El debat de totalitat dels pressupostos serà el gran tema del primer Ple del Parlament del 2012, que comença demà. Un dia abans, els diferents grups parlamentaris ja han anat deixant clara la seva postura, començant per l’únic que s’ha mostrat partidari de la tramitació dels comptes.

El portaveu parlamentari del PPC, Enric Millo, ha assegurat que no existeix cap pacte tancat amb CiU per aprovar els pressupostos, però ha opinat que seria “irresponsable” que no es deixés avançar la tramitació. “El que hi ha és la paraula donada del Govern per parlar a fos”, ha explicat.

De la seva banda, el PSC ha apuntat que l’acord CiU-PPC continuarà fins a l’aprovació definitiva dels pressupostos. El president del grup parlamentari del PSC, Joaquim Nadal ha començat manifestant que “hi ha un pacte PP i CiU per fer possible la tramitació dels pressupostos”. Ha destacat que el pacte s’explicitarà fins el ple del pròxim 15 de febrer.

“Hi ha un pacte pressupostari amb tota regla amb els matisos que es vulgui per defensar que hi haurà esmenes parcials que el PP aguantarà fins l’últim moment”, ha assenyalat.

Fer menys i pagar més

Nadal ha dit que la diferència d’aquest pressupost amb l’anterior és que si el passat any Mas va dir en el debat que proposava als catalans un fer més amb menys, ara la proposta és fer menys i pagar més. Ha criticat que s’apugin taxes i impostos, per apujar els ingressos, però ha lamentat que es continuïn retallant els serveis públics i les prestacions.

Tot i dir que hi ha un pacte entre CiU i PPC, Nadal ha assegurat que no afecta en res a la comissió que es va crear entre CiU i PSC. De fet, ha indicat que parlaran d’altres temes com la Llei electoral, la Llei de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i “altres qüestions rellevants que afecten a la vida dels ciutadans”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa