El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
L’exèrcit espanyol tenia un pla per intervenir Catalunya després de l’1-O
  • CA

L’exèrcit espanyol tenia un pla dissenyat per intervenir a Catalunya el 2017 en motiu del referèndum de l’1 d’octubre i en previsió dels esdeveniments posteriors si finalment les autoritats catalanes declaraven la independència. Així ho explica el general Fernando Alejandre, que va ser cap de l’Estat Major de la Defensa entre 2017 i 2020 (Jemad), en un llibre publicat dimecres passat sota el títol Rey servido y patria honrada. Una visió de la defesa de España (Editorial Deusto).

En declaracions al diari ABC, Alejandre confessa que en el llibre, com va afirmar la ministra de Defensa, María Dolores Cospedal, “es van preveure totes les possibilitats d’actuació davant de l’independentisme a Catalunya”. També relata que “en un sobre hi guardava l’ordre d’activació per un pla que no va arribar a posar-se en marxa ja que una determinada declaració va durar poc més de 12 segons”. L’ex-Jemad explica que aquell sobre i el pla “eren molt anteriors a l’aplicació de l’article 155”.

El militar revela que el pla preparat era “el que està establert per donar suport a les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat (FCSE) i inclou accions molt diverses, des del suport logístic a la protecció de punts o instal·lacions sensibles”. Alejandre explica que el pla que estava preparat per Catalunya era el que ja es va utilitzar després dels atemptats de l’11-M, “quan es va haver de protegir vies de ferrocarril i estacions”. Els responsables de l’exèrcit espanyol creien que aquell pla concret “seria un bon punt d’arrencada”. “Damunt d’aquests fonaments planejaríem una operació escalable que s’anés ajustant en cada coment, en funció de com evolucionés la situació”, afirma Alejandre en el llibre, segons explica ABC.

Segons l’autor, es de les forces armades “es tenia informació bastant fiable de la situació, incloses les capacitats d’aquests CDR i la situació del cos de Mossos d’Esquadra“. De fet, sobre la policia catalana es deia que, “donat que les seves cadenes de comandament estaven tremendament polititzades, no haurien pogut actuar per molt que la majoria d’ells fos això el que pretenguessin”.

Alejandre diu que Cospedal estava “preocupada perquè no hi hagués la més mínima filtració del que anàvem a fer” però que “estava d’acord en què s’havia d’estar preparat”. Segons Alejandre, l’aleshores ministra li va demana que “per mantenir el cercle encara més tancat, fos jo mateix qui redactés un esborrany de la directiva”. El militar així ho va fer i ella la va signar un parell de dies més tard”. L’ex-Jemad explica que Cospedal ho va fer posant-ho en format de carta. “Amb aquella carta vaig viatjar fins a la decisió de les Corts d’aplicar l’article 155 de la Constitució, en cap moment va ser necessari mostrar-la”.

El militar assegura que amb el seu llibre pretén “tancar la bretxa” que, segons ell, “separa les Forces Armades espanyoles de la societat a la que serveixen”. Alejandre diu que l’obra vol “ajudar a superar aquesta sensació que el fet militar, a Espanya, es considera com quelcom que s’ha d’amagar o, almenys, tancar a les casernes”. L’obra també l’ha escrit per la seva percepció que la societat espanyola “prefereix no tractar com si aquesta fos cosa d’altres, com si no tingués a veure amb la seva pròpia seguretat i pervivència com a nació”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ferran a març 07, 2022 | 09:52
    ferran març 07, 2022 | 09:52
    Les filtracions interessades procedents dels mitjans de les clavegueres del règim ho aprofiten tot com el porc..Quina casualitat que davant de les salvatjades de Putin aparegui aquest gag de propaganda sublimin-al..Lo més lamentable, és que mitjans Catalanistes publiquin pura propaganda del règim com si fos informació.
    • Icona del comentari de: A l'aguait a març 07, 2022 | 10:31
      A l'aguait març 07, 2022 | 10:31
      No es gens estrany que ho tinguessin calculat. La situació catalana la consideraven com a enemiga. Els resultats posteriors no els haurien previst, ni ganes que en tenien, però la primera trompada ja hauria estat donada, i de moment amb les policies ja ens van donar una mostra.
  2. Icona del comentari de: Independence Process a març 07, 2022 | 10:06
    Independence Process març 07, 2022 | 10:06
    Cada dia es fa més palesa la necessitat d'un estat propi. Fixeu-vos, quina barra gasten, aquest militar espanyol diu que la policia catalana està "polititzada". És clar el militar espanyol es delata tot sol, vol dir que els policies i militars espanyols que defensen "la unidad" "inquiebrantable " -d'Espanya, la qual es divideix i separa des de l'any 1587- no fan política ni actuen sota cap ordre ni decisió política. No poc.
    • Icona del comentari de: Hora de reafirmar la nostra independència i ...baibaiespain! a març 07, 2022 | 11:04
      Hora de reafirmar la nostra independència i ...baibaiespain! març 07, 2022 | 11:04
      Ho vegis com ho vegis, ens confirma que la femta no ens deixa respirar i ja ens arriba al clatell.
    • Icona del comentari de: JordiP a maig 15, 2022 | 11:02
      JordiP maig 15, 2022 | 11:02
      De tota manera, coneixent tot el que es va dir al "Judici al Procés", es veu clarament que la informació que sobre la policia catalana tenen els alts comandaments de l'exèrcit espanyol és totalment errònia. O els seus "inspiradors polítics" els han adoctrinat adequadament, és clar. Amb tots els ceneis i similars que tenen i aquest és el seu esquema de co-nacionalitat? Una gent que es vanta de tenir formació, estudis, màsters als EEUU sobre defensa, geopolítica, serveis secrets i tota la pesca pot viure tant lluny de la realitat sociocultural del "seu" país? Estem igual que el 1922. O pitjor. Racomano llegir "Ejércit Español" i "La correspondencia militar" des de l'inici del S.XX. Els enemics d'aleshores ja eren els catalans.
  3. Icona del comentari de: X2 a març 07, 2022 | 10:20
    X2 març 07, 2022 | 10:20
    Aquests son com un Putin mes
  4. Icona del comentari de: MARXEM, MARXEM. a març 07, 2022 | 10:29
    MARXEM, MARXEM. març 07, 2022 | 10:29
    Ho són o no, les forces d'ocupació, aquests?
  5. Icona del comentari de: El cit campejador a març 07, 2022 | 10:52
    El cit campejador març 07, 2022 | 10:52
    Jua jua jua... indepres... lo tenéis crudo. A escribir aquí se viene llorado de casa. Poco castigo tuvieron los que defendieron a los golpistas. Os faltó la ayuda de Rusia, que es lo que Alay estaba esperando. Menos mal que no llegó porque nos habrían matado a todos. Independentismo= movimiento que busca ayuda de Putin (y ya sabemos lo que es capaz de hacer, pero a vosotros no os importaba)
    • Icona del comentari de: pocs collons a març 07, 2022 | 11:17
      pocs collons març 07, 2022 | 11:17
      Res de nou. Un cop més els bàrbars preparats per fer la guerra contra civils. Que valents !
    • Icona del comentari de: Guaita-que-fan-ara a març 07, 2022 | 19:00
      Guaita-que-fan-ara març 07, 2022 | 19:00
      Les gracietes del Campixador són fora d'osques com no podrien ser d'una altra manera. Confon el Putin amb els de la seva trepa = pixar fora de test.
      • Icona del comentari de: Com hi ha món a març 08, 2022 | 12:53
        Com hi ha món març 08, 2022 | 12:53
        Renoi ! Quin nivell la patuleia xovinista espanyola formada per gonzalos, cits, federalistes, desmemoriats, llimoneres i alguns patètics renegats nostrats. Els seus comentaris babaus provoquen l'efecte contrari al seu xovinisme espanyolista insultant, i son propis dels bufats, dels vanitosos que es pensen que son superiors als ocupats, això sí, sempre sota l'aixopluc dels aparells de l'estat espanyol inclosos clavegueram, villarecos, espionatge il·legal, detencions i judicis lawfare, tribunal de "passar cuentas", fons reservats, tacitos "a-por-ellos"...
        • Icona del comentari de: Gonzalo a març 09, 2022 | 00:24
          Gonzalo març 09, 2022 | 00:24
          Déjate de gilipolleces. Aquí los únicos que recibís sois vosotros. U ostias por parte nuestra (pocas), o falsedades por parte de vuestros mesias
          • Icona del comentari de: JordiP a maig 15, 2022 | 11:13
            JordiP maig 15, 2022 | 11:13
            Poques hòsties? He, he, ets molt bó en història, oi? Et falten hores d'estudi i refelxió, xaval!
    • Icona del comentari de: ton c. a març 08, 2022 | 12:12
      ton c. març 08, 2022 | 12:12
      jo crec que les cagarrines li han ocupat el cervell, no se si permanentment o de forma intermitent.
    • Icona del comentari de: Gavanec a març 08, 2022 | 12:41
      Gavanec març 08, 2022 | 12:41
      La claca xovinista espanyola sempre intenta difondre les animalades de la policia ocupant amb el informes inventats "tacito" els quals la fiscalia espanyola afina i en acabat jutges espanyols lawfare permeten ràtzies i detencions il·legals, després allarguen mesos i anys judicis que al capdavall diuen que no en tenen proves, però, van allargant i allargant fins que fan veure que ells no en saben res. Que des del (no)nacionalisme espanyol altrament dit xovinisme espanyol, hagin de repetir com a lloros aquestes falses acusacions, com a arguments d'espanyolitat, ho diu tot d'ells. Un homenatge a tots els que han estat i encara son empaitats i pateixen la represàlia i la revenja de l'estat espanyol.
    • Icona del comentari de: Pepa Aycart a març 14, 2022 | 10:05
      Pepa Aycart març 14, 2022 | 10:05
      Ni Cid ni Campeador , només brossa , xato
  6. Icona del comentari de: Guerra, invasió deCatalunya? a març 07, 2022 | 10:56
    Guerra, invasió deCatalunya? març 07, 2022 | 10:56
    Vol ir qe harien actat cm Rússia, I?
    • Icona del comentari de: Qui a maig 15, 2022 | 10:15
      Qui maig 15, 2022 | 10:15
      Si, si els deixes.
  7. Icona del comentari de: federalista a març 07, 2022 | 11:22
    federalista març 07, 2022 | 11:22
    jajaja rusia el putin hauria agafat a a pelo moxo, alies fuigpelmont per darrere, una vegada feta la indapandenchia i li hauria obert el cacas u orto en argenti en canal ,puxi hauria estat un mes sense cagar , i lo mateix amb el vice ull tort , jajaja mare meua putin i aquestos dos mamarratxos , el puxi i osset junqueres se 'ls haguera cruspit per darrere i per davant jajajjjjjajaja, m'hauria agradat veure-ho menjant crispetes com diu a vegades el pseudo advocat i ex terrorista de pelo moxo.
    • Icona del comentari de: Juan a març 07, 2022 | 23:13
      Juan març 07, 2022 | 23:13
      Comentaris TOP.
    • Icona del comentari de: Lluc a març 08, 2022 | 10:10
      Lluc març 08, 2022 | 10:10
      Ves al psiquiatre...tens un trauma sexual Fas pena i també fastic
    • Icona del comentari de: Ricardo B. a juliol 20, 2022 | 10:18
      Ricardo B. juliol 20, 2022 | 10:18
      a tu et passarem pel garrot
  8. Icona del comentari de: X2 a març 07, 2022 | 12:21
    X2 març 07, 2022 | 12:21
    Qui es el "cit"?
    • Icona del comentari de: El cit campejador a març 07, 2022 | 14:18
      El cit campejador març 07, 2022 | 14:18
      Soy yo, el que luchará contra los indepres+rusos (son lo mismo) para socavar la soberanía de los catalanes
      • Icona del comentari de: Jm a març 07, 2022 | 20:24
        Jm març 07, 2022 | 20:24
        Un paràsit…vostè..
  9. Icona del comentari de: remigio III a març 07, 2022 | 12:33
    remigio III març 07, 2022 | 12:33
    Sembla que "putins" n'hi ha de molts. Tenint en compte les diferències de mida i situació, Catalunya és a espagnistan el que Ucraïna a Rússia.
  10. Icona del comentari de: Vilanova a març 07, 2022 | 12:57
    Vilanova març 07, 2022 | 12:57
    Sembla estrany que encara hi hagi gent que li sorprengui això. Clar que hi havia un pla d'intervenció! És el que passa quan fas una DUI. Haver-ho pensat abans. O vas a totes, i acceptes les conseqüències, o no hi vagis, convoca eleccions i ja veurem en el futur. Però aquí van preferir fer una "república virtual" per salvar la cara. I no els ha anat malament, dintre de tot (suposo que els xais que van anar al jutjat esperaven penes més baixes, mala sort, al final ho han pogut arreglar i ja són fora). Fins que no vingui una nova generació de polítics que hagin après la lliçó i vagin de cara, no hi ha res a fer.
    • Icona del comentari de: No van anar de cara a març 07, 2022 | 21:12
      No van anar de cara març 07, 2022 | 21:12
      El batxiller foll va trigar setmanes a donar el resultat, 8 segons asuspendre la DUI, i hores a fugir deixant-ho tot enmerdat, tot el que no ha fet Zelinski a Ucraïna. Per això l'ucraïnès és un heroi admirat a tot el món, i l'altre un pallasso que no està gens preparat que segueix frenant la independència de Catalunya des de l'exili daurat amb sou vitalici d'ex Poc honorable.
  11. Icona del comentari de: Si a març 07, 2022 | 13:20
    Si març 07, 2022 | 13:20
    Si haguéssim aguantat la declaració, personatges com aquest haguessin provocat que intervinguessin els Cascos Blaus i potser ja seriem independents i amb un Estat Català.
  12. Icona del comentari de: patriota a març 07, 2022 | 13:34
    patriota març 07, 2022 | 13:34
    Doncs llàstima que no vinguessin! El hauríem rebut amb candeletes, com els anglesos van rebre a l'Armada Invencible! Us esperem impacients, escursonam espanyol!
    • Icona del comentari de: Donec pelcul a març 08, 2022 | 13:49
      Donec pelcul març 08, 2022 | 13:49
      Un patriota un idiota!
  13. Icona del comentari de: Evarist a març 07, 2022 | 13:35
    Evarist març 07, 2022 | 13:35
    massa pocs en van afaitar
  14. Icona del comentari de: Gonzalo a març 07, 2022 | 14:22
    Gonzalo març 07, 2022 | 14:22
    Artículo 8 de la Constitución Española. Las Fuerzas Armadas, constituidas por el Ejército de Tierra, la Armada y el Ejército del Aire, tienen como misión garantizar la soberanía e independencia de España, defender su integridad territorial y el ordenamiento constitucional. Seguid llorando, laZis de mierda
    • Icona del comentari de: Miquel a març 08, 2022 | 10:14
      Miquel març 08, 2022 | 10:14
      GIBRALTAR....??? Aquí no val lo de " a por ellos".....cagats
      • Icona del comentari de: Gonzalo a març 08, 2022 | 14:10
        Gonzalo març 08, 2022 | 14:10
        Gibraltar será de UK hasta que ellos quieran. O hasta que hagan caso a la resolucion de las naciones unidas, que insta a la descolonización del peñón. En ese mismo momento, se activara el artículo X del tratado de Utrecht, donde queda bien claro que el reino de España tiene prioridad para recuperar ese territorio.
        • Icona del comentari de: La búsqueda en Google y mucho tiempo libre son evidentes… a març 09, 2022 | 19:34
          La búsqueda en Google y mucho tiempo libre son evidentes… març 09, 2022 | 19:34
          … al igual que tu estupidez!
    • Icona del comentari de: Sí a la independència a març 08, 2022 | 12:30
      Sí a la independència març 08, 2022 | 12:30
      El xovinista ultra espanyol Gonzalo, es vanta de l'article espanyol 8è de la seva sacra constitució, aquell que parla de la nefasta "institució" la qual té com a finalitat amenaçar, bombardejar, destruir, crear odi, matar, desplaçar poblacions, destruir bens culturals, infraestructures i fer passar fam a persones innocents. Mentre no diu ni piu de l'incompliment d'articles com el 47è de la mateixa constitució, diu així : "Tots els espanyols tenen dret a un habitatge digne i adequat. Els poders públics promouran les condicions necessàries i establiran les normes pertinents per tal de fer efectiu aquest dret, i regularan la utilització del sòl d’acord amb l’interès general per tal d’impedir l’especulació. La comunitat participarà en les plusvàlues que generi l’acció urbanística dels ens públics". Un article que no compleix ni ha complit cap govern espanyol d'ençà el 1978. L'habitatge si que és un dret que fa que la gent visqui en pau, benestar i com cal.
    • Icona del comentari de: Pepet a març 08, 2022 | 14:26
      Pepet març 08, 2022 | 14:26
      Des del Perejil que no heu guanyat rés. Castissos!
  15. Icona del comentari de: Ricard a març 07, 2022 | 14:52
    Ricard març 07, 2022 | 14:52
    No sorprèn, atesa la brutalitat secular castellana. El que sí sorprèn és que “es van preveure totes les possibilitats d’actuació davant de l’independentisme a Catalunya” tret de la opció democràtica! Imbècils.
    • Icona del comentari de: Anna a març 07, 2022 | 19:06
      Anna març 07, 2022 | 19:06
      A parer meu l'has clavat. Tens raó, no van preveure pas totes les possibilitats d'actuació, la més important, del segle XXI i útil, la DEMOCRÀTICA no la varen considerar ni la varen voler. Mentir i "oblidar" la possibilitat democràtica, és una agressió al sentit comú i cívic i denota com son. Tenen molta barra. Cap agressió sense resposta pacífica i no violenta.
  16. Icona del comentari de: I n d e p e n d è n c i a a març 07, 2022 | 15:55
    I n d e p e n d è n c i a març 07, 2022 | 15:55
    Ho diuen ara que veuen que Rússia pot envair un país occidental i no passa res... Com més aviat deixem el malson espanyol, millor per a tothom. Si molts de catalans ho volem, entre tots aconseguirem fer efectiva la independència. Som-hi. Ànims.
  17. Icona del comentari de: Vendetta a març 07, 2022 | 19:38
    Vendetta març 07, 2022 | 19:38
    Y tan ke s,i pitjor ke el putin, mes de 300 anys de asesinats robatoris y violacions cap a la nostra terra els avalen
  18. Icona del comentari de: Si que tenia un plà, i va reeixir a març 07, 2022 | 21:41
    Si que tenia un plà, i va reeixir març 07, 2022 | 21:41
    Es diu Fuigpelmón per desgràcia, i un ucraïnès anomenat Zelenski li ha demostrat com s'han de fer les coses per reeixir.
    • Icona del comentari de: Al poca-solta del pla a març 07, 2022 | 23:07
      Al poca-solta del pla març 07, 2022 | 23:07
      No se a quin pla ( així sense accents innecessaris ) et refereixes. Putin no pot recular, haurà de dimitir ( o el faran dimitir ) i serà jutjat per un tribunal internacional. No sabem quines "afinitats" hi veus entre el president de la federació Russa i comandant en cap suprem de les forces armades de la Federació de Rússia, Vladímir Vladímirovitx Putin i el cap de govern espanyol i capità general de les forces armades espanyoles hereu de la nissaga borbona, a banda que tots dos governen estats ocupants d'altres països.
      • Icona del comentari de: Putin tindrà un judici? a març 09, 2022 | 20:41
        Putin tindrà un judici? març 09, 2022 | 20:41
        Com Fuigpelmón per haver-se carregat la independència al fugir deixant-ho tot enmerdat? Demà m'afeitaras...
  19. Icona del comentari de: Tano a març 08, 2022 | 08:34
    Tano març 08, 2022 | 08:34
    MILITARS?. NO, GRÀCIES. Lluny de la meva vista.
  20. Icona del comentari de: Mònica a març 08, 2022 | 13:18
    Mònica març 08, 2022 | 13:18
    Els ocupants s'assemblen massa. Fixeu-vos-hi, l'exercit espanyol tenia un pla amb armes contra (?!) persones que ells consideren espanyols (recordeu allò del DNI). Els "dirigents" russos consideren "germans" [sic] els ucraïnesos. Imagineu-vos que russos i espanyols no consideressin "dels seus" ucraïnesos i catalans, respectivament... No goso ni pensar-ho. Malgrat ells, sí molts de catalans ho volem, entre tots farem efectiva la independència.
    • Icona del comentari de: JordiP a maig 15, 2022 | 12:07
      JordiP maig 15, 2022 | 12:07
      Si, son les contradiccions dels autòcrates imperialistes de caire colonialistes. La maté porque era mía. És la sola idea que tenen: conservar el control i l'imperi. Encara que "si es necesario, fusilaré a media España", com va dir el "generalíssimo" el 1938 a aquell periodista ianqui. El més fotut és que segueixen aplicant aquest criteri acabant el primer quart del S.XXI.
  21. Icona del comentari de: Fora les forces d'ocupació a març 08, 2022 | 13:22
    Fora les forces d'ocupació març 08, 2022 | 13:22
    Les forces armades espanyoles a quina "societat" serveixen, a SCC ? Quina barra, les forces armades espanyoles son inútils i sempre ho han estat per als catalans, no ens serveixen per a res, ans al contrari. Fem-los fora.
  22. Icona del comentari de: Gonzalo a març 08, 2022 | 14:16
    Gonzalo març 08, 2022 | 14:16
    No es necesario que entre el ejército de España por la diagonal, tal como deseaba el chis-torra. Primero, porque ya estamos aquí. Y segundo, porque son tan "valientes" que se largan antes de que sean detenidos y juzgados. Mención especial al grandísimo señor trapero. Gran policía. Dispuesto a defender la legalidad vigente y detener a todo aquel que fuese necesario. Incluido al presidente regional.
    • Icona del comentari de: fat boy a març 08, 2022 | 23:17
      fat boy març 08, 2022 | 23:17
      Conyzalo, pero que es aixo de la Diagonal?. Com s'enteri el primero que li dius aixi a l'Avenida del Generalisimo et caura un paquete que te va a caga pola pata abajo.
    • Icona del comentari de: Gunçal! a març 09, 2022 | 19:37
      Gunçal! març 09, 2022 | 19:37
      Y tu madre que?
      • Icona del comentari de: fat boy a març 09, 2022 | 21:24
        fat boy març 09, 2022 | 21:24
        Doncs que ella sap qui es el meu pare, no com la teva, ha, ha, ha.
  23. Icona del comentari de: fat boy a març 08, 2022 | 14:44
    fat boy març 08, 2022 | 14:44
    Aixo ja ho donavem per descomptat. El problema es que nosaltres no teniem un pla per causar danys equivalents a Madrid. I mira que hi ha objectius facilment destruibles.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a març 09, 2022 | 00:25
      Gonzalo març 09, 2022 | 00:25
      Gibraltar, no? Jajaja!
      • Icona del comentari de: fat boy a març 09, 2022 | 13:25
        fat boy març 09, 2022 | 13:25
        Per a mes informacio consulta l'Estat Islamic o ETA que sembla que ja han treballat el tema.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a març 09, 2022 | 00:31
      Gonzalo març 09, 2022 | 00:31
      Jajaja! Venga, rambito....haz una gilipollez de las tuyas. Jajaja!
      • Icona del comentari de: fat boy a març 09, 2022 | 21:20
        fat boy març 09, 2022 | 21:20
        De Madrid al Cielo, ha, ha, ha.
  24. Icona del comentari de: JordiP a maig 15, 2022 | 11:10
    JordiP maig 15, 2022 | 11:10
    En el seu moment es comentava que en el On-Off de Puigdemont hi havia un "xivatasso" sobre una dura intervenció militar en caso de DUI i que el MHP volia evitar-la i donar a l'Estat rajoyà l'oportunitat d'evitar mals majors obrint una fase de diàleg. Així que tots aquests quintacolumnistes que fan conyeta teledirigida sobre el "batxiller foll" o el "pastisser de la tofa" se les poden ficar allà on els hi càpiguen, que en tenen bon imbornal.

Respon a Anna Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa