ERC insisteix en la necessitat de portar els Comuns a la Generalitat

Els republicans es mostren disposició d’administrar la victòria independentista i avisen Madrid que cal una solució per l’autodeterminació i l’amnistia

ERC no ha guanyat en vots les eleccions, però ha empatat en escons amb el PSC, i és l’únic partit que està en disposició de poder investir el seu candidat, Pere Aragonès. Els republicans tenen el camí aplanat, però la seva aposta per un govern ampli que aplegui els Comuns i la CUP, a més de JxCAT, pot posar algunes pedres al camí. Sigui com sigui, amb més del 50% dels vots independentistes i amb 74 escons, l’independentisme ha estat el guanyador del 14F, una victòria que ERC haurà d’administrar.

En roda de premsa de balanç dels resultats, la portaveu dels republicans, Marta Vilalta, ha remarcat que el 14F “és una fita molt important poder certificar més del 50% dels vots a les urnes, que és un missatge claríssim per als catalans però també a nivell internacional”. “Les urnes han parlat i els resultats d’ERC són històrics, però a més, l’independetisme surt reforçat, superant aquesta operació d’Estat que era el 14F”.Els republicans han remarcat que “ara l’independentisme d’esquerres és majoritari”, i van més enllà amb la suma: “Va quedar molt clar que avui al Parlament tindrem 82 diputades a favor de l’amnistia i l’autodeterminació, un missatge claríssim per a l’Estat espanyol, que la resolució del conflicte ha de passar per aquests dos grans consensos de país. Autodeterminació i referèndum, amnistia i fi de la repressió”, ha sentenciat Vilalta.

ERC ha avisa que “Catalunya ha d’iniciar una nova etapa liderada per Pere Aragonès, per ERC, per fer possibles els grans consensos de país i reconstruir el país des de l’esquerra”, i ha tret importància als vetos creuats entre els Comuns i JxCAT. I preguntada per si aquesta via àmplia fracassa, Vilalta ha dit que “la nostra voluntat és un govern fort, i estem convençuts que ho farem possible”, però no ha volgut concretar si és possible el govern ERC-JxCAT-CUP si no és possible l’entesa.

Vilalta ha explicat que ahir mateix ja es van fer trucades de cortesia, i “de forma imminent” començaran les negociacions. Avui, ERC configura els equips de negociació i promet accelerar les converses per tal de bastir un govern el més ràpid possible.

“Salvador Illa és com Arrimadas el 2017”, ha dit Vilalta sobre la possiblitat que el PSC presenti candidat a la investidura: “Només Pere Aragonès està en condicions de ser investit”, ha sentenciat.

Comentaris

    Eulàlia 16/02/2021 10:39 am
    Fa molta vergonya llegir molts dels comentaris d'aquesta pàgina!!! Demanem als polítics UNITAT!!! i vosaltres? Quina mania, x dir suau, teniu amb insultar, no teniu arguments!! Aquesta és la realitat!!!
    Ex- votant d`' ERC. 16/02/2021 8:27 am
    Aixó confirma que he fet bé no votant-los.
    Illa president, junqueras vicegolferia 16/02/2021 7:22 am
    Junqueras té firmat el tripartito psoe.jodemos.erc. Ara marejar la perdiu per no insultar als votants tontets que es creuen al parraco farsant. Un mes i arriba españa, tripartito i calces avall, l'erc.españa de sempre. Tohom ho sap es profecia segura
    jau 16/02/2021 12:01 am
    comuns socis preferents govern, menys conselleries. president erc vice 1 junts i 2 erc i una 3 cup concelleries per independents, totes.
    Ramon 15/02/2021 11:24 pm
    ERC vol formar Govern amb la delatora que va possibilitar a Espanya empresonar Oriol Junqueras.
    Beatus Junqueras, ora pronobis, esquerres vaticanes 15/02/2021 10:36 pm
    La secta religiosa d'ERCatolics per la beatificació del Monseñor Junqueras de Balaguer ens faran anar a missa cada dia per honorar al Monseñor. ERc el retorn al catecisme junqueril
    Octubrista 15/02/2021 9:25 pm
    Quina caguera tenen els d'ERC amb la Comuna pudenta !
    fat boy 15/02/2021 8:58 pm
    Els Comuns al govern li passaran les converses dels consellers a la Guardia Civil?. Ensenyaran el vot al Parlament per deixar en pilotes als seus companys?. On es reuniran per pactar amb Vox?.
    Fins el que no sona 15/02/2021 4:56 pm
    Els ERC, JUNTS i CUP, com que no podràn posar-se d'acord, ens continuarà prenent el pèl mentre segueixen cobrant un sou. Tots ells realment són espanyolistes declarats ja que, realment, els importa una merda la independència de Catalunya; si els importés, es deixarien d'hòsties i un cop tinguessin la independència feta llavors, per eleccions, farien campanya per aplicar el seu programa. Per tant, com no ho fan, ja podem esperar asseguts a que la independència arribi. Llàstima de gentussa que no valen per a res, sinó, temps al temps. Records per tots els cabrons que diuen ser coses que de veritat no són.
    ERCatolics pel TRIPARTIT D'ESPAÑA psoe.erc.podemos.heil 15/02/2021 4:50 pm
    Comuns,la moneda del judes Junqueras per signar el tripartit per españa.uns. Erc.psoe.jodemos. junqueras es españa.una,un estafador vulgar, un cregut egolatra per conveetir als catalans en els seus criats fid3ls. Fora la sagrada inquisicion del Padre Junqueras
    TRI,TRI,TRIPARTIT DELS NACIONALES ERC.PSOE.JODEMOS 15/02/2021 4:29 pm
    La comuna d'españa, l'aragones d'españa.una. TRIPARTIT D'ESPAÑA, TRIPARTIT DEL PATRIOTA JUNQUERAS D'ESPAÑA
    38
    15
    Respon
      Erc l'españa del sanchez 15/02/2021 4:33 pm
      España,españa,españa, junqueras, illa,wlbiach. ARRIBA ESPAÑA, ARRIBA ERC
      Os presento al nostrat sonat! 15/02/2021 4:31 pm
      Es impossible que aquest comentari surti d'algu de JxC, diuen que els no indepes ja han marchat amb el PDcat, els que quedan deuen prioritzar la independència a l'eix dreta/esquerra, no? Es un pobre troll de'n Tàcito que només busca dividir als independentistes que hem guanyat amb vots i escons. Aviat tornareu a la caserna i a la caverna...
        La sonada sotanera, junquerisme esespaña 16/02/2021 7:32 am
        La sonada sotanera, junquerisme esespaña
    Un indepe 15/02/2021 3:53 pm
    Només acceptaria als Comuns al Govern si TOTS ells diuen publicament i ho signan, que volen i estàn per treballar i aconseguir un referèndum acordat i vinculant per la independència de Catalunya quan abans millor.
    rd 15/02/2021 3:19 pm
    els botiflers que manen a bcn amb els vots de ciudadanos
      Santa paciència... 15/02/2021 4:30 pm
      ERC ha dit per activa i per passiva que només pactarà amb qui accepti un referèndum d'autodeterminació acordat i vinculant. Jo ho firmo ni que fos amb el diable!
        Un 15/02/2021 11:10 pm
        I jo et dic que no son de fiar
        No és possible 15/02/2021 11:08 pm
        No vull qui ha girat la cara als presoners polítics.
    Clar... 15/02/2021 3:17 pm
    Per tenir ajuda per quan vulguin organitzar una crisi de govern, fer fora a Junts i estendre la ma al PSC. Comparteixen obsessions, no polítiques d'esquerra (que cap d'ells no contempla ni amb telescopi). Els Comuns faran de cavall de Troia.
      Santa paciència... 15/02/2021 4:29 pm
      ERC ha dit per activa i per passiva que només pactarà amb qui accepti un referèndum d'autodeterminació acordat i vinculant. Jo ho firmo ni que fos amb el diable!
        Al de les 4:28 Doble paciència 15/02/2021 11:05 pm
        No et refiïs del diable, té mil cares angelicals diferents. No volem talps dintre el procés.
    Toni 15/02/2021 3:00 pm
    I perquè i volen als comuns si no es per adormir el procés. Casundena amb els que fa 80 anys que no governen.
      Santa paciència... 15/02/2021 4:29 pm
      ERC ha dit per activa i per passiva que només pactarà amb qui accepti un referèndum d'autodeterminació acordat i vinculant. Jo ho firmo ni que fos amb el diable!
        La sonada sotanera, junquerisme es españa, es ERCagats, Padrecito Junqueras Maduro de España.UNA 16/02/2021 8:00 am
        La sonada sotanera, junquerisme es españa, es ERCagats, Padrecito Junqueras Maduro deEspaña.UNA
        La paciència, la mare de la ciència 15/02/2021 11:03 pm
        Al de les 4:28 Doble paciència 15/02/2021 10:56 pm No et refiïs del diable, té mil cares angelicals diferents. No volem talps dintre el procés.
    Ramon 15/02/2021 2:51 pm
    La combinació entre resultats d'ahir més el compromís de no sumar en cap cas amb els sociates em recorda aquella combinació entre els resultats del 2003 més el compromís per un nou Estatut. Una combinació letal de necessitat. Ara no poden fer ni el tripartit que volia ERC, ni el tripartit que volien els sociates en canviar de candidat. Els tenim ben agafats per l'entrecuix.
      Os presento al nostrat Ramon el fatxa 15/02/2021 3:54 pm
      Es impossible que aquest comentari surti d'algu de JxC, diuen que els no indepes ja han marchat amb el PDcat, els que quedan deuen prioritzar la independència a l'eix dreta/esquerra, no? Es un pobre troll de'n Tàcito que només busca dividir als independentistes que hem guanyat amb vots i escons. Aviat tornareu a la caserna i a la caverna...
        La sonada sotanera, junquerisme es españa, es ERCagats, Padrecito Junqueras Maduro deEspaña.UNA 16/02/2021 8:01 am
        La sonada sotanera, junquerisme es españa, es ERCagats, Padrecito Junqueras Maduro deEspaña.UNA
        Ramon 15/02/2021 11:29 pm
        Nova, hipòcrita i de ben segur conjuntural consigna als sicaris d'ERC. Ara Junts per Catalunya ja no són "corruptgents". Ara ja no insulten Puigdemont, Canadell, Laura Borràs. Ara ja no. Ara tenen la santa barra de fer-se els grans defensors de paus i enteses entre independentistes. Tenen més morro que Steven Tyler i Carmen de Mayrena sumats. Cada cop m'agraden més els resultats d'ahir. Perquè ara els que quedaran en evidència és ells. Ni tenen marge de maniobra, perquè l'espai convergent els va guanyar de vots per més distància que el 2017. Ni poden fer el tripartit pel que frisaven. Ni tampoc el tripartit que pretenia el PSC. Els tenim ben agafats per l'entrecuix.
    Santa paciència 15/02/2021 2:48 pm
    Ja teniu preparat el full de ruta o necessiteu als comuns que el redacti?
    21
    10
    Respon
      Junqueras el REY SOL DEL TRIPARTIT 15/02/2021 4:31 pm
      Junqueras es tripartit, es españa, tothom ho sap menys les someres de 2 potes
      Santa paciència... 15/02/2021 4:28 pm
      ERC ha dit per activa i per passiva que només pactarà amb qui accepti un referèndum d'autodeterminació acordat i vinculant. Jo ho firmo ni que fos amb el diable!
        La sonada sotanera, junquerisme es españa, es ERCagats, Padrecito Junqueras Maduro deEspaña.UNA 16/02/2021 8:02 am
        La sonada sotanera, junquerisme es españa, es ERCagats, Padrecito Junqueras Maduro deEspaña.UNA
    De carallots cap enllà 15/02/2021 2:44 pm
    Que no hi toques nena? Que no te'n recordes que us van fer aquests comunistes a l'ajuntament de Barcelona? Si no tens memòria menja cues de panses. Aquests també son els del 155, això si, sense que es noti la comesa.
      Tri,tri,tricornio Ju queras de españa.una 15/02/2021 4:34 pm
      Erc es españa,es tripartit, es sanchez, esmaragall el monaguill9 de la CULAU
      Santa paciència... 15/02/2021 4:27 pm
      ERC ha dit per activa i per passiva que només pactarà amb qui accepti un referèndum d'autodeterminació acordat i vinculant. Jo ho firmo ni que fos amb el diable!
    Pitu 15/02/2021 2:36 pm
    Que volen ara aquests d'esquerra, una pedra a la sabata dels independentistes? Aneu en compte que no se us ennuegui aquest escó de més. Que voleu ara, a uns que giren segons el vent que bufa
    23
    16
    Respon
      Menys fums corruptgent! 15/02/2021 4:02 pm
      últim tripartit: JxSou+PSOEcat+Comuns a la Diputació de Barcelona fa menys d'un any, per regalar la presidència a la també corrupta Nuria Marín.
      15
      24
      Respon
    Ho tenim tot preparat ja?? 15/02/2021 2:32 pm
    80 anys porten aquests inutils d'esquerra autoanomenans-se independentistes i 80 anys més us passareu vosaltres votant-los per a res.
    23
    15
    Respon
      Os presento a un Troll de'n Tàcito i Marchena 15/02/2021 4:06 pm
      Es impossible que aquest comentari surti d'algu de JxC, diuen que els no indepes ja han marchat amb el PDcat, els que quedan deuen prioritzar la independència a l'eix dreta/esquerra, no? Es un pobre troll de'n Tàcito que només busca dividir als independentistes que hem guanyat amb vots i escons. Aviat tornareu a la caserna i a la caverna...
    Ferran 15/02/2021 2:29 pm
    Delatar es traiciona. Cómo puede el Mossèn olvidar quien lo delató?
    29
    24
    Respon
      Els trolls d'Ñ estan desbocats 15/02/2021 4:08 pm
      Es impossible que aquest comentari surti d'algu de JxC, diuen que els no indepes ja han marchat amb el PDcat, els que quedan deuen prioritzar la independència a l'eix dreta/esquerra, no? Es un pobre troll de'n Tàcito que només busca dividir als independentistes que hem guanyat amb vots i escons. Aviat tornareu a la caserna i a la caverna...
    Ferran 15/02/2021 2:26 pm
    XD que pesados son!!!
    35
    43
    Respon
      Els trolls d'Ñ estan cagats, perdran feina i sous 15/02/2021 4:09 pm
      Es impossible que aquest comentari surti d'algu de JxC, diuen que els no indepes ja han marchat amb el PDcat, els que quedan deuen prioritzar la independència a l'eix dreta/esquerra, no? Es un pobre troll de'n Tàcito que només busca dividir als independentistes que hem guanyat amb vots i escons. Aviat tornareu a la caserna i a la caverna...
    Ramon 15/02/2021 2:20 pm
    Per als sociates, hauria set millor haver quedat per sota d'ERC. I òbviament ara ERC deu maleir el moment que va signar l'acord de no sumar amb els sociates (tot i que, de no haver-lo signat, vés a saber quin resultat hauria tret ahir). Aquesta combinació de factors, sumada al resultat de JxCat (només enterbolit en escons per la subnormalitat del trencament amb el PdCat), els deixa sense sortida. Ara no poden fer ni el tripartit que volia ERC, ni el tripartit que volien els sociates.
      Os presento al nostrat Ramon el fatxa, també conegut com Dr Strangelove 15/02/2021 4:10 pm
      Es impossible que aquest comentari surti d'algu de JxC, diuen que els no indepes ja han marchat amb el PDcat, els que quedan deuen prioritzar la independència a l'eix dreta/esquerra, no? Es un pobre troll de'n Tàcito que només busca dividir als independentistes que hem guanyat amb vots i escons. Aviat tornareu a la caserna i a la caverna...
    gavanenc 15/02/2021 2:11 pm
    Els comuns..? Perquè..... si avui diuen una cosa i demà et dirán la contraria....per tornar-se boig
    Ramon 15/02/2021 1:52 pm
    Segons ERC, l'espai convergent ha augmentat en relació amb 2017 l'avantatge en vots sobre ERC.
    10
    18
    Respon
      Ramon el fatxa = Dr Strangelove 15/02/2021 4:11 pm
      Es impossible que aquest comentari surti d'algu de JxC, diuen que els no indepes ja han marchat amb el PDcat, els que quedan deuen prioritzar la independència a l'eix dreta/esquerra, no? Es un pobre troll de'n Tàcito que només busca dividir als independentistes que hem guanyat amb vots i escons. Aviat tornareu a la caserna i a la caverna...
    Jessy 15/02/2021 1:51 pm
    L'eix independència és el 1r d'Erc. Per tant, la insistència dels Comuns és inútil. Per altra banda, Psoe d'esquerres ???
    Jessy 15/02/2021 1:51 pm
    L'eix independència és el 1r d'Erc. Per tant, la insistència dels Comuns és inútil. Per altra banda, Psoe d'esquerres ???
    blop 15/02/2021 1:48 pm
    Bon profit us facin els comuns, els colaus i els coletas, ERC.
    19
    23
    Respon
      ERC ho ha dit per activa i per passiva 15/02/2021 4:15 pm
      Només entrarà al Govern qui vulgui i treballi per un referèndum d'autodeterminació. A mi ja m'està be, fins i tot acceptaria al PSC si ho firman i ho fan!
    Ramon 15/02/2021 1:22 pm
    Segons ERC, Convergència té més vots que ERC.
      Os presento a Ramon el fatxa, també conegut com Dr Strangelove 15/02/2021 4:16 pm
      Es impossible que aquest comentari surti d'algu de JxC, diuen que els no indepes ja han marchat amb el PDcat, els que quedan deuen prioritzar la independència a l'eix dreta/esquerra, no? Es un pobre troll de'n Tàcito que només busca dividir als independentistes que hem guanyat amb vots i escons. Aviat tornareu a la caserna i a la caverna...
    Bot 15/02/2021 1:19 pm
    33 i 11 números maçònics
      Un altre troll unionista 15/02/2021 4:17 pm
      Es impossible que aquest comentari surti d'algu de JxC, diuen que els no indepes ja han marchat amb el PDcat, els que quedan deuen prioritzar la independència a l'eix dreta/esquerra, no? Es un pobre troll de'n Tàcito que només busca dividir als independentistes que hem guanyat amb vots i escons. Aviat tornareu a la caserna i a la caverna...
    Ramon 15/02/2021 1:10 pm
    ERC vol formar Govern amb la delatora que va permetre a Espanya empresonar Oriol Junqueras.
      Ramon = Dr Strangelove 15/02/2021 4:18 pm
      Es impossible que aquest comentari surti d'algu de JxC, diuen que els no indepes ja han marchat amb el PDcat, els que quedan deuen prioritzar la independència a l'eix dreta/esquerra, no? Es un pobre troll de'n Tàcito que només busca dividir als independentistes que hem guanyat amb vots i escons. Aviat tornareu a la caserna i a la caverna...