021 8:53 am
      Ningú, i a tu, qui et paga?
    Ben dit President 19/08/2021 11:29 pm
    Goita com salten els sectaris/partidistes a sou del BOE.
      MHP 20/08/2021 8:55 am
      Goita com us tenen menjat el tarru i qualsevol tarat, com aquesta persona de la que ens parla l'article, us semblambla deu. Patètic.
    El carceller es el manolito Pedrito Aragones del Caudillo de Pineda de Franco y de erc 20/08/2021 7:32 am
    Corrupgent Junqueras el rendit, EL VENUT I COMPRAT, EL FORRAT per FERROVIAL Y HERMANO, CHORIZON DE FAMILIA, l'exterminador de la LLENGUA CATALANA, EL CANCER EE TV3.JUNQUERAS.HEIL, L'ANTIINDEPENDENTISTA PATRIOTA ESPAÑOL, el mossen verdulaire, el gos de tura del Sanchez.155, el venedor de condons foradats als rucs que el voten per mossen bo, el papa adoptiu de la criatura tonteta Aragones el nen mimat que mai ha treballat, el comprat en un indult a canvi d'enfonsar Catalunya dins españa definitivament, es que diu que es Honrat, i nomes sap estafar, enganyar i robar, quin FARSANT AMB SOTANA COPE
    E4C ES FRANCO JUNQUERAS.155 20/08/2021 7:34 am
    Sr. Torra m'encan5a com fa rabiar als franquistes i erc, que son el mateix, des de que el caudillin oriolet es el seu jefe del 155
    Carlos LP 20/08/2021 9:21 am
    Aquest home que feia escrits parlant d'ADN i de puresa racial hauria de mirar-se al mirall. Només cal veure la seva cara per comprovar que no hi toca; i si veiem alguna fotografia familiar.... millor no parlar-ne, entre la dona i una de les filles.... High level catalino
    jg 20/08/2021 9:30 am
    y si no, que le pregunten a Trapero...qué quedó de aquel valiente maulet de la rueda de prensa tras los atentados d la rambla?
    Gonzalo 20/08/2021 3:46 pm
    Barceloní, yo también soy catalán. De padre aragonés y madre murciana. Nacido aquí. Hablo, leo y escribo el catalán perfectamente. Igual que el castellano. Y aunque les joda a estos laZisnaZis asquerosos de mierda, soy catalán.