Missing 'path' query parameter

La ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez, ha assegurat que el projecte de l’ampliació de l’aeroport del Prat segueix viu. Ho ha dit en una entrevista a Rac 1, on ha remarcat que les discrepàncies internes a la Generalitat es mantenen vigents. “Quan la Generalitat digui que en vol tornar a parlar, en tornarem a parlar”, ha afegit.

El projecte de l’ampliació de l’aeroport del Prat va ser una aposta del govern espanyol i de Junts per Catalunya per convertir-lo en un hub internacional. Malgrat aquesta aposta, els ajuntaments del voltant van mostrar-s’hi en contra, juntament amb els Comuns i Ada Colau. De fet, Esquerra Republicana, soci de Govern de Junts, també ha fet públiques les seves crítiques abstenint-se en la majoria de plens on s’ha tractat aquest tema. Els arguments dels opositors són clars: no volen tocar l’estany de La Ricarda ni menjar-se hectàrees del Delta del Llobregat. Segons els detractors, tot plegat provocaria una disminució de la fauna i la flora, que aniria acompanyada de més contaminació de tot tipus, fets que no van en la línia de la lluita contra l’escalfament global.

L'autopista AP-7 amb un gran embús / ACN
L’autopista AP-7 amb un gran embús / ACN

Oberts a estudiar la reducció de la velocitat a l’AP-7

Raquel Sánchez també ha parlat sobre les problemàtiques a l’AP-7, i s’ha mostrat oberta analitzar les propostes de la Generalitat com la reducció del límit de la velocitat o el repartiment de grues pel traçat de l’AP-7 per retirar ràpidament els vehicles avariats i evitar així congestions. Sánchez ha admès un augment del trànsit en les vies d’alta capacitat després de l’alliberament dels peatges, ara fa un any, pel transavasament de vehicles que abans circulaven per vies secundàries.

En qualsevol cas, però, ha recordat que en última instància les mesures que es puguin aplicar a la gestió del trànsit són de la DGT –depenent del Ministeri de l’Interior- i a Catalunya del Servei Català de Trànsit. Segons la ministra, l’increment de trànsit a l’AP-7 era “esperable” i ha recordat l’anunci d’inversions per valor de més de 1.000 milions d’euros per millorar els accessos de les autopistes i ampliar els seus carrils.

Consensuar amb territoris

D’altra banda, Sánchez ha insistit en la necessitat de consensuar amb territoris i sectors afectats un sistema de pagament per ús en autovies i autopistes, tal com també tenen altres països de la UE. Segons ha dit, cal tenir en compte la “singularitat  les diferències entre territoris”.

“No podem donar la mateixa resposta a tot arreu”, ha comentat la ministra, que vol distingir entre les zones urbanes i rurals. Sánchez, a més, ha rebutjat d’entrada implementar un sistema de cobrament diferent per comunitats i ha apostat perquè aquest sigui “senzill”.

Més notícies
Notícia: Xina castigarà amb sancions els defensors de la independència de Taiwan
Comparteix
Ho fan després de la visita de Nancy Pelosie a Taiwan
Notícia: Dulceida i Alba Paul podrien haver tornat: les fotos que ho fan pensar
Comparteix
Les 'influencers' catalanes han passat uns dies de vacances juntes un any després de la ruptura
Notícia: Sánchez prepara una crisi de govern per retallar la seva estructura
Comparteix
El nom de Grande-Marlaska sona com a candidat per Madrid
Notícia: Més formació i millors Punts Liles: el Govern reforça la prevenció de les violències sexuals
Comparteix
Més de 170 entitats i administracions públiques municipals participen en unes formacions per prevenir les violències sexuals en l’oci nocturn

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Anònim a agost 16, 2022 | 11:28
    Anònim agost 16, 2022 | 11:28
    El negoci-estafa no està en la pista de l'aeroport, sinó en la quantitat de habitatges que volen fer als terrenys del voltant. Segur que els sociovergènts si avenen de seguida.
    • Icona del comentari de: Que innocent a agost 17, 2022 | 10:51
      Que innocent agost 17, 2022 | 10:51
      I ERC no?
  2. Icona del comentari de: Joan de l'Os a agost 16, 2022 | 12:23
    Joan de l'Os agost 16, 2022 | 12:23
    El govern espanyol hi veu uns gran oportunitat contra l'independentisme i Catalunya. Ell és presenta com a redemptor i favorable al progrés del país, mentre les forces locals l'entorprixen. Hi col·laboraran amb entusiasme els immobilistes i antidesenvolupament dels Comuns, sempre disposats a aturar i fer retrocedir el país, el seguidistes d'ERC que sempre tenen por de no fer-se prou l'esquerrà i els de la CUP. Tots contra l'especulació, que es l'única cosa que desde la seva curtesa de mirada, contrària al sentit de la història, saben veure. Mentre l'ampliació de l'aeroport pugui servir d'enfrontament entre els partits catalans serà objectiu del govern del Regne, si no fos així no en sentiriem ni parlar
  3. Icona del comentari de: Ricard a agost 16, 2022 | 13:06
    Ricard agost 16, 2022 | 13:06
    Les mentides castellanes de sempre.
  4. Icona del comentari de: Aneualamerda a agost 16, 2022 | 15:09
    Aneualamerda agost 16, 2022 | 15:09
    Foteu-vos la p campanya electoral cu amunt, colla de fdgp. Va tbé pels d'aquí.
  5. Icona del comentari de: Stort a agost 16, 2022 | 15:50
    Stort agost 16, 2022 | 15:50
    No son vivendes el que volen fer als terrenys de l’aeroport, sinó naus per julivert, amb la pista al canto per exportació . Els aragones en son experts
  6. Icona del comentari de: fat boy a agost 16, 2022 | 16:12
    fat boy agost 16, 2022 | 16:12
    Executant el 37% dels pressupostos no correm perill de veure l'ampliacio en vida d'aquesta generacio. Tots tranquils.
  7. Icona del comentari de: El cid campejador a agost 16, 2022 | 17:58
    El cid campejador agost 16, 2022 | 17:58
    Els castellans diuen que estan disposats a invertir molts milions a l'aeroport de Barcelona. Tots sabem però que no hi tenen cap interès, com el corredor mediterrani, com va passar amb l'ave, com està passant amb el gasoducte.
  8. Icona del comentari de: Ens mereixem el que vindrà a agost 16, 2022 | 23:06
    Ens mereixem el que vindrà agost 16, 2022 | 23:06
    El planeta literalment s'esta fonent, i aquesta colla de desgraciats, sicaris de les companyies d'aviació i les petrol·leres, pretenen augmentar encara més el ramat d'imbècils que van amunt i avall amb avió, generant milions de tones de CO2, la majoria per poder-se fer fotos i fer enveja a la cunyada o el company de feina que és tan imbècil com ell
  9. Icona del comentari de: Es recomana llegir l'article abans d'opinar collonades a agost 17, 2022 | 07:40
    Es recomana llegir l'article abans d'opinar collonades agost 17, 2022 | 07:40
    A l'article: "El projecte de l’ampliació de l’aeroport del Prat va ser una aposta del govern espanyol i de Junts per Catalunya per convertir-lo en un hub internacional. Malgrat aquesta aposta, els ajuntaments del voltant van mostrar-s’hi en contra, juntament amb els Comuns i Ada Colau. De fet, Esquerra Republicana, soci de Govern de Junts, també ha fet públiques les seves crítiques abstenint-se en la majoria de plens on s’ha tractat aquest tema. Els arguments dels opositors són clars: no volen tocar l’estany de La Ricarda ni menjar-se hectàrees del Delta del Llobregat".
    • Icona del comentari de: Ens mereixem el que vindrà a agost 17, 2022 | 11:06
      Ens mereixem el que vindrà agost 17, 2022 | 11:06
      Es recomana llaurar les pistes dels aeroports i plantar-hi cols. El transport de mercaderies i persones amb avió hauria d'estar restringit a situacions d'extrema necessitat
  10. Icona del comentari de: submissió i a callar a agost 17, 2022 | 13:00
    submissió i a callar agost 17, 2022 | 13:00
    Faran el que voldran, com sempre, per tal que en surtin guanyant els de sempre. Si el govern d'Espanya hi té interès, no pot ser bo per Catalunya. La Generalitat no hi hauria de col•laborar.

Respon a Aneualamerda Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter