Les declaracions independentistes que ha fet al TOT Sant Cugat Maria Àngels Cuadras, número sis a la llista del PP, han tingut una gran repercussió mediàtica i han portat a la formació a demanar-li que, si entra al ple municipal, renunciï a l’acta de regidora. Com que el Butlletí Oficial Provincial ja ha fet la proclamació oficial de les candidatures, el PP no pot ara eliminar Cuadras de la llista i per això li ha demanat la seva renúncia si acaba sent regidora.
El president del PP a Sant Cugat, Jordi Carreras, ha explicat la situació: “Ha fet unes declaracions desafortunades que són contràries a l’essència del PP i han de tenir conseqüències”. A més, assegura que Cuadras li havia dit que no era independentista i que, si n’haguessin tingut coneixement, no l’haurien convidat a formar part de la llista.
Carreras argumenta el fet d’incloure Cuadras a la candidatura popular a Sant Cugat: “Se la va cridar per la rellevància social que té i el paper que ha desenvolupat a Sant Cugat durant molts anys i que coincidia amb la preocupació social del PP”.
A més, el debat s’ha traslladat a la xarxa social, amb molts comentaris sobre la notícia. Per exemple, l’exregidor del PP al municipi, Bruno de Salvador, ha mostrat la seva opinió en un tuit que deia: “Reitero lo que dije al abandonar el PP por el tema del aborto. El PP ha perdido su identidad”.