El president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, no preveu reunir-se amb el president a l’exili, Carles Puigdemont, en el seu viatge a Brussel·les que farà aquest dijous i divendres per a reunir-se amb dos comissaris de la Comissió Europea.
En roda de premsa posterior al Consell Executiu, la portaveu del Govern de la Generalitat, Patrícia Plaja, ha explicat que en l’agenda del viatge no està previst que Aragonès es vegi amb Puigdemont, que aquests dies preveu estar a Estrasburg (França) perquè hi ha ple del Parlament Europeu.

Reunions amb comissaris de la UE
Plaja ha destacat que Aragonès es reunirà el dijous al costat de la consellera d’Acció Exterior i Unió Europea, Meritxell Serret, amb el comissari de Justícia, Didier Reynders, per a abordar “el problema del ciberespionatge i les seves conseqüències”, i el president català li exposarà al comissari el seu propi cas d’espionatge amb el programa Pegasus.
El divendres mantindrà una trobada amb el comissari europeu de Mercat Interior, Thierry Breton, al costat de la consellera d’Economia, Natàlia Mas, en el qual exploraran àmbits en els quals “Catalunya vol i pot contribuir de manera activa en el disseny i la fabriación del xip europeu” i el desenvolupament de l’hidrogen verd.
Enfortir les relacions amb la Unió Europea
Plaja ha reivindicat que aquestes trobades suposen un “pas més en l’estratègia d’intensificar les relacions de Catalunya amb la UE”, i ha destacat que és la primera vegada en set anys que un president de la Generalitat és rebut per la Comissió Europea a Brussel·les –l’última va ser Artur Mas en 2015–.
Considera que aquesta intensificació de les relacions amb la UE és “fruit d’un treball rigorós i seriós” liderat per Aragonès, i ha recordat que ja va rebre al vicepresident de la Comissió, Margaritis Schinas, en el Palau de la Generalitat.