Dimecres vinent és una d’aquelles festes que a Catalunya no són gaire festa ni tenen gaire sentit.

Què celebra el nacionalisme espanyol el 12 d’octubre? Claríssim: la invasió, conquesta, submissió i colonització de Sud-amèrica per part de la monarquia castellana.

Dirigits inicialment per un estranger força misteriós, un tal Colom (Déu vulgui que no fos català) van atacar el centre i gran part del sud d’Amèrica i van salvar els americans de ser ells mateixos, una colla de salvatges, caníbals i pagans. Quina sort que van tenir de ser envaïts, cristianitzats i massacrats: un preu insignificant a canvi d’esdevenir civilitzats i formar part de la gran comunitat (fantasiosa) dels 400 o 500 milions d’hispanoparlants i de la major gesta de la humanitat des de l’Imperi Romà o des del dia que els humans van dominar el foc.

L’Espanya del segle XXI (amb les excepcions catalana i basca, a més de part de les terres valencianes i balears) encara viu el 12 d’octubre com la mediocre festa de la hispanitat que el franquisme va inflar i consolidar com un mite fundacional, essencial, del nacionalisme espanyol. Un nacionalisme que no se celebra a ell mateix, sinó que celebra la seva conquesta.

Aquest dimecres ens vendran, una vegada més, la immensa nostàlgia que senten pel seu imperi perdut, que els fa enganyar-se: confonen el fet de parlar una llengua similar amb la pertanyença a una mena de comunitat política i cultural, una inexistent i impossible Commonwealth espanyola, que no arriba a ser ni les escorrialles de l’imperi. No hi ha América espanyola, no hi ha Hispanoamérica, excepte a la mentalitat supremacista d’un imperialisme sense imperi.

Només cal anar de viatge a algun país de Sud-amèrica per adonar-se’n en dos minuts: ni són ni volen ser una Espanya-2. Parlen espanyol, sí, amb infinitats de variants, res més. No deuen res a Espanya ni l’enyoren, tot i que a vegades s’aprofiten dels pocs avantatges que els ha aportat, com la facilitat d’entrada a Europa.

La veritat, incòmoda, què hi farem, és que a Sud-amèrica n’estan fins als nassos de l’imperialisme espanyol, el del segle XVI i el del segle XXI. Per això no celebren cap mena d’hispanitat i de tant en tant, quan se’ls inflen les panotxes de blat de moro, maleeixen l’imperialisme espanyol, com fa el president mexicà quan se li escalfa la boca.

Desagraïts, oi?

El colonialisme mental continua ben viu al discurs oficial de l’antiga metròpoli, nostàlgica de grandeses perdudes i de muntanyes d’or i plata malmeses, com bé sabem els catalans. El nacionalisme espanyol continua veient els sud-americans com a pobles colonials, països de segona que haurien de seguir els dictats de Madrid i s’entesten a anar a la seva. Desagraïts, en efecte.

El problema del 12 d’octubre és que com a relat només funciona a una part d’Espanya, i encara parcialment. Però això té una solució: el relat gairebé unànime dels mitjans de comunicació espanyols, que continuen dibuixant una realitat hispanoamericana inexistent, cantant les lloances d’un imperi inexistent, amagant com i per què es van independitzar tots aquells països i combatent amb entusiasme patriòtic les dures veritats de la llegenda negra espanyola. Ja se sap, mentides dels anglosaxons, envejosos de la grandesa castellana…

Aquesta és la realitat crua que hi da al darrere del dimecres festiu d’aquesta setmana, el vell “Día de la Raza” o de la “Hispanidad”, al qual li han canviat el nom per una “fiesta nacional” que no celebren ni ells, a falta d’un “Día del Poder Judicial” que, aquest sí, tindria la seva gràcia… 

Desgraciadament, encara haurem d’arrossegar uns quants anys, esperem que pocs, una festivitat imperialista que dissimula la impotència espanyola davant les excolònies passades i sobretot les excolònies futures… És a dir, les que no celebrem res el 12 d’octubre i busquem, com van fer al Perú, a Mèxic, a l’Argentina, a Colòmbia, a Cuba i tants països: la forma més ràpida de marxar-ne i d’inaugurar una nova història postcolonial.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: fat boy a octubre 09, 2022 | 22:55
    fat boy octubre 09, 2022 | 22:55
    Si ho fan fins i tot amb els portuguesos, que n'estan fins a les gonades d'ells.
  2. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a octubre 09, 2022 | 23:50
    Luisnomeacuerdo octubre 09, 2022 | 23:50
    Estreñio pues tu y el resto de fascistas independentistas vascos y catalanes vais a celebrar el 12 de octubre, fiesta nacional de tu país, España durante muchos muchos años, al menos 1714 años más. Lo dicho vuestra estupidez solo es superado por vuestro odio.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a octubre 10, 2022 | 08:02
      Pere Llimonera i Citronell octubre 10, 2022 | 08:02
      Que celebrais los castellanos? no me ha quedao claro.
      • Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a octubre 10, 2022 | 10:30
        Luisnomeacuerdo octubre 10, 2022 | 10:30
        Ojete de gamba, celebramos que los sudacas hablan español, como tú!
        • Icona del comentari de: Fat boy a octubre 10, 2022 | 13:10
          Fat boy octubre 10, 2022 | 13:10
          Sobretot les putes i els traficants de droga. Imprescindible en aquests oficis.
          • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a octubre 10, 2022 | 16:12
            Doctor Strangelove octubre 10, 2022 | 16:12
            Com es nota que aquest és el teu món. Doc.
            5
            Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a octubre 10, 2022 | 16:12 3
          • Icona del comentari de: fat boy a octubre 11, 2022 | 02:33
            fat boy octubre 11, 2022 | 02:33
            M'ho va dir la teva mare quan feia xavalla a la Pension Lolita. Aixi has sortit tu, sifilitic i junkie ja des que vas neixer.
            3
            Icona de dislike al comentari de: fat boy a octubre 11, 2022 | 02:33 6
          • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a octubre 11, 2022 | 18:54
            Doctor Strangelove octubre 11, 2022 | 18:54
            Ficar-se amb la mare d'un altre, per no tenir el valor d'adressar-se directament, és de covard. Segur que ets un greixós que no et pots moure del sofà i per sentir una dona has d'acudir a la prostitució. En fi, em fas llàstima noi. El Senyor no sembla just, ho sé, a uns ens ho dona tot i a d'altres com tu, us regala una vida plena de desgràcies, però no et preocupis, tot té un motiu, el problema és que a tu no te'l revelarà mai, estàs comdemnat a ser un fracassat. Ho sento! Doc.
            2
            Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a octubre 11, 2022 | 18:54 2
          • Icona del comentari de: fat boy a octubre 11, 2022 | 22:22
            fat boy octubre 11, 2022 | 22:22
            No, no ho entens, ta mare es una santa, ets tu el que es un fill de puta. En fi, els teus dos problemes tenen solucio, el primer amb penicil.lina, el segon amb metadona. De res.
            2
            Icona de dislike al comentari de: fat boy a octubre 11, 2022 | 22:22 2
        • Icona del comentari de: JordiP a octubre 10, 2022 | 13:46
          JordiP octubre 10, 2022 | 13:46
          ¿Español? He, he, es coneix que no t'has mogut prou per aquells paísos, abans "colonias".
        • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a octubre 10, 2022 | 18:27
          Pere Llimonera i Citronell octubre 10, 2022 | 18:27
          Yo solo en la intimidad, es de quillos.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 10, 2022 | 15:29
        Gonzalo octubre 10, 2022 | 15:29
        Otro indepre que se habrá pillado lunes y martes festivo. Jajaja!
        • Icona del comentari de: Anònim a octubre 14, 2022 | 16:35
          Anònim octubre 14, 2022 | 16:35
          Gonzalo Jajaja y Jujuju que se dice poco…
    • Icona del comentari de: JordiP a octubre 10, 2022 | 09:24
      JordiP octubre 10, 2022 | 09:24
      Tens alguna cosa interessant a dir, a més de burrades i ximpleries? Que, venint d'on vé, no ens fan cap efecte: son nonades.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 10, 2022 | 16:38
        Gonzalo octubre 10, 2022 | 16:38
        No está hecha la miel para la boca del burro, tractoriano.
  3. Icona del comentari de: Francesc Font Serra a octubre 10, 2022 | 00:48
    Francesc Font Serra octubre 10, 2022 | 00:48
    Un dels problemes més greus que hi ha sobre fets històrics, és jutjar el passat a partir de concepcions actuals, i a més de vegades barrejats amb opcions ideològiques i en el desconeixement. Per començar, l'acció del "descobriment" es deu a dues raons. El 14xx els turcs van acabar de conquerir les restes de l'Imperi Bizantí, i la gran Ruta de les Espècies, que va quedar controlada ells a través de la seva aliada comercial Gènova. En aquells temps les espècies eren imprescindibles en la cuina, i pel mateix un producte comercialment important. A més en aquesta ruta es portaven altres productes: or, ivori, esclaus... Com que es pensava que tenia el seu origen en lÍndia i el camí per terra estava controlat per turcs i àrabs,calia anar per mar. Els Portuguesos van anar resseguint la costa africana. I els tres vaixells finançats pel valencià Lluís de Santàngel, ho van fer travessant l'Oceà Atlàntic. De fet no van "descobrir" res, sinó que van tenir la sort d'ensopegar amb una terra. I cal dir sort perquè ja no els quedaven provisions ni aigua potable. Van creure que havien arribat a l'Índia i d'aquí el nom primer d'aquella terra i dels seus habitants originals. Per altra banda,I no es pot dir "estranger" a Colon, perquè el concepte d'estrangeria no existia aleshores. Adonem-nos que Ruggiero de Luvia, aquí dit de Llúria era sicilià, com també ho era Ruggiero von Blume, aquí ditde Flor. La crítica cal fer-la de la gairebé mística manipulació, de vegades quasi que histèrica, del "descubrimiento" de la història feta per Espanya. Sí. Però cal fer-la amb rigor.
  4. Icona del comentari de: Català a octubre 10, 2022 | 08:38
    Català octubre 10, 2022 | 08:38
    Doncs aixó de "La Fiesta de la Raza" prové d'un entés en la matèria com era Heinrich Himmler. I em sap greu, però és molt i molt probable que Colom fos català: Joan Colom, i que va partir no de Palos de Moguer com s'explica en la història oficial, sinó de Pals, al Baix Empordà. A més: com va ser que, en tornar del primer viatge, Colom anés cap a Barcelona?. Aleshores no podia ser avisat per ràdio de que el Reis hi eren.
    • Icona del comentari de: Merdetes de Bilbeny no, sisplau a octubre 11, 2022 | 17:32
      Merdetes de Bilbeny no, sisplau octubre 11, 2022 | 17:32
      Tot això no té ni cap ni peus.
  5. Icona del comentari de: JordiP a octubre 10, 2022 | 09:20
    JordiP octubre 10, 2022 | 09:20
    " ... invasió, conquesta, submissió i colonització ... ". I expoli amb massacre.
  6. Icona del comentari de: JordiP a octubre 10, 2022 | 09:45
    JordiP octubre 10, 2022 | 09:45
    En realitat, el que celebren els castellans és el cúmul de bestieses que van fer els seus mercenaris sobre aquella turbamulta de salvatges que nedaven en or i altres riqueses. Riqueses que, obviament, calia "rescatar" per al Regne de Castella (amb una bona ració pels "esforçats evangelitzadors". Al cor de tota aquesta faramalla de celebracions està "La Celada de Catamarca", que mostra bén clarament la mentalitat expoliadora, tramposa, mentidera i assassina dels "conquistadors". No. Els catalans no tenim res a celebrar. No celebrem polítiques criminals, encara que al S.XVI fossin més o menys corrents. No les celebrem.
  7. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a octubre 10, 2022 | 09:47
    Doctor Strangelove octubre 10, 2022 | 09:47
    Ara resulta que aquest rancuniós no vol que Colom sigui català, doncs digues-li Colon, tros de quòniam! Doc.
    • Icona del comentari de: Ricard a octubre 10, 2022 | 12:28
      Ricard octubre 10, 2022 | 12:28
      Totes les llengües sovint tradueixen els noms forans a la manera més senzilla d'acord amb la seva fonètica o tradició. En català en diem Cristòfol (o Cristòfor) Colom, fos quin fos el seu orígen. Passa el mateix per exemple amb Nicolau Copèrnic o amb Martí Luter. Per cert. els castellans són els mestres de la traducció de noms per tal de fer-los digeribles segons la seva singular fonètica. Només cal veure la versió en castellà del Tractat d'Utrecht, que en la versió castellana titulen "Utrech": https://ca.wikipedia.org/wiki/Tractat_d%27Utrecht
      • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a octubre 10, 2022 | 12:41
        Doctor Strangelove octubre 10, 2022 | 12:41
        Ricard, no et facis el set ciències. Saps perfectament per on vaig. Que li digui Cristobal Colon -que quan vol bé l'usa- i digui que era un conqueridor mesetari, home! Que se us ha d'explicar tot, hòstia! Doc.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 10, 2022 | 12:46
        Gonzalo octubre 10, 2022 | 12:46
        Claro,claro...y por eso decís Saragossa, osca, Cadis, Lleó....y lo veis correcto. En cambio, os hacéis los ofendiditos si dicen Gerona, Lérida, san Quirico o San Baudilio...sois así de coherentes. jajaja!
      • Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 10, 2022 | 12:49
        Gonzalo octubre 10, 2022 | 12:49
        Per cert. els castellans són els mestres de la traducció de noms per tal de fer-los digeribles segons la seva singular fonètica. Por cierto, tengo un conocido argentino, que se extraña el porque no dicen Buenos Aires en catalán. Será un tema fonético.... jajaja!
  8. Icona del comentari de: jo a octubre 10, 2022 | 10:33
    jo octubre 10, 2022 | 10:33
    Criticar acciones efectuadas en el año 1492, con la mentalidad actual, es de una estupidez supina.
    • Icona del comentari de: JordiP a octubre 10, 2022 | 13:35
      JordiP octubre 10, 2022 | 13:35
      Cert, però no ho és si és per a recordar que les tropelies efectuades pels "nobles evangelitzadors" castellans queden ocultades per la glorificació de la "conquesta". Va ser una invasió "ferro et igne" en tota regla, senyor. La gloria que celebren no és tal. Fora més sensat i humà dedicar un petit pensament als milions de persones que van perdre la vida en aquesta "noble conquista". Que no van ser tants com diuen alguns aborigenistes americans, però que van ser molts més dels necessaris. Sobre tot, sobra, i sobrava, la baixa consideració en que es tenien els indis, tractats com els "Untermensch" de Himmler. La dèria d'esborrar tota traça d'aquella cultura va provocar greus atacs a tots els factors diferencials. Especialment la llengua, com sempre: aquell bisbe castellà, que Déu hagi condemnat, va cremar grans quantitats de documents i escrits bilingües a l'entusiasta crit de "el que està a la Biblia no cal que estigui enlloc més, i el que NO està a la Biblia no ha d'estar enlloc més". Gloriós.
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a octubre 14, 2022 | 09:34
        Pere Llimonera i Citronell octubre 14, 2022 | 09:34
        JordiP, no califiques de ignorantes a otros, si tú mismo no conoces la historia bien, y te dejas guiar por mitos, leyendas, fantasías e intereses subjetivos... A nadie le gusta pagar impuestos en ningún sitio, eso está claro, pero esa N0 fue la razón real de la independencia... Pagar fuertes impuestos o un supuesto mal trato a las gentes de los Virreinatos u otras excusas que con que se intentan justificar la independencias del Imperio Español, N0 explican realmente las razones, y son una cobertura de toda la realidad de lo sucedido Históricamente... Los impuestos eran el "Quinto Real' o sea un 20% generalmente pagado en plata, que servia a pagar los gastos del defensa, ejercito y Armada, Administración y gastos Reales, etc. Además se construían con eso toda clase de infraestructuras, vías, puentes, escuelas, Universidades, puertos, fuertes, murallas, catedrales, plazas, acueductos, mercados, industrias, etc. ... La verdad es que últimamente se ve un continuo intento de relanzar la falacias, los MaNTRas, el runrún y las imposturas históricas, la Leyenda Negra y toda clase de difamaciones en contra de Espanya por parte del Movimiento separata supremata del Nacional Catalanismo; sin duda intentando justificar y superar su fràgil realidad actual, su fràgil e inventada visión Histórica, su fràgil 51% en el Parlament (por 1à y única vez en la vida) y el fràgil apoyo social para sus fantasías, ficciones, chiringuitos, mangoneos, despilfarros y pobre gobierno regional de la Autonomía... ¨Por eso insisten en la impostura y difamación Histórica que, necesariamente, cabe aclarar a quienes N0 conocen bien la Historia de España y su imperio en América; y se dejan guiar por mitos, leyendas, fantasías e falsedades, imposturas e intereses subjetivos de ciertos grupos o países... Todo eso N0 fue mas que una enorme operación contra España dirigida por Inglaterra (RU), USA, Francia, Holanda principalmente para intentar quedarse ellos con los Virreinatos Españoles de América o cuando menos separarlos de la España peninsular y dividirlos en territorios lo mas pequeños y menos poderosos posible, para así intentar colonizarlos ellos o cuando menos imponer su comercio... Y es lo que hicieron, tras fracasar varios intentos de invasión por todos ello en diferentes partes, y tener éxito en algunas otras. Los ingleses querían vengarse por la enorme ayuda que España y Francia prestaron a la independencia de USA, y también querían desde hace siglos quedarse con la América Hispana o quedarse con su comercio, al menos... Francia y USA fracasaron varias veces en México, pero al final, USA se robó mas de la mitad de lo que era el territorio del México independiente; Inglaterra y Francia fracasaron en diversas partes de América Central Caribe y de Sur... Incluso Inglaterra y Francia guerrearon juntos, pero perdieron, contra fuerzas criollas en América del Sur intentando colonizar lo que fue el Virreinato de la Plata (hoy serían Argentina, Paraguay)... También intervino la Masonería internacional que capto oficiales, políticos, generales y jefes, prometiéndoles que se quedarían con el poder y riqueza en los nuevos países creados... N0 había en principio ningún interés en independizarse por parte de la mayoría de la población, ni por gran parte de las elites criollas, otra parte de las elites que si estaban interesados fueron convencidos, sobornados, comprados por Inglaterra, USA, Francia y masones de diversas logias. Esto pudiera tener cierta justificación ante el anquilosamiento de la sociedad y la política españolas ante los nuevos tiempos y las reformas a partir de la Revolución Francesa y Americana, la Ilustración y la época de "las luces", frente a una parte importante de la sociedad española que se centraba en el tradicionalismo y el catolicismo y se negaba a evolucionar en ciertos aspectos (supongo que para reafirmarse contra sus enemigos; y al igual que los irlandeses y polacos se agarraron al Catolicismo radicalmente porque sus enemigos eran anglicanos y ortodoxos, España también se reafirmo tozudamente en la sociedad tradicional y católica, frente a anglicanos y protestantes, frente a Inglaterra, USA, Holanda, Francia y otros enemigos europeos; y frente al Islam del norte de África y sus piratas y antiguos colonizadores, y frente al Imperio Otomano...
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a octubre 14, 2022 | 09:36
        Pere Llimonera i Citronell octubre 14, 2022 | 09:36
        A España no le faltaban enemigos, sino todo lo contrario, le faltaba sobre todo población, y le sobraban gastos, y por eso fue decayendo poco a poco, pero la vida de la época en los Virreinatos era relativamente buena, y bastante buena para la época comparada con otras partes de Europa y del mundo, incluso para el pueblo llano muchas veces mejor que la vida en la España peninsular. Y los impuestos no eran tan elevados en América como pretenden algunos. Esa N0 fue la causa primera ni verdadera de las revueltas, y guerras civiles de independencia. Durante gran parte del imperio el impuesto fue el "Quinto Real" esto es un 20% que volvía a España en metales nobles generalmente para gastos de la Corona, del Estado, del Ejercito, etc. Mas que los impuestos, seguramente fue culpable la corrupción de los problemas que hubiera... y después de las independencias la corrupción y todos los problemas se multiplicaron hasta hoy... Al final de todo y durante décadas, franceses, holandeses y Británicos se quedaron o ampliaron y reafirmaron territorios pertenecientes anteriormente a los Virreinatos de la América Hispana y crearon colonias en ellos, como las Guyanas francesa, holandesa y británica, robando UK territorio a lo que hoy es Venezuela; se quedaron islas del Caribe; UK se quedo con Belice robado a México y Guatemala, UK robó Malvinas a Argentina, etc. y procuraron que lo que no pudieron conquistar fuera dividido en países lo mas pequeños posible y con el menor poder, comercio, industria y desarrollo posibles.... Este es el verdadero origen de toda la pobreza y problemas de los países Ibero-americanos hoy. La mayoría de problemas y discriminaciones surgieron a partir de las independencias y nuevos estados creados sin sentido real y dependientes económicamente y comercialmente de Inglaterra y USA (algo así como sucedió luego en África)... Por ejemplo, Bolívar fue hasta cierto punto engañado, pero su actitud fue de despecho por no haber logrado ciertas prebendas y objetivos que ansiaba de España, y se comportó como un terrible criminal... Esta comprobado que mato, asesinó a miles de criollos y de españoles opuestos a las independencias, tiempo después de que estos hubieran sido derrotados y estuvieran encarcelados... Se sabe por documentos, relatos y testigos que declararon, que promovió numerosas violaciones y que intervino en ellas personalmente en al menos 17 ocasiones. Criminal de guerra, asesino y violador; y se sabe por documentos y cartas que al final de su vida se arrepintió de todo, comprendió que había sido usado por Inglaterra y USA pensaba que no valía la pena haber realizado las independencias ni sus guerras civiles... y ademas una vez formados y constituidos un numero de nuevos países independientes, que N0 tenia ninguna razón de ser en si, ni geográficamente, ni culturalmente ni por grupos de población, (vamos que N0 existían con anterioridad como países de ningún modo) mas que el resultado de las guerras ganadas militarmente por ciertos grupos de Elites criollas apoyadas por Inglaterra , USA y quizás Francia y Holanda, se convirtieron en sociedades cada vez mas pobres y mas dependientes de poderes extranjeros, principalmente UK y después USA... Todas estas operaciones de independencia y militares fueron ideadas, programadas y realizadas de Falsa Bandera y con guerras de independencia "proxys", y después incluso con intervenciones directas, financiadas y dirigidas políticamente y militarmente por Inglaterra y USA, ademas de entregar numerosas armas; e incluso oficiales militares y soldados de estos países intervinieron en muchas zonas y combates en muchas áreas y etapas diferentes a lo largo de toda América... Vamos, lo mismo que están haciendo hoy con Rusia en Ucrania...
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a octubre 14, 2022 | 09:40
        Pere Llimonera i Citronell octubre 14, 2022 | 09:40
        Aun hoy, algunos piases siguen pagando la parte de Deuda que les resta por aquellas "independencias" dirigidas y financiadas por UK, USA (Ecuador sigue pagando aun anualmente una cantidad, hasta donde yo se; algún otro también, y otros países como Chile ya acabaron de pagarlas no hace tanto) , y en las que algunos grupos de criollos se hicieron los dueños de todas las tierras, establecieron un país y discriminaron; robaron todas las posesiones de las tribus indígenas reconocidas hasta entonces por la corona; se crearon dictaduras y oligarquías y la vida de la población no mejoro en nada, sino lo contrario... Nada que ver con los ideales revolucionarios de la ilustración, etc. Los anglos han hecho siempre ls mismas jugadas durante siglos, contra España, Francia, Alemania y Japón, URSS/Rusia ahora; y China con Taiwan también ahora; provocando guerras 'Proxy', simulando golpes de Falsa Bandera y ataques como respuesta, dividiendo a la población con artimañas, falsificaciones e imposturas y falsas promesas, y provocando guerras internas o externas de ciertos países para debilitaros antes de intervenir ellos... Probablemente han sido los mejores alumnos de Roma en tácticas; incluso les hayan superado; aunque al contrario que Roma -y que España-, solo se han dedicado a colonizar para explotar, asesinar y extraer, extirpar y expoliar recursos naturales y riqueza, eliminando poblaciones, asesinándolas por millones o discriminándolas en "Reservas", sin crear prácticamente nada a cambio, sin desarrollar las poblaciones colonizadas, ni nuevas sociedades (Canadá, Nueva Zelanda, Australia, USA son casos aparte donde prácticamente eliminaron a todos los indígenas o los encerraron en Reservas y reprodujeron copias de Inglaterra con emigrantes británicos y otros europeos arios después)... en otras sociedades y lugares, India, África, incluso en Irlanda (1'5 Millones de muertos en irlanda en la Gran Hambruna provocada y mantenida por Inglaterra, ademas de miles y miles de muertos en conflictos y guerras contra los irlandeses) solo dejaron millones de muertos en cada sitio (millones en África y en la India construyendo Ferrocarriles, millones en América y Australia, y cientos de miles Nueva Zelanda, etc. Los Estados Unidos 1'5 Millones en Filipinas por la conquista de USA; y precisamente en las áreas donde mas gente había que hablaba español, y otros tantos o mas en numerosas guerras por todo el Globo), sin apenas desarrollar, ni elevar, ni construir nada ni mejorar ninguna sociedad (los ferrocarriles de India o África, son hoy penosos, porque los construidos por los ingleses N0 tenían mas utilidad que transportar materias primas para exportarlas por vía marítima a Inglaterra... En cambio, los suprematas ignorando todo esto y culpando a España de lo que hizo y lo que N0 hizo, e inventándose 100 veces mas, sin reconocer que ellos formaban parte de ese imperio español que tanto critican y participaron en todo ello tanto o mas que otras regiones del país... !Extraño disloque emocional e intelectual que deja perplejo a cualquiera, y con los ojos como platos a cualquier Historiador de cualquier país! Que manera de sublimar e impostar todo...
  9. Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 10, 2022 | 10:57
    Gonzalo octubre 10, 2022 | 10:57
    Si hasta en EEUU celebran "el día de Colón". Cuanto odio arrastrais. Vuestra frustración es nuestra victoria.
    • Icona del comentari de: JordiP a octubre 10, 2022 | 14:08
      JordiP octubre 10, 2022 | 14:08
      Sembla que no sàpigues que els italians americans (de NYC, concretament) han robat el Columbus Day als espanyols. De fet, els espanyols de NYC mai havien celebrat res d'aixó. I encara menys quan resulta que els dies en que la colònia italiana implantava tal festivitat Espanya estava en guerra con EEUU.
  10. Icona del comentari de: Dani a octubre 10, 2022 | 11:11
    Dani octubre 10, 2022 | 11:11
    Te equivocas de pleno,en la América Latina en general, los españoles son bienvenidos, tan bienvenidos que muchos tienen residencia o hacen viajes continuamente para disfrutar la gastronomía, los paisajes, el intercambio cultural en general es rico, y no conozco ningún latino que odie a los españoles, es más se quedan flipando cuando aquí se enteran de además de castellano se hablan otro idioma, los latinos como son muy prácticos rápidamente se Dan cuenta de la poca utilidad del catalán, Vasco, gallego, y casi ninguno se toma la molestia de aprenderlo, de esto se dio cuenta la generalitat hace tiempo, por eso en esta tierra hay tantos árabes porqué es bien sabido que con tal de cobrar ayudas son capaces de aprender catalán.
  11. Icona del comentari de: Sup Marcos a octubre 10, 2022 | 11:47
    Sup Marcos octubre 10, 2022 | 11:47
    Celebran su día de la independencia, por haberse librado de la españa invasora, desde Mexico hasta el estrecho de Magallanes, por algo será. Los españoles, conquistaron a golpe, de espada, crucifijo y bragueta, este es el mérito.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 10, 2022 | 12:09
      Gonzalo octubre 10, 2022 | 12:09
      Y los que lograron su independencia fueron los descendientes de esos mismos españoles que fueron a invadir y a expoliar. Jajaja! O fueron los nativos? Ah...no...que se los cargaron a todos ...uy...que no. Que no se los cargaron cómo si hicieron los ingleses en Norteamérica, que a día de hoy, siguen viviendo en "reservas".
      • Icona del comentari de: JordiP a octubre 10, 2022 | 13:53
        JordiP octubre 10, 2022 | 13:53
        Els "criollos", senyor ignorant, estaven ben tips de que els virreis i la seva patuleia els explotessin i s'emportessin tots els seus recursos a la metròpoli. Per això volien més autogovern, sempre denegat. Als expoliadors castellans els has d'acabar treient a trets. Per això no aconseguim fer-vos fora, de moment, nen: els catalans som massa gent de pau per anar tirant d'escopeta tota la vida. Però acabarem independitzant-nos, volgueu o no. És el signe dels temps, nano.
        • Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 10, 2022 | 14:33
          Gonzalo octubre 10, 2022 | 14:33
          Y quienes eran los criollos, enteradillo? Jajaja!
      • Icona del comentari de: JordiP a octubre 10, 2022 | 13:58
        JordiP octubre 10, 2022 | 13:58
        Per cert, senyor ignorant, el fet de ser descendents no garanteix la identitat d'interesos ni la eterna submissió. De tant estirar, la corda s'acaba trencant. De la misma manera que molts i molts descendents de bona gent de Múrcia, Almeria, Huesca, Orense i Àvila són fervents soberanistes i independentistes catalans. "No se es de donde se nace sino de donde se pace", llest.
        • Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 10, 2022 | 16:42
          Gonzalo octubre 10, 2022 | 16:42
          No por ser un charnego "agradecido" te van a regalar un puestecito en la administración catalana. Jajaja! Deja de lamer "butifarra indepre". Jajaja!
    • Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 10, 2022 | 12:54
      Gonzalo octubre 10, 2022 | 12:54
      Y de nuevo, ERROR! No se quedaron solamente en México. Sur de la actual EEUU, parte del oeste Norteamericano y hasta Alaska fue dominada por España. Un gran imperio, sin duda. Lamentablemente dilapidado. Y sin contar con toda la zona asiática de las actuales Islas Filipinas. Un gran imperio. Seguid supurando odio y vomitando bilis.
      • Icona del comentari de: JordiP a octubre 10, 2022 | 13:44
        JordiP octubre 10, 2022 | 13:44
        Però no siguis dur de mollera, nano! El que rebutgem de l'Imperi potser no és tant l'imperi en sí com l'estúpida [castellana] forma de perdre-ho. Sobre tot quan veiem com altres Imperis han anat fonent-se en agrupaments de nacions que reconeixen un origen comú i entre les quals existeixen relacions preferents en tots els àmbits, especialment en el económic, el cultural i el militar. Aquí no: ens van fotre la patada i els ha quedat una component d'odi força evident. Som Cachupines, per exemple. La llengua, alló de que tant presumiu, es conserva perquè es va destruir tot factor cultural que es va poder. Ara, per aquelles terres el castell'a es diu "el latino". Ja ha deixat de ser "castellà". I aviat no ens entendrem amb ells; ja passa en alguns remots pobles de Mèxic, Ecuador o Argentina. Hay que estudiar más, nano.
        • Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 10, 2022 | 14:35
          Gonzalo octubre 10, 2022 | 14:35
          Vigila que esos latinos no extingan la lengua regional catalana. Jajaja!
          • Icona del comentari de: Sup Marcos a octubre 10, 2022 | 16:24
            Sup Marcos octubre 10, 2022 | 16:24
            Solo cabe en una mentalidad sádica, celebrar el exterminio humano y cultural, y eso es de lo que presumen y celebran los españoles. En la actualidad la mentalidad española es la misma de cuando llegaron a esas tierras. No ha evolucionado.
            5
            Icona de dislike al comentari de: Sup Marcos a octubre 10, 2022 | 16:24 3
      • Icona del comentari de: Austràlia també era colònia ecspanyorda? a octubre 11, 2022 | 09:21
        Austràlia també era colònia ecspanyorda? octubre 11, 2022 | 09:21
        A la lluna també van fer colònia ecspanyorda? A la lluna no, però la idea era portar una almirall fatxa. I només va poder anar a petar a un pati interior… amb la seva nau negre… i el seu uniforme blanc… i a trocets… ???⛔️??
        • Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 11, 2022 | 14:20
          Gonzalo octubre 11, 2022 | 14:20
          Jajaja! Sabes lo que dijo el que nadie tuvo cojones de pegarle 4 tiros que murió en su cama? Que mucho habían tardado. Carrero Blanco siempre hacia el mismo trayecto. Y que casualidad, que le ponen la bomba muy cerquita de la embajada de los EEUU. No sabían nada los americanos, no... jajaja! Bien muerto está. Si os pensáis que comulgo con Franco, es que estáis peor de la cabeza de lo que creía. Jajaja! Dais entre pena y risa.
    • Icona del comentari de: Otro que se queda corto a octubre 11, 2022 | 17:41
      Otro que se queda corto octubre 11, 2022 | 17:41
      México estaba en el centro del imperio español en América. El norte era San Luís, el noroeste Alaska y el fuerte Nootka, el oeste California y el este La Florida. Por cierto el fuerte Nootka fue protegido por voluntarios catalanes provenientes de Lleida.
  12. Icona del comentari de: Narcís ( sempre els catalans silenciats/ amagats ) a octubre 10, 2022 | 12:41
    Narcís ( sempre els catalans silenciats/ amagats ) octubre 10, 2022 | 12:41
    Què vol dir ' dia de la hispanidad ' .. dia que rep homenatge ' la misèria, la ignorància, l' emigració, el pidolaire, l' explotació, la delinqüència i la delinqüència fàctica ' ? PD : òbviament que Colom era català ( i no cal llegir , que sí, en Luis Ulloa o llibre '" Cristòfor Colom fou català ' la veritable gènesi del Descobriment " ! ) .. i , a més, per simple lògica !
    • Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 10, 2022 | 15:30
      Gonzalo octubre 10, 2022 | 15:30
      Narciso, la hora de la pastilla. Apa, a dormir, que hoy tampoco te viene a ver nadie al asilo.
      • Icona del comentari de: Narcís a octubre 11, 2022 | 10:10
        Narcís octubre 11, 2022 | 10:10
        Fent servir el traductor ( atès que per culpa de la immersió no t'entenc gens ni mica . . . ) .. és obvi que el meu comentari no va adreçat a persones (?!) com tu o bon vivant de la moma estatal ! PD : en l' endemig, població treballant per pagar-vos, ben pagats, i de vida segura així tos comentaris no valen res com ' protegit' que ets que no neutral, imparcial i desinteressat defensor de la veritat, el bé, la raó i el dret !
        • Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 13, 2022 | 13:25
          Gonzalo octubre 13, 2022 | 13:25
          Adhuc! Jajaja!
  13. Icona del comentari de: MHP a octubre 10, 2022 | 14:26
    MHP octubre 10, 2022 | 14:26
    Ay Rovira, Rovira, a veure si en aprens una mica d'història i deixas de dir xorrades.
  14. Icona del comentari de: jmb a octubre 10, 2022 | 17:35
    jmb octubre 10, 2022 | 17:35
    VINIERON...... Ellos tenian la Biblia y nosotros teniamos las tierras Y NOS DIJERON.... “Cierren los ojos y recen”. Y cuando abrimos los ojos, ellos tenian las tierras y nosotros la bíblia
    • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a octubre 10, 2022 | 18:09
      Doctor Strangelove octubre 10, 2022 | 18:09
      I no és bonic això! El millor regal que li pots fer a algú, és la paraula del Creador! No ho entendreu mai! Doc.
  15. Icona del comentari de: Català a octubre 10, 2022 | 17:44
    Català octubre 10, 2022 | 17:44
    Doncs si, Colom i no Colón (res d'aquest imaginari Cristoforo Colombo) Colom era català i, ben segur, jueu. Els reis católics, per agraïr-li els serveis prestats, van fer desaparèixer tot rastre de la seva ascendència. Per aixó no n'ha quedat constància. Recordeu què el mateix any 1492 van decretar l'expulsió dels jueus que refusaren convertir-se.
    • Icona del comentari de: Merdetes d'en Bilbeny no sisplau a octubre 11, 2022 | 17:33
      Merdetes d'en Bilbeny no sisplau octubre 11, 2022 | 17:33
      Tot això no té ni cap ni peus.
  16. Icona del comentari de: Català a octubre 10, 2022 | 17:44
    Català octubre 10, 2022 | 17:44
    Doncs si, Colom i no Colón (res d'aquest imaginari Cristoforo Colombo) Colom era català i, ben segur, jueu. Els reis católics, per agraïr-li els serveis prestats, van fer desaparèixer tot rastre de la seva ascendència. Per aixó no n'ha quedat constància. Recordeu què el mateix any 1492 van decretar l'expulsió dels jueus que refusaren convertir-se.
  17. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a octubre 10, 2022 | 20:27
    Doctor Strangelove octubre 10, 2022 | 20:27
    I una altra cosa vell corruptgent, segons el gran Cucurull del famós Institut Nova Història, l'ínclit Astut Mas és descendent directe d'en Colom. D'això li ve el viatge a Ítaca:) Doc.
  18. Icona del comentari de: Gironí. a octubre 11, 2022 | 09:07
    Gironí. octubre 11, 2022 | 09:07
    Jo he conegut personalment un descendent de Colom: Don Cristobal Colon de Carvajal y Maroto, oficial de l' Armada Espanyola i una de les persones més vicioses i degenerades que m'he tirat a la cara.
  19. Icona del comentari de: Invasió de Sud-amèrica i de Nord-amèrica a octubre 11, 2022 | 14:10
    Invasió de Sud-amèrica i de Nord-amèrica octubre 11, 2022 | 14:10
    No et quedis curt, xaval. Que després els mexicans perdessin la meitat del seu territori només és conseqüència de la seva independència d'Espanya. Espanya va posseir la costa del Pacífic fins a Alaska, Texas i immensos territoris al nord de Rio Bravo, la Louisiana i les Florides. La primera ciutat europea dels actuals USA va ser l'espanyola San Agustín.

Respon a Invasió de Sud-amèrica i de Nord-amèrica Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa