Formentera: la petita illa que s’encara amb l’Estat en defensa de la unitat del català

El Consell Insular envia al govern espanyol i tots els executius i parlaments dels territoris de parla catalana un acord que reclama un gir | Retreuen a Múrcia que no reconeix la comunitat catalanoparlant del Carxe

El Consell de Formentera ha enviat aquest dissabte “als diferents governs, parlaments i corts de Catalunya, València, Múrcia, Aragó, a banda del Govern d’Espanya i Congrés dels Diputats i al Senat”, l’acord que reconeix i defensa la unitat de la llengua catalana, en contra del discurs de l’Estat que hi ha diverses llengües i no pas diversos dialectes dins d’una mateixa llengua.

La consellera de Política Lingüística, Raquel Guasch, ha recordat que precisament aquest diumenge 21 de febrer se celebra el Dia de la Llengua Materna i que “és fonamental treballar pel present i el futur de la nostra llengua, i d’aquesta necessitat neix també aquest document”. “Recordem que aquest acord, a més de posar en valor les expressions pròpies del català de Formentera, rebutja qualsevol mesura que imposi impediments normatius, administratius, tècnics o socials als ciutadans de les comunitats autònomes on aquesta llengua és oficial de poder viure amb normalitat i amb garanties aquesta unitat lingüística”, ha assenyalat.

L’acord arriba a Múrcia i Aragó
Raquel Guasch també ha destacat que aquest acord “es fa arribar a comunitats com Múrcia i Aragó“. La primera comunitat autònoma no té reconeguda l’existència de comunitat lingüística del Carxe; i l’Aragó, que si bé reconeix el català com una de les llengües pròpies, el català encara no hi és oficial”.

El document, doncs, insta el govern espanyol a “reconèixer, a partir del convenciment emparat en els estudis lingüístics, l’evident unitat de la llengua catalana, a més de corregir els ens o serveis que la qüestionen, i fomenten el secessionisme lingüístic català en la seva activitat”.

Comentaris

    Pedro 21/02/2021 9:21 am
    Mucho catalán pero lo que os tendría que importar es vuestra economia, está por los suelos. Nadie invierte en Cataluña y la UE pasa de vosotros totalmente. Acordaros que dependéis del turismo, y la imagen de descontrol que está dando vuestra región no ayuda en nada.
      L'oncle Tato 22/02/2021 9:52 pm
      Pero tu que TV ves? Sabes lo que es el PIB ? Resulta que Cataluña está entorno al 22%. informate bonito!!
      Marius 21/02/2021 3:49 pm
      Però que diu aquest home ! Noi, veus massa TV de Ñ. No cal que vinguis massa per casa nostra. Salut
      LlopCAT 21/02/2021 1:59 pm
      Acuérdate que España tiene una deuda de casi dos billones de euros y que tu amada família real, NO aportó nada a luchar contra la pandemia. Hubiera venido muy bien que abdicaran y se marcharan para no volver, que con lo que ha robado el emérito, pueden vivir 10 vidas cada uno y aún les sobraría. Y no te olvides: PPSOE fueron los que recortaron tus derechos, tu economía y privatizaron la sanidad.
      Finselsnassos 21/02/2021 10:49 am
      Lástima que nuestro dinero sea expoliado para pagar lo que no se genera en otras zonas en donde siguen anclados en un modelo de sociedad retrógrada. Para pagar sueldos de gandules y señoritos. Antes del turisme los catalanes ya trabajábamos para generar indústria e innovación y lo seguiremos haciendo porque no entendemos no ir hacia adelante. No nos asusta esta crisis. Saldremos de ella. Nada que ver con alguna zonas ancladas en un modelo que conduce a todo menos al progreso. Permanente en crisi por falta de ganas de salir de ella.
        Pedro 21/02/2021 12:07 pm
        Siempre ha habido organismos internacionales para arbitrar causas injustas, por ejemplo TJEU, TEDH ¿ Por qué ningun partido político catalán lo denunció si realmente era injusto ? ¿ No interesaba por varios motivos, quizás ? Cataluña tuvo una gran industria en el PASADO, pero siempre muy apoyada en los andaluces y extremeños; fueron ellos que hicieron el trabajo duro - el catalán se limitaba a mandar. Prueba es que hoy en día, la única " industria " que queda es la hosteleria, trabajo duro. Y cada vez hay más trabajdores sudamericanos y chinos. La crisis no es sólo la pandemia. Es mucho más profunda, es institucional. Tienen políticos que piensan que la política trabaja para ellos, no que ELLOS trabajan para la política. Le recomiendo que viaje por España, pero no pensando que el "pan tomaca "es lo mejor que hay. Eso es de turistas, no de viajeros. Saludos.
          LlopCAT 21/02/2021 2:04 pm
          ¿Y antes de que llegaran los andaluces y extremeños, quién te crees que hacían el trabajo?. Tú afirmación es igual que decir que los andaluces son unos vagos, entonces ¿de dónde salieron las ciudades?. Típico comentario xenófobo de alguien que carece del más elemental sentido de la lógica.
    Anònim 21/02/2021 8:10 am
    Ahi gente que le gusta conservar su país i aprendre por que el saber no ocupa lugar menos al que su celebro no sé lo permite
      Francesc 21/02/2021 1:07 pm
      Hay gente!
    El caspanyol a Caspanya ! 20/02/2021 11:47 pm
    Als Països Catalans, català !
    Miguel 20/02/2021 11:24 pm
    ¿ Sabéis lo que pasa? Que cansáis con la matraca del catalán. Tanto, que muchos catalanes sólo hablan en español. Esto es lo que habéis conseguido.
      LlopCAT 21/02/2021 2:09 pm
      Toda lengua es un bien cultural de todos y para toda la humanidad, perderla es una tragedia. Quienes no la aceptáis, denotáis con vuestra opinión que tenéis una mentalidad colonial.
      Puolin 21/02/2021 7:07 am
      Que carnu que ets
      El caspanyol a Caspanya 20/02/2021 11:45 pm
      Què remugues, sac de merda ?
      105
      29
      Respon
        Miguel 21/02/2021 10:17 am
        ¿ Libertad de expresión significa insultar si no te gusta algo ?
    La única llengua que reconec es el català! 20/02/2021 11:05 pm
    L’espanyol es un so...

Nou comentari