Asens aparca el referèndum i aposta per votar sobre l’acord que surti del diàleg

El portaveu d'Unides Podem descarta posar terminis a la taula de negociació

El portaveu d’Unides Podem al Congrés, Jaume Asens, creu que ara mateix no es donen “malauradament” les condicions per fer un referèndum d’autodeterminació i aposta per prioritzar una votació sobre l’acord que surti de la mesa del diàleg. En una entrevista a ‘Els Matins de TV3’, Asens creu que cal ser “realistes i no enganyar la ciutadania”. Això no vol dir, segons ha afegit, renunciar a un referèndum d’autodeterminació però ha apuntat que ara mateix la correlació de forces és “molt desfavorable” a aquest escenari. D’altra banda, ha rebutjat posar terminis a la taula de diàleg argumentant que posar dates “genera estrés i expectatives que poden ser contraproduents“.

Preguntat sobre quin hauria de ser l’acord de la taula de diàleg per sotmetre a votació, Asens no ha volgut entrar en detalls dient que és “prematur” ja que la represa d’aquest marc de negociació no és fins al setembre. I sobre el fet que l’Advocacia de l’Estat no actuï en el cas del Tribunal de Comptes sobre l’acció exterior de la Generalitat, el portaveu d’Unides Podem ha dit que és el que li toca fer i que es pot interpretar com un “gest” ja que “a vegades fer el que toca fer costa molt”. En aquest sentit, ha recordat que l’Estat no és part afectada en aquest cas i que està fent “el que li toca per llei“.

Comentaris

    amb comu no podem 01/07/2021 10:26 am
    patètic, cínic , una vegada més es torna a baixar els pantalons, jaumet això si és un digne representant del poti poti comuneru
    El verdugo del Cid 01/07/2021 10:27 am
    'cal ser “realistes i no enganyar la ciutadania”' Mira, nen: si no es planteja el tema en termes "independència sí/independència no", n'estem tant farts, però tant, que no t'estranyis si després sortim al carrer a "desinfectar" Catalunya amb kalashnikovs. El que MAI farem és ni rebaixar les nostres expectatives ni rendir-nos, així que ves decidint si vols romandre a la nostra Terra o expatriar-te a la teva fastigosa espaÑa i podrir-t'hi amb l'escòria com tu.
    Ferran 01/07/2021 10:31 am
    Gira,gira, y gira....
    Josep 01/07/2021 10:38 am
    Molt comú Assens, molt comú, però no em refereixo al sentit comú eh?
    Tomppa 01/07/2021 11:07 am
    Ja ho se que sou feixistes i per això costa molt entendre la democràcia ... la demo ... nosaltres aquí ... hola!!! hem de poder decidir ... si només podeu decidir vosaltres, la casta elitista supremàcista ... doncs, no ... no es democràcia ... encara queda ni una persona qui no veu que podem / Asens etc. són també feixistes ? Què ho disfressint com la resta de SCC ... doncs, els fets ... la democràcia es que nosaltres, el demo, poble, la gent ... podem decidir si volem formar part de la teva una gran o lliure ... no pas que vosaltres als despatxos decideu a nosaltres què volem o no.
    Paco 01/07/2021 11:13 am
    Votar per votar, ja ho vem fer el 1-O. Total, tampoc respecten el que es vota.....
    Ramon 01/07/2021 11:19 am
    Samaranch, fot el camp!
    ton c. 01/07/2021 11:20 am
    vagi en compte on l´aparca sr. Asens, perque LA COLAU LI POT FOTRE UNA MULTA....(REVOLUCIONARIS DEL 15 m) HA, HA, HA,
    Montserrat. 01/07/2021 11:29 am
    Ni oblit ni perdo. VISCA CATALUNYA LLIURE.
    Any 2050 dC: notícia del dia 01/07/2021 11:43 am
    "Els catalans supliquen a l'Estat espanyol que els deixi votar si menjar pa cada dia o a dies alterns"
    Ricard 01/07/2021 12:55 pm
    No hi ha pitjor engany a la ciutadania que dir que som en democràcia quan no hi som. Això sí que és un engany. L'altre és defensar una cosa en un programa electoral i ara canviar-ho per "realisme". N'estic tip de sentir això de que "a la gent no se la pot enganyar pequè genera frustració". Doncs quina porqueria de polítics que hi ha, que diuen una cosa i després diuen una altra. Nosaltres actuarem en conseqüència. No volem que els Nelsons Mandelas del món es pudreixin a la presó per la covardia dels electes.
    Ben clar 01/07/2021 1:17 pm
    Masses mesells, masses renegats botiflers, massa síndrome d'Estocolm... per això ens costa tant alliberar-nos d'Espanya. N'Asens, primer de tot, ens hauria de dir quins avantatges hi troba ell per als seus connacionals, romandre sota sobirania espanyola.
      Rosa 01/07/2021 3:33 pm
      Hi, hi, hi, els revolucionaris del 15M. Ara volen un acord tripartit PSOE, Comuns, ER per fer-nos oblidar les pallisses de l'1O, el 155 i que un dia ens vàreu dir que éreu d'esquerres. Ni oblit ni perdó Assens, que sou uns merdes cagats que actueu com els feixistes contra Catalunya!.
    ele 01/07/2021 1:26 pm
    aixo de anar a fer de diputat a madrid ......no va ve.... espero que a barcelona perdeu les eleccions, mira com estar barcelona fa vergonya.
    Asend porqueria franquista, ESQUERRES FALANGISTES 01/07/2021 4:41 pm
    Asens un puttyclub franquista, comunisme franquista de papa ric. Fills de ric, sempre akb ESPAÑA, UNA, GRANDE Y DEL 155. COMUNA DE FRANQUISTES, FEM, OKUPES I DROGATES