Aragonès demana per carta a Sánchez el traspàs de Rodalies

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha mogut fitxa en la mateixa direcció que el vicepresident, Jordi Puigneró, i ha escrit al president espanyol, Pedro Sánchez, per reclamar-li el traspàs de la gestió de Rodalies. En ple caos per la vaga de maquinistes durant la qual no s’estan complint els serveis mínims, el govern català ha redoblat la pressió sobre la Moncloa per aquest traspàs pendent que, en la comissió bilateral Estat-Generalitat, es va acordar que es negociaria. De fet, un dels motius de la vaga és l’oposició dels maquinistes de Renfe a la possibilitat que es produeixi aquest traspàs. Davant la incapacitat de Renfe de garantir el servei durant la vaga, Aragonès ha enviat a Sánchez una carta en què, segons informa l’ACN, li recorda: “Reclamem assumir la gestió del servei, cabdal per al nostre país”. De fet, és una demanda que compta fins i tot amb el suport de la patronal Foment del Treball, que manté moltes diferències amb l’actual govern de la Generalitat.

En el mateix, text, el president de la Generalitat exigeix que “mentre no es produeixi aquest traspàs”, cal que “el govern de l’Estat posi les solucions necessàries per poder donar el millor servei als usuaris d’aquest transport públic, així com la voluntat i disposició”. Aragonès espera de manera “urgent” una proposta del govern estatal per posar solució al mal funcionament del servei de Rodalies, especialment en circumstàncies com l’actual vaga. I reclama “més implicació del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana”, encapçalat per la ministra catalana Raquel Sánchez, per trobar una “solució efectiva, eficient i real”.

El president de la Generalitat subratlla en la carta la necessitat de garantir als usuaris catalans un servei de Rodalies “regular, puntual, segur i fiable”, ja que els ciutadans del país pateixen aquest problema endèmic i hi ha el que qualifica de “greuge històric”, perquè el mal funcionament d’aquestes línies de tren no es limita als dies de vaga, sinó que hi ha retards i avaries constantment i fa molts anys que es reclama un canvi radical. De fet, aquest és l’origen de la reclamació del traspàs, iniciada fa més d’una dècada.

Aquest dimarts, Rodalies ha tornat a ser un caos a causa de la vaga, i s’han arribat a suprimir 112 trens fins a les nou del matí. En aquesta franja d’hora punta matinal, el servei ha estat per sota del 50%, de fet s’ha quedat en el 47%.

Comentaris

    Pere El Baturrico pixant fora de test Octubre 05, 2021 | 15:09
    La vaga de maquinistes de RENFE passa a tot Espanya. Rodalies no és un cas especial. La Generalitat pot canviar d'operador ferroviari quan vulgui. Fa la sensació de que's pretén que RENFE regali els seus trens a FGC.
    Joan de l'Ós Octubre 05, 2021 | 15:49
    Pobre president, pobre noi, pobre Peret, pobre país a les seves mans... Ja pot anar escrivint cartes al seu soci Sanchez, pel cas que li faran. Realment és creu el que fa?.Tan innocent és?. Costa de creure...
    Jou Octubre 05, 2021 | 16:22
    El primer que cal fer es fer fora a tota la xusma nyorda que treballa a rodalies i que no viuen a Catalunya, son els principals responsables d'aquest desgavell, ja sigui d'abans, ara, i sempre. Que n'hi ha molts catalans a l'atur. Que es quedin a la seva puta casa, colla d'inútils.
    germamarx Octubre 05, 2021 | 17:06
    Sobretot, no li enviïs pel tren-correo
    Via fora els adormits Octubre 05, 2021 | 20:09
    Desperteu-vos. Amb la independència, no caldrà escriure aquesta mena de lletres ni pidolar a Madrid. Solament cal recordar el 1979 quan es va aconseguir el "traspàs" de l'altra companyia de ferrocarrils que hi havia aleshores a l'estat espanyol, era menor i de ferrocarrils de via més estreta que no pas l'ample de via espanyol... Avui son els FGC.
      Abans d'escriure ximpleries informa't Octubre 05, 2021 | 22:58
      FGC no ve de cap traspàs de l'estat sinó de l'absorció per part de la Generalitat de diverses companyies ferroviàries privades catalanes que estaven pràcticament en fallida.
        A Abans d'escriure Octubre 06, 2021 | 11:43
        Prou de farsants, durant la postguerra es paralitzen les inversions i es tancaren moltes línies, fins que el 1979 FGC assumí el traspàs de les xarxes ferroviàries que llavors tenia l’empresa estatal FEVE, des de la Generalitat de Catalunya dissenyaren un programa d’inversions que permeté de recuperar la qualitat que els havia caracteritzat. Quin interès més curiós des del xovinisme espanyol, quan els interessa, en intentar colar que el nostre país ho té tot traspassat, com si ja fos un estat lliure i independent d'Espanya. No us deixeu aixecar la camisa.
      @A Abans d'escriure Octubre 06, 2021 | 12:52
      A qui vols tu aixecar la camisa, pesat ?. FGC no té res a veure amb FEVE ni cap traspàs. Només has de consultar-ho aquí: https://ca.wikipedia.org/wiki/Ferrocarrils_de_la_Generalitat_de_Catalunya
    fat boy Octubre 05, 2021 | 23:42
    Quin nivell, d'exigir la independencia a pidolar, amb la gorra a la ma, que, sisplau, els cedeixin les rodalies. Aviat tornaran a demanar que les matricules dels cotxes tornin a portar la lletra de la provincia o mitja hora mes a la setmana de programacio en catala a la TVE, ni que sigui a les 3 de la matinada.
      Lionel Mandrake Octubre 06, 2021 | 11:47
      Quina cagarada de comentari, Fat Boy. A Sant Boi hi manca gent.
    federalista Octubre 06, 2021 | 11:45
    hahah es lo que n'hi ha fat boy la indapandenchia dels condadets ja no te las creus ni tu, i aixo que pareix que ets, un hiperventilat entre els hiperventilats hahahahaha, si amb sort l'estat ens traspassa rodalies ja et pots donar amb un cant amb els dents, be en el teu cas amb el pal de l'estelada hahahahahahaha.
    Cal dir-ho Octubre 06, 2021 | 11:45
    Informeu-vos bé, durant la postguerra es paralitzen les inversions del ferrocarrils que no eren de RENFE (creada el 1941) i es tancaren moltes línies, fins que el 1979 FGC assumí el traspàs de les xarxes ferroviàries que llavors tenia l’empresa estatal espanyola FEVE, des de la Generalitat de Catalunya dissenyaren un programa d’inversions que permeté de recuperar la qualitat que els havia caracteritzat. Quin interès més curiós des del xovinisme espanyol, quan els interessa, intenten desesperadament colar-nos que el nostre país ho té tot traspassat, com si ja fos un estat lliure i independent d'Espanya. No us deixeu aixecar la camisa.
    Pol Octubre 06, 2021 | 11:50
    Per ací hi ha un xovinista espanyol que s'escarrassa en intentar fer-nos creure que la Generalitat de Catalunya ja ho té tot traspassat. Aleshores aquest curt de gambals perquè nega el dret a la independència si ho considera "tot traspassat" ?
    Aclariment Octubre 06, 2021 | 13:23
    He vist en diversos articles, inclòs aquest, el bulo de qu'els FGC vénen d'una transferència de FEVE. Res més erroni. Pel Reial Decret 1496/1986, de 13 de juny es va traspassar a la Comunitat Valenciana dels serveis ferroviaris explotats per Ferrocarrils de Via Estreta de l'Estat (FEVE). Els Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) es van crear al novembre de 1986. Confondre FGC amb FGV és ser molt ximple o tenir moltes ganes d'intoxicar.

Respon a Cal dir-ho Cancel·la les respostes