La Fiscal General apunta que recorrerà el tercer grau dels presos polítics

Dolores Delgado, fiscal general de l’Estat i exministra de Justícia, ha avançat aquest matí que emetrà el “preceptiu recurs” al tercer grau dels presos polítics aprovat dijous passat. Segons ha explicat Delgado en una entrevista a Onda Cero, el Ministeri Fiscal encara no han rebut la notificació de la resolució del departament de Justícia que els concedia el tercer grau. Un cop tinguin la resolució, un cop el rebin, ha remarcat que “s’estudiarà pels companys i s’emetrà el preceptiu recurs”.

Per a Delgado, el recurs s’articularà tenint present les resolucions del Tribunal Suprem, que va revocar el tercer grau perquè no havien complert una part substancial de la pena així com que el nou règim no podia suposar la desnaturalització de la pena. “Crec que s’anrià en línia amb el Suprem, però em sembla imprudent per la meva part avançar-me a un estudi que estan realitzant els companys”, s’ha escudat Delgado.

Així mateix, l’exministre ha advertit que no es manifesta no perquè no vulgui, sinó perquè quan estava com a ministra de Justícia li va encomanar a l’advocacia de l’estat el desenvolupament de la causa. “No he de manifestar-me en cap dels sentits”, ha afegit.

Pel que fa a alguna mesura de gràcia, Delgado ha recordat que “la Constitució no fa referència a l’amnistia”. Així ha explicat que “quan es parla d’indults es prohibeixen els indults generals”. Per això, ha volgut aclarir les diferències entre aquestes dues figures jurídiques, al·lega que “l’indult pot ser individual i ha de ser parcial, per exemple d’una part de la pena”, mentre que “l’amnistia fa desaparèixer el fet origen” i ha estat utilitzada en les dictadures per aconseguir determinades impunitats.


A més, la fiscal general de l’Estat ha aduit que la valoració li competeix fer-la a l’Executiu, que és “qui ha de determinar si concorren les raons d’equitat i justícia que estableix la mateixa llei. El Consell de Ministres és qui valora tot l’expedient i els fets per prendre una decisió “.

https://www.ondacero.es/programas/mas-de-uno/audios-podcast/entrevistas/dolores-delgado-sugiere-que-fiscalia-recurrira-tercer-grado-condenados-proces_20210203601a648ffcdc2700016afe21.html

Comentaris

    A l'aguait 04/02/2021 12:18 pm
    La qüestió és destruir, és el seu adn. Aixo sí, sempre subvencionats per l'estat espanyol i a costa nostra.
    un talp 04/02/2021 12:02 pm
    Mil peles a que després del 14, el tanquen altre cop.
    Fu man Txu 04/02/2021 11:31 am
    La unica possibilitat que te Catalunya de sobreviure es la independencia. La resta son mantenir-nos esclaus.
    Ricard 04/02/2021 11:13 am
    "Ho estudiaran els companys i s'emetrà el preceptiu recurs". El racisme dels fanàtics castellanistes no té aturador. 1. Si s'ha d'estudiar no se sap encara si cal que es faci un recurs. Potser sí, potser no. 2. El recurs, si es presentés, mai no és preceptiu. No hi ha obligació legal de fer cap recurs. El recurs es facultatiu, és a dir que es presenta si cal. Si no cal no es presenta. En definitiva o la transcripció de les seves paraules és errònia o la senyora enganya, menteix i humilia als catalans un cop més en base al racisme que traspua la seva actitud intolerable. I això que munten taules de diàleg, que si no... Miserable.
    Trobo que tots aquests escarabatots negres són molt valents 04/02/2021 10:45 am
    Oi que tenen família?
    ton c. 04/02/2021 10:15 am
    m´hi jugo un pésol que la resol-lució serà després de les eleccions.....no fos cas que aixó es giri en contra seu.
      miquel puigpelat 04/02/2021 10:19 am
      Evidentment!!!!!!!
    Nomar 04/02/2021 10:12 am
    Ehem ! Si però "prudentment" esperaran el dia 14, no fos cas que l'independentisme amb la seva reacció deixés els enfrontaments i llurs "lluites" internes de pa sucat amb oli, que tant aplaudeixen i segueixen amb molta atenció, fiscals, jutges i Tacito des del lawfare i el clavegueram de l'estat espanyol.
    N'estem tips de gentussa i mala gent! 04/02/2021 10:10 am
    No se'ls acaben mai les ganes de fer mal, perquè evidentment no són dels nostres, i evidentment nosaltres tampoc som dels seus, ni ho volem ser!! La seva justícia és partidista, quants feixistes espanyols hi ha condemnats o perseguits?? cap ni un, només faltaria! als amics no se'ls ataca!
    L'OBSERVADOR ASTORAT 04/02/2021 8:27 am
    La Fiscalía te lo "AFINA" = PP (2016) / La Fiscalia te lo "AFINA" = PsoE (2021) / PP = PsoE C:Q.D. / ESPAÑA IRREFORMABLE !!!!!
    GAVANENC 04/02/2021 7:59 am
    Una decissio molt progressista...
    Pere Gallerí. 03/02/2021 11:12 pm
    La constitució no fa referència a la amnistia. Tampoc no fa referència als ous ferrats i no estan prohibits; ep al menys per ara. Si tot el qure no està permès està prohibit, Franco ja ho havia après.
    Hemeroteca 03/02/2021 9:35 pm
    Son fascistas de izquierdas franquistas. España es IRREFORMABLE.
    miquel puigpelat 03/02/2021 8:50 pm
    Tot clar. "¿De quién depende la fiscalía?. Pues eso." Tots recordem aquestes paraules d'en Pedro Sanchez. Ara, voteu Illa al 14F, però després no us queixeu del que passi.
    Ton 03/02/2021 7:58 pm
    La qüestió tocar els pebrots.
    Ferran 03/02/2021 7:53 pm
    Mafia. Del clan "alcantarillas del estado".
      Injustícia molt gruixuda, de delgado res de bo 03/02/2021 9:00 pm
      España ni democràcia i no molt menys justícia, ara de franquisme, que no falti