El periodista Francesc-Marc Álvaro ha afirmat avui a la tertúlia de ‘El Migdia’ de 8TV que l’exministra “Chacón competeix amb el PP per la unitat d’Espanya”. Álvaro ha remarcat també el missatge que Chacón ha enviat al líder del PSOE, Alfredo Pérez Rubalcaba, mentre aquest es trobava reunit a la Generalitat amb el president Artur Mas i acompanyat pel líder del PSC, Pere Navarro.
La socialista ha demanat que no es faci seguidisme a Artur Mas, mentre Rubalcaba i Navarro estaven al palau de la Generalitat. Aquest fet és interpretat pel periodista com una expressió de les tensions latents dins el propi partit socialista i revela una possible candidatura de Carme Chacón per rivalitzar amb Rubalcaba en unes futures primàries socialistes.
Tot i els dubtes que planen sobre la intenció de Chacón de tornar a discutir el lideratge del PSOE a Rubalcaba, però, “l’agenda de Chacón passa per discutir el tema nacional amb el PP, i per tant, buscaria esgarrapar vots dels populars”, ha precisat Álvaro sobre l’exministra.
El periodista ha encabit la política socialista sota el paradigma de ‘política postmoderna’. Segons Álvaro, Chacón juga al “hi sóc, però no hi sóc”. “Quan li convé es retira i això té un punt de deshonest… I òbviament, té els seus riscos”, ha reconegut. És per això que veu més fort Rubalcaba, a qui ha titllat de “supervivent”, que no pas Chacón.