ERC i els Comuns avalen un govern liderat per l’esquerra

Reunió dels dos partits, que coincideixen en la necessitat d'iniciar una nova etapa al país

Primer contacte entre ERC i els Comuns després que els republicans apostessin en campanya per un govern a quatre, amb els independentistes i sumant els Comuns. Un govern “del 3 doctubre” que els de Jéssica Albiach han rebutjat des del primer moment vetant JxCAT, com també els junters han vetat el partit lila. Amb tot, en la primera trobada entre tots dos partits hi ha hagut la coincidència que Catalunya necessita obrir una nova etapa, i que en tot cas l’executiu ha d’estar liderat des de l’esquerra. Totes dues formacions “han coincidit que cal iniciar una nova etapa de canvi al país en aquesta legislatura i que cal un reforç de les polítiques d’esquerres en el nou Govern de la Generalitat”, han explicat els republicans en un comunicat. Per la seva banda, els Comuns han explicat que “comparteixen l’anàlisi que cal obrir una etapa de canvi a Catalunya en la que les esquerres tinguin un paper determinant. L’objectiu d’aquesta nova etapa, coincideixen, ha de ser triple: fer front a l’emergència social, afrontar la reconstrucció i resoldre el conflicte polític entre Catalunya i l’Estat”.

Ara bé, de la reunió no ha transcendit si ERC ha deixat la porta oberta a un govern com el que proposen els Comuns, canviant JxCAT pel PSC i desfent el bloc independentista. A hores d’ara, la línia oficial dels republicans és insistir fins al darrer minut en un govern amb JxCAT, la CUP i els Comuns que pivoti sobre el dret d’autodeterminació i l’amnistia, malgrat que els d’Albiach són partidaris de l’indult i no defensen a hores d’ara un referèndum vinculant. A més, JxCAT manté la seva aposta per un govern netament independentista que inclogui la CUP i permeti avançar cap a l independència.

Pere Aragonès i Oriol Junqueras celebrant la victòria d'ERC / Cedida
Pere Aragonès i Oriol Junqueras celebrant la victòria d’ERC / Cedida

Tant ECP com ERC han posat sobre la taula també la necessitat de definir una estratègia compartida per fer front a l’extrema dreta. Ambdues forces han valorat positivament aquest primer contacte i s’han emplaçat a continuar parlant. Per part d’En Comú Podem han assistit a la primera trobada David Cid, Candela López, Jordi Martí i Conchi Abellán. Per part d’ERC, Laura Vilagrà, Marta Vilalta i Sergi Sabrià.

Comentaris

    Groc 22/02/2021 10:05 pm
    El karma arriba tard o d’hora ... tal faras tal trobaras
    ERC COMUNS versus VOX CS 22/02/2021 9:45 pm
    Els COMUNS, i part d'ERC, tenen algun paralelisme amb VOX i CS, en tant que no proposen "en favor de", sino "en contra de". El de VOX CS la seva proposta es anar contra tot allo que sigui catalanisme politic, per sefinicio, es la seva esencia. Els Comuns i ERC volen fer un govern en contra de JUNTS, aquest es el seu principal objectiu. Aixo, en els Comuns no es cap novetat, i en ERC de fet tampoc, ja en l'epoca del Tripartit ho varen intentar wmb totes les seves forces, per cert senae massa exit, i sembla que hi volen insistir. Una manera de fer molt pobra politicament, que mes aviat esta propera al sectarisme que no pas a un posible acord de govern de legislatura.
    Lluït 22/02/2021 9:43 pm
    Perquè veig la Jessica com una gamba que no li escau a l'autèntica escudella catalana??? Els ineptes d'ERC parlen de l'esquerra com si fos una panacea teòrica. Fin ara, practiquen una merda d'esquerres que no és garantia de res de bo. S'està veient "l'esquerra comuna i pesecera" fent la destrucció de Barcelona amb l'abandó a la picaresca dels econòmicament febles, i deixant que desnonats vagin al carrer quan haurien de crear estructures de protecció, d'ocupació per a joves i tantes altres. Arriben a la "perversió del bonisme" fent receptes per a okupes, atraient màfies que duen la inseguretat als carrers i atropellant de les classes obreres i econòmicament fluixes amb impostos desbordats. Mentre ni tan sols dissimulen que la seva autèntica ambició és omplir les pròpies butxaques
    GAVANENC 22/02/2021 9:35 pm
    L'esquerra españolista del PSC-PSOE i els comuns, no la volem per a res... Ni veura-la
    Bonni 22/02/2021 9:09 pm
    Els Cabanassa vem votar majoritàriament, varem guanyar amb vots i estanys. Heu llegit bé sr isla, si església, vosaltres no heu guanyat res.
    La Patum 22/02/2021 9:06 pm
    L'Esquerra - em pixo - diu aquesta farsant de l' OPUS i mà dreta de Fernández de la Vega/VOGUE.
    La mare superiora 22/02/2021 8:53 pm
    ERC, ho esta fent molt bé. No vol acabar d'enfonsar Catalunya i esta treballant en aquest sentit.
    Amb els comuns no podem 22/02/2021 8:48 pm
    Els catalans hem votat un govern nacional, un govern independentista, és a dir, no volem els comuns, ni en pintura, no volem els que pacten amb els fundadors del tripartido del 155, dels qui accepten els vots gratuïts del manuel vals. No volem una kejika albiach que vota NO pels drets dels catalans,
    Edgar 22/02/2021 8:40 pm
    No és això el que vam votar els indepes. Si ERC vol fer pactes amb els Comuns, doncs, noves eleccions i ja veurem.
    Pels fets sabem que no son esquerra. 22/02/2021 8:40 pm
    La cúpula actual d'ERC no és d'esquerres. Si ho fos, hauria defensat el resultat de les urnes catalanes que fan president al MHP Puigdemont. Preferiren aprofitar el 155, igual que els Comuns vox ppsoe etc.
    Doctor Strangelove 22/02/2021 8:29 pm
    La clau de volta de tot, és que Junt pel Sou no toqui calers, aleshores es dissoldran com un sucre dins un cafè, i el més important, el batxiller haurà d'anar a demanar caritat! Doc.
      Groc 22/02/2021 9:55 pm
      Junts no tenim pressa, les urnes han demanat de tirar endavant l’1-O. Nosaltres hi estem disposats, si ERC i els seus escollits ho fan, a nosaltres sempre ens tindran, si no, ens trobaran a l’oposició. Ser a l’oposició no vol dir estar amb PP CS VOX i PSOE. No, vol dir estar contra QUI NO COMPLEIX
    Ramon 22/02/2021 8:21 pm
    L'independentisme no pot ser d'esquerres. Igual que tampoc no podria ser de dretes. Bàsicament perquè és una causa nacional.
    els d'erc estàn collats 22/02/2021 7:52 pm
    l'ajuda q van rebre del l'estat nyol x quedar x davant d junts, ara ho han d pagar....x això aquesta sra Albiach del psoe ( ui, vull dir d l marca blanca, podemus/colaus) té via lliure x presionar-lo...els d'erc tenen el cul llogat....x mi, junts s'hauria d'apartar....l realitat és tossuda i aquests d'erc sempre que han tingut el mínim poder, han fet uns trispartit....no són independentistes, després d més d 80 anys, no han fet res d bo.
    101
    10
    Respon
    jakob 22/02/2021 7:51 pm
    Vaig votar Junts y no ERC perquè no hem fiava i vaig encertar.
    101
    2
    Respon
      La mare superiora 22/02/2021 8:42 pm
      Un altre babau, ¿votar a "junts per no se que" es encertar-la? Si qeu tens una visió curta de la societat a la que vius.
    el verdugo del Cid 22/02/2021 7:39 pm
    Et seré molt clar, Aragonès: vosaltres dos representeu amb molta propietat i fidelitat una coalició LGTBI, molt legítima, però ara per ara fora de lloc (en cap cas una coalició com vol la majoria ABSOLUTA en vots de Catalunya: independentista "abans-morts-que-espanyols"). Si us plau, caseu-vos al jutjat i deixeu la meva Pàtria tranquil·la, que amb més del 50%+1 de patriotes tenim prou gent per donar-vos per on us mereixeu a vosaltres i als "¡epaÑoles todos!"... Uix! perdó!, que això us encantaria! :P
    81
    14
    Respon
    Dr Sallop 22/02/2021 7:16 pm
    Aixo no ho sol-lucionarem ni a la consulta que tinc al frenopatic.
    No es teatro. Es amor, amor puro y sincero. 22/02/2021 7:09 pm
    Me estoy emocionando y las lágrimas no me dejan ver el teclx!)Ñ4m
    10
    20
    Respon
    Pere de Balaguer 22/02/2021 7:08 pm
    És curiós com la Sra. Jessica Albiach (psoe's Scarlet Pimpinel) s'eforça a esprémer ERC i com el Sr. Aragonés es fa l'enamoradís, quan ERC es juga el seu futur com a partit de govern de veritat i ell el càrrec de president. 8 escons, menys que els de la CUP, i molts menys que els de JpC. Cal reconèixer que el 3-O tothom va fer els deures. Després ja no. Cal insistir: A la presó hi ha bona gent d'ERC i de JpC, com a l'exili; en mig l'electorat que, en ment tot això s'ha tret 65 escons per parir l'estratègia compartida pels seus votants que, en cap cas són els mateixos que voten al psoe.
    82
    18
    Respon
    Art 22/02/2021 6:56 pm
    Els d'esquerra monàrquica escanyola foteu molt fàstic, la veritat.
    81
    11
    Respon
    Capsigrany 22/02/2021 6:55 pm
    Dime con quien andas i te dire quien eres
    Un govern d'esquerres??? 22/02/2021 6:55 pm
    Amb el PSC-PSOE del 155 que s'enten amb VOX i ECP que no ha fet escarafalls als vots de Valls??????? Que esquerra no saben ni com s'escriu...Si tots aquests son d'esquerres, jo soc el que em doni la gana de dir, i ho defensaré perquè ho dic jo. Però com pot ser que ERC vulgui fer això que proposen passant-se pel daixonses els vots de la gent?
    Litus 22/02/2021 6:53 pm
    els comuns no han tret prous vots per pactar res No vaig votar a Esquerra precisment per això. Es veia a venir...
      roc 22/02/2021 9:41 pm
      doncs haver-t'ho pensat millor
      La Mare Que Els Va Parir 22/02/2021 7:22 pm
      l´error va ser votar esquerra.
      marga 22/02/2021 7:15 pm
      Votar ERC te aquestes coses.
      Art 22/02/2021 6:58 pm
      Perdona litus, però esperaves un altre cosa???
    joandomenec 22/02/2021 6:47 pm
    Tot és teatre, saben que no podran fer aquest esguerro de govern. Junts ha d'exigir a ERC un full de ruta per fer efectiva a curt termini la república suspesa l'octubre de 2017. La CUP pot ajudar en aquesta exigència. Si no hi ha acord, Junts ha de passar a l'oposició i esperar el naufragi total d'ERC i noves eleccions.
    Independentista 22/02/2021 6:46 pm
    Vaig dubtar molt abans d'anar a votar. Ja començo a penedir-me'n.
      Esguerro 22/02/2021 9:03 pm
      Tant de patir per Junqueras a la presó i ara que surt uns dies ens fa patir ell a nosaltres perquè ho esguerra tot. Que algú li expliqui que 32 escons indepes tenen més drets que 8 de les Colaus. encara que Rufian digui el contrari.
      Art 22/02/2021 6:54 pm
      Jo no penso votar mai més. A cagar a la bia
      14
      30
      Respon
        nil 22/02/2021 9:44 pm
        el que has de fer és votar bé...i no deixar-te enredar
        Joan 22/02/2021 9:06 pm
        Bia es VIA,
        Art 22/02/2021 7:00 pm
        Via, collons de telèfon
    Dani_Andreuenc 22/02/2021 6:40 pm
    Esquerra! Sou uns traïdors! Li esteu fent el joc a l' estat!
      Narcís 22/02/2021 7:30 pm
      Què nassos hi pinten aquests espajnyols/ espanyolers/ espanyolíssims .. manant a ca nostra ? PD : no n' és prou ser dessota estat catalanòfob i prevaricador?
      La Mare Que Els Va Parir 22/02/2021 7:22 pm
      ERC, traidors. Votants d´ERC, ja ho sabiau.
    Pep 22/02/2021 6:29 pm
    Que no se esfuercen los de Podemos en templar gaitas. Los van a fusilar de igual manera, lo mismo que hicieron con los de la UGT que querían pactar la rendición con los sublevados.
    Uns fantasmons més, uns vividors, uns anticatalans 22/02/2021 6:24 pm
    però ... aquests "Comuns", qui són??? no sabia que havien quedat empatats a escons amb ERc, ni tampoc que juntament amb ERc sumessin majoria ...
    103
    3
    Respon