El Parlament debatrà en el ple dels dies 2, 3 i 4 de maig la Proposició de llei del PSC-Units per a modificar el Reglament de la Cambra que permetria acabar amb la interinitat en la Mesa i rellevar a la presidenta suspesa, Laura Borràs, i la proposta d’ERC i la CUP per a “prohibir els discursos d’odi” a la Cambra. Es tracta del debat a la totalitat, el primer tràmit perquè pugui tirar endavant.
La reforma dels socialistes busca modificar la normativa per a detallar “en quins casos i de quina manera” la Cambra pot destituir els membres de la Mesa –incloent a la seva presidenta– i a les taules de les comissions.

La proposta d’ERC i la CUP també proposa que els diputats hagin de ratificar el compromís de “tolerància zero” davant la discriminació i l’assetjament per a ser designats per als òrgans del Parlament, ser nomenat ponent o formar part de les delegacions oficials.
En el mateix ple es debatrà la Proposició de llei de mesures per a fer front a la sequera presentada per Junts, han explicat fonts parlamentàries.
El dimarts dia 2, primer dia del ple, es realitzarà el debat a la totalitat i el dijous, l’últim dia, tindrà lloc el debat final de la iniciativa, deixant així 48 hores perquè els grups puguin presentar esmenes.
Llicències per edat
Les mateixes fonts han informat que els treballadors del Parlament que formaven part de la primera fase de funcionaris que tenien llicències per edat i s’havien de reincorporar al seu treball ja ho han fet.
Un segon grup de cinc persones s’havia de reincorporar abans de l’1 de maig i finalment, després de l’ajust acordat per la Mesa aquest dimarts, es reincorporaran amb els de la tercera fase –que s’han de reincorporar abans del 31 de desembre–.
Vox haurà de tornar els diners del seu viatge a Madrid
La Mesa també ha acordat incorporar en l’ordre del dia del pròxim ple el segon debat de la Llei de creació de la comarca del Lluçanès (Barcelona) i la liquidació del Pressupost de 2022 de la Cambra catalana.
I ha desestimat la petició del diputat de Vox Alberto Tarradas que l’òrgan reconsideri que la seva absència en la reunió de la comissió de Pegasus a Madrid va ser injustificada, decisió per la qual li reclama el cost del viatge. A més, la Junta de portaveus ha pactat aquest dimarts realitzar el ple monogràfic sobre educació que havia proposat Junts en el ple del mes de juny, els dies 13, 14 i 15.