Missing 'path' query parameter

El portaveu de Junts, Josep Rius, ha assegurat que les propostes que demana el president de la Generalitat, Pere Aragonès, per reconduir el rumb del Govern són al pacte d’investidura signat entre JxCat i ERC. En roda de premsa aquest dilluns, Rius ha assenyalat que cal un espai de direcció estratègica independentista, un front unitari al Congrés dels Diputats i que la taula de diàleg amb l’Estat esdevingui “una taula de negociació que tracti l’essència del conflicte: l’autodeterminació i l’amnistia”. Ha llançat aquestes propostes després que Aragonès demanés a la darrera reunió del Consell Executiu que Junts fes “propostes concretes” sobre “la resolució del conflicte polític amb l’Estat espanyol”.

En aquest sentit, el secretari de Junts, Jordi Turull, ja va advertir que la relació entre els dos partits havia de canviar, sinó hi havia el perill d’un trencament. Turull ja es va queixar que no s’estava complint el pactede Govern, que va portar Aragonès a la presidència de la Generalitat i Laura Borràs a la presidència del Parlament de Catalunya.

Jordi Turull, Laura Borràs i Josep Rius a la primera reunió de l’executiva de Junts / ACN

Demana participar a la Diada

El també vicepresident de Junts ha aprofitat per fer una crida a participar a la manifestació independentista de la Diada, convocada per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), perquè “no és un moment de partidismes ni exclusions”, sinó “per demostrar unitat”. “La mobilització ciutadana ha estat i és una eina imprescindible per avançar cap a la independència juntament amb l’acció política i institucional”, ha assenyalat.

Diversos membres d’ERC no participaran en la manifestació

La crida arriba després que Aragonès i diversos càrrecs d’ERC, com el líder del partit a l’Ajuntament, Ernest Maragall, hagin anunciat que no aniran a la marxa de l’ANC en considerar que protesta “contra els partits i no contra l’Estat”. Des de Junts han expressat respecte envers aquesta “decisió personal” però han animat la ciutadania a omplir els carrers de totes maneres.

Més notícies
Notícia: Trias entén que Aragonès no vagi a la manifestació de la Diada de l’ANC
Comparteix
L'exalcalde creu que Junts no pot estar tot el dia criticant el Govern si hi és dins
Notícia: ERC participarà a l’acte de l’ANC de la Diada tot i l’absència d’Aragonès
Comparteix
L'expresidenta del Parlament, Carme Forcadell també ha confirmat la seva assistència a l'acte
Notícia: L’ANC lamenta l’absència d’Aragonès a la Diada: “No avalem l’autonomisme”
Comparteix
L'entitat assegura que la manifestació no és contra els partits, sinó contra la seva estratègia
Notícia: Aragonès no participarà a la manifestació de la Diada de l’ANC
Comparteix
El president considera que és un acte contra els partits polítics i les institucions

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Primer aconseguiu la unitat de Junts a setembre 05, 2022 | 14:43
    Primer aconseguiu la unitat de Junts setembre 05, 2022 | 14:43
    No hi pot haver un front unitari, ja que Junts és la dreta amb interessos contraposats a les altres formacions. Puigdemont estava en contra de la moció de censura a Rajoy, i els seus diputats que el van enganyar els va defenestrar. Com es pot aconseguir cap unitat mínimament creïble amb tarambanes d'aquest calibre.
  2. Icona del comentari de: Juntets no és un partit polític a setembre 05, 2022 | 15:15
    Juntets no és un partit polític setembre 05, 2022 | 15:15
    Són particulars que s'hi ha associat perquè prosperin els seus propis interessos. Principalment i sobretot econòmics. Juntets no et porta enlloc que no sigui econòmic, privatiu, clientelar i elitista. Abandoneu tota esperança nouvinguts.
  3. Icona del comentari de: El pacte d'investidura? a setembre 06, 2022 | 11:03
    El pacte d'investidura? setembre 06, 2022 | 11:03
    No parlava de la taula de diàleg per demanar l'amnistia de TOTS els represaliats i acordar un referèndum a Catalunya per triar entre la independència i l'oferta que volgués fer la monarquia bananera?
  4. Icona del comentari de: Són les 15:26 a setembre 06, 2022 | 15:31
    Són les 15:26 setembre 06, 2022 | 15:31
    L'ultim comentari publicat, ni ha 3 només, és a les 11:03 i sé del cert que se'n han enviat 2 al menys. Problemes de censura en un mitjà subvencionat? Dona per pensar-hi...

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter