El PP català està molest amb el president espanyol, Mariano Rajoy, per l’actitud del seu govern amb la consulta del 9 de novembre. Segons publica ‘El Mundo’, la tolerància de Rajoy amb la votació d’ahir ha causat un gran “malestar intern”, ja que consideren que “el Govern ens ha deixat desemparats“. Això és el ha dit un càrrec electe dels populars a aquest mateix diari.
“Hem estat dient reiteradament que no hi hauria consulta i al final sí que n’hi ha hagut. En quin lloc ens deixa això? El sentiment de frustració és generalíssim”, afegeix la mateixa veu. Un altre representant del PPC ratificava aquest sentiment intern, qui també criticava que: “Mai vaig imaginar que sota un Govern del PP l’Estat de Dret faria fallida a Espanya, ni que Rajoy trencaria de tal manera els principis del partit”.
A més, afegia: “Això ens deixa sense armes a Catalunya. No ens ho perdonaran mai. Que vengui Rajoy i es presenti aquí a les eleccions. Que vagi pels pobles i intenti formar candidatures després d’això”.
Aquest malestar en el PPC també el constata el diari ‘La Vanguardia’, que destaca que els populars catalans sentien que havien estat “abandonats” pel govern espanyol ja que aquest “va desaparèixer” ahir.
Alhora, recull unes paraules d’un dirigent popular: “El que està passant deixa el partit molt tocat a Catalunya, és molt difícil explicar als nostres votants que el govern central no fa complir la llei i deixa que al final Artur Mas se surti amb la seva”.