Junqueras pressiona Junts perquè negociï els pressupostos de Sánchez amb ERC

El president d'ERC demana que les forces independentistes donin suport a la decisió del seu partit

El govern espanyol necessita sumar 176 vots favorables per aprovar els Pressupostos Generals de l’Estat. Per tal d’aconseguir aquesta xifra, el líder de l’executiu, Pedro Sánchez, necessitarà convèncer diversos partits i haurà de començar per aquells que li van permetre governar, Esquerra Republicana i Bildu. I Oriol Junqueras vol que Junts per Catalunya s’alineï amb ERC en la negociació.

El posicionament d’ERC encara està per veure, però aquesta formació és conscient que el govern espanyol necessitarà encara més suports per poder aprovar els PGE. El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha demanat a la resta de partits independentistes que donin suport a la decisió que prengui president del Govern, Pere Aragonès, respecte als pressupostos espanyols. El líder d’ERC ha insistit especialment en el paper de Junts per Catalunya, a qui ha demanat que estigui “a l’altura de la responsabilitat”.

Junqueras ha recordat que la seva formació “és la més important a Catalunya en molts àmbits institucionals”. A més, el president d’Esquerra Republicana assegura que el posicionament del seu partit “intenta sempre ser el més útil per a la ciutadania de Catalunya”. El líder d’ERC ha explicat les seves expectatives sobre la futura negociació amb el govern espanyol: “Veurem com ens expliquen com és aquesta proposta pressupostària i en quina mesura accepten tot allò que nosaltres puguem contribuir a millorar“.

El posicionament de les forces independentistes respecte als pressupostos espanyols és un tema candent al Congrés, entre el grup d’ERC i el de Junts, però també al Parlament de Catalunya. Junts per Catalunya ha demanat aquesta setmana a ERC “una posició compartida” sobre aquesta qüestió i “no desaprofitar la palanca de pressió” envers el govern espanyol. El president de la Generalitat va respondre a Junts que aporti “propostes concretes” que permetin “treballar i poder avançar”. La resposta no va satisfer a JuntsxCat que va acusar Aragonès de “posar-se de perfil” i no contestar a la proposta del partit de presentar una posició compartida sobre els Pressupostos. I avui Junqueras ha demanat als junters suport a la posició d’Aragonès, ja que són socis de govern a Catalunya.

Comentaris

    Tripartit no, gràcies 08/10/2021 5:06 pm
    Junqueras nomenat virrei de Catalunya pels espanyols a canvi de la rendició de Catalunya, pretén que els catalans reconeixem el seu nomenament i ens rendim
    rd 08/10/2021 5:11 pm
    botifler
    ... 08/10/2021 5:20 pm
    Traïdor.
    Bon Jan 08/10/2021 5:29 pm
    Jo no vec que ser socis de govern a Catalunya obligui a tenir la mateixa postura a Madrid. Si be és bo com a principi, si no nes concreta res, es com un xec en blanc. I això en politica no es dona. Potser que demana que li donint suport és qui a de dir exactament a que i amb quins límits i linies vermells. En tot cas, un altre cop, sembla que els nostres partits estan poc per fer feina de pais i molt per fer feina de partit... és ben trist que amb la que està caien, aquí ens discutim per les engrunes...
    avia 08/10/2021 5:34 pm
    Ni de broma negociar presupost amb l,enemic a cnavi d'agenollar-nos?
    Pepet de Vallmanya 08/10/2021 5:43 pm
    I una merda ... mossèn ! A tu et va molt i molt bé la repressió , BOTIFLER !
    joanka 08/10/2021 5:47 pm
    Al mossèn li diria. Negociar .. si, però agenollar-se com fan ells ni parlar-ne. Blanquejar als invasors com fan ells, ni de broma. Tothom sap que hi ha gent que incompleixen sistemàticament tot el que signen amb Catalunya, menteixen contínuament... i alguns encara creuen que s'els ha de seguir donant temps. Deu ser perque aquest que demanen regalar el temps manen ara i volen el viure del momio molt de temps.
    germamarx 08/10/2021 5:50 pm
    Quina mala sort la de Catalunya ! : en aquests moments, els que diuen cóm s´han de fer les coses són gent com aquest xicot.
    Ferran 08/10/2021 6:59 pm
    Lo que tiene que hacer es ir al proctólogo.
    LLARENA dPENA 08/10/2021 7:17 pm
    Quina manera tan miserable d'anar per la vida la d'aquest ex-indepe. I no només ell, l'Aragonés, la Vilalta i tota la cúpula d'ESGERRO AUTONOMISTA de CAT, l'antiga ERC. quines miseries, tanta hipocresia i tanta covardia doncs no tenen el coratge ni les pilotes per dir, definitivament, que de la Repoública Catalana, no en volen saber res, per molt que no deixin de repetir la paraula independència. I el que també m'indigna i no puc entendre, és que les seves bases ho acepten, els hi donen suport i no diuen res. Em pregunto, fins on estaran dispoosats arrrivar a tanta renuncia i ignomia ?
    fideli 08/10/2021 7:30 pm
    esquerra Ens Rendeix Catalunya
    Joan de l'Ós 08/10/2021 7:32 pm
    Que a Junqueres i ERC els interessi aprovar el pressupostos del PSOE no vol pas dir que a la causa de la llibertat de Catalunya li convingui, ni molt menys. Fa temps que sabem que els objectius d'aquest partit i els seus quadres dirigents s'allunyen progressivament de la causa sobiranista, més aviat en divergeixen acceleradament. Reforçar el PSOE és reforçar la dependència i allargar la comèdia. Sortiu del mig que només entrebanqueu.
    ja n'hi ha prou. EGS. 08/10/2021 7:39 pm
    SOTA CAP CONCEPTE! SINÓ, NO CAL NI QUE ES PRESENTEN A ELECCIONS JUNTS X CAT. No cal, es veu que per a que els españols se'n sortin amb lo seu, els catalans ens hem d'arreplegar per donar-los els vot i uns presupostos que a l'hora de la veritat són un escarni i sempre ens maltracten amb tants diners com els hem de pagar. I el Junqueras que es posi en tractament, ja. No pot posar el nas al govern de Cataluna en les condicions en què es troba. Prou de destrucció! QUALA INDEPENDENCIA, POLLOS CATALANES???, CUALa? L'estòmac regirat i amb ganes de vomitar.
    Pau Pou Tapat. 08/10/2021 7:45 pm
    PALLASSÓ.
    Pepe 08/10/2021 10:18 pm
    Should Catalonia be an independent country. referendumcatalonia.net
    Azrael 08/10/2021 10:39 pm
    traidor
    Vendetta 08/10/2021 11:46 pm
    Orioljudes penjat
    Tripartit no, gràcies 09/10/2021 12:28 am
    Si JUNTS aprova els pressupostos del PPSOEMOC'S haurà confirmat les pitjors sospites dels malpensats: que està controlada pel sector autonomista que només té interès en fer bullir l'olla i cobrar bons sous, si fa no fa com la trepa del mossèn
    Manel 09/10/2021 12:53 am
    Junqueres, FARSANT
    Agente imPPerial Rufianillu 09/10/2021 1:16 am
    Síiii ! Y diles que se abran el culo como nosotros !
    ton c. 09/10/2021 8:28 am
    ja em puc imaginar que haver estat a la presó, marca, peró, sr. Junqueras, el que fa vosté ara, no es gaire patriota, no troba?.
    MISSING 09/10/2021 8:56 am
    Junqueres només surt per defensar una relació permisiva amb el gobierno Sánchez. Ell aferrat a la taula fictícia, i prou. Passa dels fets de l'Alguer, de com ha quedat la justícia espanyola i de la situació d'exiliats i 3000 represaliats. Com Marta Rovira, vaja.
    Edgar 09/10/2021 9:28 am
    No n'hi ha ningú més independentista que jo... va dir moltíssimes vegades, fins l'exageració, Junqueres. Tothom sap que repetint una mentida no es transforma en una veritat. Fa temps que està clar que els adjectius mentider, botifler i traïdor li van com anell al dit.
    Traidor? 09/10/2021 9:59 am
    Junqueras que t'han promes els españols perque els hi facis la garagara d'aquesta manera ? Ser ministre, potser, com Iceta? O es que MAI ets estat independentista i SI un infiltrat des del principi ?
    No tens vergonya 09/10/2021 11:13 am
    Traïdor
    Presoner núm. 12044509 09/10/2021 1:01 pm
    La tragèdia no és tan sols que ERC aposta per anestesiar el moviment i tornar al peix al cove, sinó que Junts està en mans d'un sector autonomista que rere brindis al sol radicals, fa les mateixes manetes amb el PSOE, i bandera de projectes turístics que desnaturalitzen encara més el país.
    Nútia 09/10/2021 1:15 pm
    És curiós que "durs" són amb els altres indepes i en canvi com es deixen fotre el pel pel Psoe. Bé, fotre el pèl potser no perquè igual han pactt coses pels dirigents, amics i familiars d'Erc que descoenixem, ara. Pel que es refereix a l'aprovació dels pressupostos Oriol, si ho feu caveu la vostra tomba. A curt termini no passarà res, però us haureu carregat el partit a mig termini, mig termini 2 anys tirant molt llarg, perquè esteu acabats i negociar, el que es diu el peix en cove eren els de CIU els reis, vosaltres sembleu passarells d'estar per casa per mal que em faci. No us penso tornar a votar i a tu en particular dir-te que et vas entrehat sense cap resistència, donant ordres a que no ens revoltéssim, i parlant en castellà i dient lo molt que estimes ñ. Tots ho vam veure però estavem en xoc, personalment perquè em creia que erets un dels nostres, i no, ets pura casta, casta ñola Oriol. Has fet i estàs fent molt de mal a Catalunya.
    Clar 09/10/2021 2:18 pm
    El Junqueras aviat serà com el senyor Gual Villalbí del franquisme. Ministre sense cartera de Catalunya a Madrit. Quina pena urbi et orbe. Ens tracta com feligresos però seguim sent ciutadans catalans (diferent de ciutadans de Catalunya).
    Núria 09/10/2021 2:33 pm
    És curiós que "durs" són amb els altres indepes i en canvi com es deixen fotre el pel pel Psoe. Bé, fotre el pèl potser no perquè igual han pactt coses pels dirigents, amics i familiars d'Erc que descoenixem, ara. Pel que es refereix a l'aprovació dels pressupostos Oriol, si ho feu caveu la vostra tomba. A curt termini no passarà res, però us haureu carregat el partit a mig termini, mig termini 2 anys tirant molt llarg, perquè esteu acabats i negociar, el que es diu el peix en cove eren els de CIU els reis, vosaltres sembleu passarells d'estar per casa per mal que em faci. No us penso tornar a votar i a tu en particular dir-te que et vas entrehat sense cap resistència, donant ordres a que no ens revoltéssim, i parlant en castellà i dient lo molt que estimes ñ. Tots ho vam veure però estavem en xoc, personalment perquè em creia que erets un dels nostres, i no, ets pura casta, casta ñola Oriol. Has fet i estàs fent molt de mal a Catalunya.
    Jordi Comasobirana 10/10/2021 7:03 pm
    Just tot el contrari del que caldria fer a Madriz: no aprovar pressupostos i fer el boicot permanent X desestabilitzar i fer caure el govern caspanyol. Però no, sempre fent el paper d'escolanet tontet