El candidat de Junts+Puigdemont per Catalunya a la presidència de la Generalitat, Carles Puigdemont, s’ha traslladat a viure a la comarca del Vallespir, a la Catalunya del Nord, des d’on farà, segons expliquen fonts de Junts una campanya presencial, sense pantalles, per a les eleccions al Parlament del pròxim 12 de maig. De fet, Puigdemont ja ha deixat la Casa de la República a Waterloo (Bèlgica), tot i que encara li queden un parell de plens al Parlament Europeu, i des de Setmana Santa ja està residint aquí.
Segons detallen les mateixes fonts del partit, Carles Puigdemont no ha perdut el temps des que s’ha traslladat a Vallespir i ja ha mantingut contacte i reunions amb representants de diferents sectors. L’objectiu, com ha explicitat avui el partit en el comunicat on ha anunciat les llistes és “capgirar la tendència a la decadència en l’autogovern, recuperar l’autoestima i l’esperança en el país, oferir un govern amb lideratge que sigui capaç de treballar per la unitat i recuperi el pols de Catalunya amb l’horitzó ben fixat de culminar amb èxit el procés d’independència iniciat l’octubre de 2017″.
Que Puigdemont s’hagi traslladat a la Catalunya Nord significa que el seu retorn a Catalunya no es produirà des de Waterloo, i el seu eventual retorn es farà des d’un punt que està a 45 minuts en cotxe del municipi d’Amer (Selva), on tenia la residència abans de marxar a l’exili l’any 2017. De fet, el candidat de Junts a la presidència de la Generalitat ja va assegurar que la seva intenció era tornar a Catalunya el dia del debat d’investidura encara que hi hagués el risc que pogués ser detingut.
Junts presenta la candidatura a Elna aquest dissabte
Aquest mateix dissabte, la candidatura Junts+Puigdemont per Catalunya celebrarà un nou acte públic al municipi d’Elna, a les Antigues Escoles d’Elna, i, segons fonts del partit, es preveu una assistència massiva de més de 1.300 persones. Abans d’aquest acte, ja s’han confirmat les llistes i confirmen la idea que el president a l’exili va anunciar a Elna quan va confirmar que es presentava a les eleccions catalanes. “Quan es tracta de Catalunya no soc conformista, ni més còmode, i no podria pensar de sis anys i mig i fer possible la restitució d’aquella presència, jo defugís aquesta responsabilitat per raons personals, per això, he decidit presentar-me a les eleccions”, va dir aleshores.
Les llistes, que ha confeccionat ell personalment amb l’aval tancat de l’executiva del partit, venen a confirmar aquesta idea de la restitució amb la presència de tres exconsellers, Josep Rull, Jaume Giró i Lourdes Ciuró, Puigdemont i, a més, renova la confiança en l’actual presidenta del Parlament, Anna Erra; el líder del grup parlamentari de Junts a la cambra catalana, Albert Batet; i el vicepresident i portaveu del partit, Josep Rius, que estaran als primers llocs de la llista del partit per la circumscripció de Barcelona. Tots aquests noms se sumen al de l’empresària resident als EUA Anna Navarro, que serà la número dos.