La ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez, ha assegurat que el projecte de l’ampliació de l’aeroport del Prat segueix viu. Ho ha dit en una entrevista a Rac 1, on ha remarcat que les discrepàncies internes a la Generalitat es mantenen vigents. “Quan la Generalitat digui que en vol tornar a parlar, en tornarem a parlar”, ha afegit.
El projecte de l’ampliació de l’aeroport del Prat va ser una aposta del govern espanyol i de Junts per Catalunya per convertir-lo en un hub internacional. Malgrat aquesta aposta, els ajuntaments del voltant van mostrar-s’hi en contra, juntament amb els Comuns i Ada Colau. De fet, Esquerra Republicana, soci de Govern de Junts, també ha fet públiques les seves crítiques abstenint-se en la majoria de plens on s’ha tractat aquest tema. Els arguments dels opositors són clars: no volen tocar l’estany de La Ricarda ni menjar-se hectàrees del Delta del Llobregat. Segons els detractors, tot plegat provocaria una disminució de la fauna i la flora, que aniria acompanyada de més contaminació de tot tipus, fets que no van en la línia de la lluita contra l’escalfament global.

Oberts a estudiar la reducció de la velocitat a l’AP-7
Raquel Sánchez també ha parlat sobre les problemàtiques a l’AP-7, i s’ha mostrat oberta analitzar les propostes de la Generalitat com la reducció del límit de la velocitat o el repartiment de grues pel traçat de l’AP-7 per retirar ràpidament els vehicles avariats i evitar així congestions. Sánchez ha admès un augment del trànsit en les vies d’alta capacitat després de l’alliberament dels peatges, ara fa un any, pel transavasament de vehicles que abans circulaven per vies secundàries.
En qualsevol cas, però, ha recordat que en última instància les mesures que es puguin aplicar a la gestió del trànsit són de la DGT –depenent del Ministeri de l’Interior- i a Catalunya del Servei Català de Trànsit. Segons la ministra, l’increment de trànsit a l’AP-7 era “esperable” i ha recordat l’anunci d’inversions per valor de més de 1.000 milions d’euros per millorar els accessos de les autopistes i ampliar els seus carrils.
Consensuar amb territoris
D’altra banda, Sánchez ha insistit en la necessitat de consensuar amb territoris i sectors afectats un sistema de pagament per ús en autovies i autopistes, tal com també tenen altres països de la UE. Segons ha dit, cal tenir en compte la “singularitat les diferències entre territoris”.
“No podem donar la mateixa resposta a tot arreu”, ha comentat la ministra, que vol distingir entre les zones urbanes i rurals. Sánchez, a més, ha rebutjat d’entrada implementar un sistema de cobrament diferent per comunitats i ha apostat perquè aquest sigui “senzill”.