Les territorials d’ERC demanen als negociadors que no cedeixin segons quina conselleria

Alcaldes i regidors avisen que hi ha projectes en marxa que no poden canviar de mans

Aquesta tarda els negociadors d’ERC i JxCAT s’han tornat a trobar. Una reunió que va seguint l’estela de la proposta que els republicans van fer als junters ara fa poc més d’una setmana. Des de dijous passat, però, els negociadors d’ERC s’han dedicat a explicar a les assemblees territorials les fases i el minut i resultat de les negociacions. Un dels clams més habituals per part dels barons territorials és demanar als negociadors i a la direcció del partit que “no cedeixin segons quina conselleria” pel fet que hi hagi un simple intercanvi de titulars entre partits. Una reclamació davant la virtual posició inicial d’intercanviar conselleries de canviar la titularitat dels departaments en canviar la titularitat de presidència. 

Tot i que els negociadors han assegurat a la militància que encara no s’ha obert la carpeta del repartiment del Govern, alguns alcaldes hi han dit la seva.  En aquest conclaves, alguns alcaldes han demanat estar a l’aguait i es tingui present el territori alhora de repartir-se el Govern. Conscients que els negociadors emmarquen que “qui es queda presidència també té Interior”, els dirigents republicans del territori “ indiquen en conversa amb el Món que “no acaben de veure clar fer un intercanvi quid pro quode conselleries. Així mateix, les bases del territori també reclamen retenir conselleries d’abast social.

En els seus arguments, recorden que un canvi d’aquestes característiques pot “perjudicar projectes territorials que han quedat més o menys bastits en la passada legislatura”. Així mateix, projectes que poden fer marxa enrere o endarrerir-se si cal tornar a convèncer i explicar-los a les noves cúpules de les conselleries.  En aquesta línia, remarquen que canviar un conseller implica canviar el gabinet, és a dir, qui fa de cap de gabinet, els secretaris generals o els directors generals. “Uns canvis que podrien alentir projectes que més o menys estaven especificats en algun departament”, comenten participants d’aquestes assemblees. “S’ha fet molta feina no cal aturar-la”, comenten. 

Aquesta recomanació expressada en diferents reunions pot marcar el que ara reclama Junts a ERC: obrir la ronda de l’estructura de Govern. Els republicans tenen un esbòs més o menys clar de l’estructura de Govern, fins i tot, pensada en el cas que Junts no entrés a Govern i haguessin d’ocupar el Palau de la Generalitat sols. Tot i així, ERC aposta per un Govern paritari, amb nous àmbits com ara Feminismes o Acció Climàtica. Així mateix, amb un departament específic per a la gestó dels fons Next Generation. 

 En qualsevol cas, els republicans han avisat als junters que sigui quina sigui l’estructura del Govern aquest s’ha de fonamentar en la “ coresponsabilitat del conjunt de l’acció de govern”. Un executiu que tindria “mecanismes de coordinació i seguiment, en l’àmbit de govern, parlamentari i els diversos àmbits sectorials”. 

El fet de canviar al 50% les conselleries actuals tampoc és una idea inalterable per part de Junts. Part de la direcció i dels negociadors subratllen que només és “un punt de partida, no pas d’arribada”. “És una manera de començar”, comenten. Però admeten que “vist amb la perspectiva general els canvis poden ser més quirúrgics”. “Al capdavall, sempre es poden crear més departaments depèn de l’abast que vulgui tenir l’acció de Govern”, detallen les mateixes fonts. 

Comentaris

    Joan de Canyamars 20/04/2021 9:57 pm
    Sr. Quico Salles, li demano que quant parla de Junts no l'anumeni "junters" Ja que es pot interpretar que són "unionistes", cosa que està molt llun de ser realitat. Si no li sembla be deixar de anomenar-los aixi, a les hores li prego que cerqui un nom de la mateixa espècie pels d'ERC, per exemple:esquerrers, als de les CUP cupers, etc. Moltes gràcies.
    Ramon 20/04/2021 3:21 pm
    ERC no és l'enemic. ERC és un titella de l'enemic.
    86
    12
    Respon
      Tripartit no, gràcies 20/04/2021 6:45 pm
      Més concretament: els militants de base i els votants d'ERC no són l'enemic, però el sector dirigent titella sí que ho és
    bs 20/04/2021 3:13 pm
    erñ botiflers, que gobernin amb els pollosos antisistema i els comuns pudents
    37
    16
    Respon
    Joan+ 20/04/2021 3:08 pm
    No se si ho puc dir mes alt i clar, TOTS PLEGATS EM FOTEU FASTICS.
    magrab 20/04/2021 3:08 pm
    Ara mateix controlen la majoria de les conselleries importants, no sé com, quan Junts va guanyar les eleccions anteriors. Ara, no volen "cedir"? Abans era un govern de coallició, ara, amb només un escon de margen, serà un "govern d'ERC amb concessions si es comporten bé". Com hem arribat aquí?
    Tripartit no, gràcies 20/04/2021 1:15 pm
    La comèdia dels dirigents d'ERC té l'únic objectiu de fer aparèixer JUNTS com a culpables del tripartit que tenien previst fer des del primer dia, una cosa així: "...Com que la dreta juntera neo-convergent no es posa en raóoo i Cataluunyaa necessita un gooovern dooooncs ens heem viiist ooobligaats...etc". Malauradament per ells militants de base i molts votants d'ERC els han començat a veure el llautó. El que no se sap és que hi pinten en aquesta comèdia els cupaires, més enllà de les seves obsessions anti-JUNTS
    76
    21
    Respon
      Fins als nassos de juntsxlapasta 20/04/2021 4:09 pm
      Felicita a la Marín de la DIBA i als directius del dir. Entretant es veu un horitzó sociovergènt, això t'agradaria molt
    Ramon 20/04/2021 12:42 pm
    L'única via que ens ampliaria ERC és la del recte.
    34
    28
    Respon
      Fins als nassos de juntsxlapasta 20/04/2021 5:05 pm
      A tu no et cal
        Ramon 20/04/2021 5:38 pm
        Les ganes!
    Ramon 20/04/2021 12:40 pm
    Si fins i tot la més pútrida de les escòries espanyoles (valgui la redundància) fa costat a ERC contra Junts per Catalunya, els votants d'ERC que siguin decents haurien de com a mínim preguntar-se per què voten allò que ho vol fins i tot la més pútrida de les escòries espanyoles (valgui la redundància).
    78
    69
    Respon
    Octubrista 20/04/2021 12:15 pm
    Tenen raó aquests xicots, és impossible governar amb unes conselleries en mans dels independentistes de JUNTS i les altres en mans dels republicans espanyols d'ERC. El lògic és que ERC es reparteixi les conselleries amb partits republicans espanyols com ells, la Comuna Pudenta i el PSOE-sc
    77
    73
    Respon
    Juan Ripolles 20/04/2021 11:52 am
    L'equip negociador d'ERC ,Marta Vilalta, Sergi Sabrià, Laura Vilagrà i Josep Maria Jové) : habiaunavez.....tatatatattaaaa un circo !!
    51
    35
    Respon
    GROC 20/04/2021 11:01 am
    Grans opinadors honrats,inteligens i justos Rècorts amb insuls i tonteries d'analfabets politics , adduits ,per profesionals amb carnet de corruptes. Sou molt de dretes i os comporteu com a tals Fer fastic es poc .
    38
    11
    Respon
      Ramon 20/04/2021 12:22 pm
      En Groc ha escrit "opinadors honrats" en lloc d'"hopinadors onrats". Avui no està fi.
    Ramon 20/04/2021 11:01 am
    La força d'ERC és la que li dóna la guerra bruta espanyola per afavorir-los contra Junts per Catalunya. Però, atenció, que si mai passés que Espanya aconseguís per fi llur objectiu permanent de vèncer el nacionalisme català, el sobiranisme, l'autèntic independentisme, ERC la liquiden en un vist i no vist. ERC no els és enemic.
    101
    75
    Respon
    Ramon 20/04/2021 10:33 am
    ERC viu de capitalitzar el joc brut d'Espanya.
    70
    61
    Respon
    Joan P. 20/04/2021 9:44 am
    ERC el que ha de fer és governar en solitari amb el suport puntual de Comuns i PSC. Així podrem enviar a la brossa a JuntsxCash i a l'impresentable de Puigdemont. Quan els convergents no tinguin els ingressos que genera estar al govern passaran a la història. Endavant Aragonés, envia a Puigdemont a prendre per sac.
    171
    127
    Respon
      Vendetta 20/04/2021 11:30 am
      Sectari fanatic y botifler y llepaculs del cigronet y del orioljudes per no mentar a ta mare vesten a ejpanya malparit fuigpelmont no es ningun crak pero si mes honrat ke el orioljudes, aixo si tots 3 er cup y junts son procesistas inutils y covarscom tu
      51
      55
      Respon
      pep 20/04/2021 9:50 am
      Si si per favor, que ER es quedi soleta fent el pallús, així es veure ben clar ho inutils que son !!!
      126
      38
      Respon
    Anònim 20/04/2021 7:56 am
    L' ESPECTACLE HA DE CONTINUAR........!!!
    Anònim 20/04/2021 7:56 am
    L' ESPECTACLE HA DE CONTINUAR........!!!
    Catolics d'esquerra, franquisme omella 20/04/2021 7:13 am
    Rei i cope.opus.dei son el mateix, franquisme sotanero. Diuen un Gobierno de Izquierdas, quan es totalmen fals. No anul.lar la corrupcio del 0,7% per subvencionar al'extrema dreta de l Cope, es franquisme d'esquerra. Permetre que la secta cope no pagui impostos, essent la societat privada mes rica d'españa i del mon, es pur franquisme sotanero. Prou robar als que treballem i enriquir als golfosCope. Esquerres sotaneres, quin fastic, pur franquisme etern
    86
    74
    Respon
    Soc honrat, diu il CAPPO 20/04/2021 6:10 am
    FERROVIALS I MAMELLES
    Junqueras, MAFIA FERROVIAL!!!! ERC NO ES MEREIX aquest lladre 20/04/2021 6:08 am
    Mes conselleries mes paras8ts, golfos i mesurDors demammelles junquerils. Erc una secta de miserables aturats, ineptes i lladres de ferrovial. Ai junqueras, quina MAFIA HAS CREAT, LLADRE!!!!!
    72
    59
    Respon
    fideli 20/04/2021 1:37 am
    si no penseu desconnectar d'españa, us en torneu a casa, per inútils, mentiders i botiflers...
    127
    12
    Respon
    Ramon 20/04/2021 1:20 am
    L'escó d'avantatge d'ERC és conseqüència de les mil i una marranades d'Espanya per afavorir-los contra Junts per Catalunya. Per exemple, la negació dels drets electorals en favor del PdCat (acompanyades d'aquelles llepades de cul d'anticonvergents de tota la vida al PdCat: que miserables, que hipòcrites, que repugnants!). Però és un exemple entre mil.
    166
    109
    Respon
    Vendetta 19/04/2021 11:28 pm
    Independencia fills de puta us penjariam pel ous si tingesiu, oriojudes suicidat es el millor ke pots fer per catalunya ara mateix
    93
    72
    Respon
    Tenim memoria, Sr de Junqueres 19/04/2021 11:23 pm
    Mara meva, quina mafia de ER, la "c" ja no la trobo al teclat, i la e, m'ha costat de trobar, que en queda per votar?, el mal menor?, la CUP, i ara mateix, JxCat es mes sobiranista i d'esquerres que cap altre,
    160
    43
    Respon
    fideli 19/04/2021 10:42 pm
    Noves eleccions!
      Mafia Junqueras, President deFerrovial.ibex35 20/04/2021 9:01 am
      Ferrovials i mamelles catoliques del Sergi el Rey Sol d'ERC.FERROVIAL
      50
      40
      Respon
        Assumpció Cantalozella Mas 20/04/2021 5:13 pm
        No podeu callar ???? Per a deixar de mentir, saps
      Baldiret 20/04/2021 12:47 am
      Quico, hauries d'anar en compte, això de "junters" sona malament imaginat que ara es comenci a parlar dels altres com a "secters" en comptes de sectaris; seri molt lleig.
      177
      81
      Respon
        Clara 20/04/2021 4:30 pm
        Junter vol dir que forma part d'una junta. Sigui qui sigui que ho hagi utilitzat erròniament abans, millor escriure i parlar en propietat, oi?
          Ramon 20/04/2021 5:43 pm
          "Junter" és com el tripartit ordena de dir-los. En mitjans ja del tot sota llur control prefereixen "postconvergent", "neoconvergent", "espai convergent", directament "Convergència" o fins i tot "corruptgent". Però al Món, que vol aparentar equidistància, ho deixen en "junter". També dit amb tota la mala llet del món, és clar. A més, ara els volen entabanar a entrar el el "Govern" perquè els legitimi la traïció. Han de mantenir una mica les formes. Si Junts per Catalunya, és a dir, si l'autèntic independentisme, resta a l'oposició, ja donaran llibertat a la llobada perquè despotriqui a gust.
        EVA 20/04/2021 2:39 am
        JUNTERS
        37
        23
        Respon