La catalanofòbia de l’esquerra

"Quan Iglesias recorda que Puigdemont i resta d'exiliats tenen comptes pendents amb la justícia, dóna per bona i justa la justícia espanyola del lawfare i la persecució"

L’exalcaldessa de Madrid, Manuela Carmena, s’ha cobert de glòria titllant el molt honorable president Puigdemont de pròfug de la justícia espanyola. Els seus companys catalans, els que van convidar-la a la lectura de no sé quin pregó, arrupits i amagats als ombrosos despatxos de l’Ajuntament, no gosen alçar la veu davant d’una manifestació tan grollera de la identificació de l’esquerra espanyola amb l’Estat colonial. Les declaracions de l’exjutgessa en una televisió són, en el millor dels casos, un senyal obvi de corporativisme ranci i, en el pitjor dels casos, una prova més de la conxorxa d’esquerres i dretes espanyoles sempre que es tracta de Catalunya.

En qualsevol cas, l’aspecte més cridaner de l’exabrupte de Carmena no és el seu evident insult  polític i jurídic al president Puigdemont i la resta d’exiliats, que sí, són “pròfugs”, però no de la justícia, sinó de la injustícia, com van decidir diversos tribunals europeus. L’aspecte més estrambòtic és que les declaracions volen ser una mena de rectificació i reconvenció d’altres declaracions del vicepresident Pablo Iglesias, persona que abans era propera a Carmena, i per a la qual els exiliats polítics són això, exiliats polítics.

Es a dir, a la glòria de negar als exiliats la seva condició, l’exalcaldessa afegeix el ludibri de criticar unes declaracions que tothom a l’esquerra troba molt valentes i molt democràtiques, amb el tradicional gust de l’esquerra per l’escenificació i el teatre. Són declaracions al programa “Salvados”, del periodista Gonzo. Al capdavall, ningú no sembla haver-se adonat que, darrere del rol “d’esquerra de debò”, el vicepresident diu el mateix que l’exalcaldessa, amb fal·làcies més sofisticades i paraules més adients, amb més hipocresia i intel·ligència. Sembla que l’exalcaldessa ataca les posicions del vicepresident perquè no les ha entès.

Sense dubte, Iglesias deixa clar que considera el president Puigdemont un exiliat polític comparable als exiliats republicans del 39. Moralment parlant, és clar. Moralment, també hi ha una distància evident entre el comportament del president Puigdemont, que no ha tractat d’enriquir-se personalment, i el del rei emèrit que sembla haver-ho fet. Són declaracions valentes per a un vicepresident d’un ‘gobierno’ molt més nacionalista que d’esquerres i tothom ha afalagat l’autor pel seu coratge i la seva coherència ideològica. Per fi una esquerra espanyola que mostra un xic de comprensió de la “qüestió catalana”! L’oposició també ha contribuït a la festa amb l’esperable terrabastall de demagògia demanant la dimissió d’un vicepresident que s’expressa com els enemics de l’Espanya eterna.

Ara, prenem la resta de la declaració per entendre el seu abast real, la seva intencionalitat amagada. Al mateix temps que Iglesias reconeix una motivació política legítima a l’exili del president Puigdemont, afirma amb contundència que aquesta motivació política no és la seva i ho fa dues vegades. Fins i tot reconeix que la seva idea política és contrària a la del president, la separació de Catalunya d’Espanya. La política, ja se sap, és cosa d’amic/enemic. I aquí, l’enemic es diu Carles Puigdemont en tant que líder de la independència. La diferència entre Carmena i Iglesias és que aquest reconeix a Puigdemont el dret (moral) a ser enemic, mentre que ella, no.

La qüestió dóna la mesura real de l’actitud d’Iglesias: el dret. Fins a tres vegades, com el cant del gall, diu Iglesias que l’actitud de Puigdemont pugui “no ser indiferent al dret”. És una fórmula elegant, refinada i hipòcrita de dir que es tracta d’una actitud delictiva, exactament el mateix que diu l’exalcaldessa que, efectivament, sembla no assabentar-se de gran cosa, engorronida com està al seu rol d’antiga glòria de l’antifranquisme.L’expressió “no ser indiferent al dret” significa que es manté la lawfare, encara que una mica menys estúpida. És a dir, el dret que es reconeix als exiliats ha de validar-se davant el dret espanyol. Aquest és el tema, si es reconeix o no que el dret espanyol sigui dret i la justícia espanyola, justícia. Des del moment que, per tres cops, Iglesias recorda que Puigdemont i resta d’exiliats tenen comptes pendents amb la justícia, dóna per bona i justa la justícia espanyola del lawfare i la persecució.

El subconscient del vicepresident palesa la seva identificació amb el sistema de la constitució de 1978, el que no fa tant anomenava “règim” del 78, quan recorda que, en havent triat l’exili, el president Puigdemont “se ha jodido la vida”.

Perquè òbviament pensa que la situació colonial de Catalunya és per a tota la vida.

Comentaris

    KiaPic 24/06/2021 10:01 pm
    KiaPic 17/06/2021 2:03 am
    LisaPic 13/06/2021 3:33 pm
    france soir 13/06/2021 1:15 pm
    chloroquine tablets amazon hydrochlorothiazide 25 mg chlorowuine
    plaquenil sulfate 13/06/2021 8:48 am
    is chloroquine an antibiotic hydrochlorothiazide where to get chloroquine
    KiaPic 07/06/2021 2:43 pm
    avana 25/05/2021 4:41 am
    avanafil buy avana india
    Bot 29/01/2021 8:57 am
    L'esquerra no només és catalanòfoba, és com a creació del deep state, un cortina de fum per anar contra l'humanitat amb el seu ressentiment infinit. L'esquerra serveix el seu poder: El club Bildenberg. La dreta també.
    71
    71
    Respon
      si noi 29/01/2021 10:58 am
      el que sembla ressentit i restrenyit ets tu
    Erc el montillisme del GAL 28/01/2021 5:46 pm
    Al menys el Sr. JORDI PUJOL no va fer un montilla , president del femer del tripartit. ERC si com partit brut, espanyol i intim del GAL. ERC ES ESPAÑA, pura, dura, caradura i dels franquistes Maragalls defilesa, loapa, gal, 155, etc.....
    80
    129
    Respon
      No va fer un Montilla... 28/01/2021 6:52 pm
      Només ens va robar i enganyar!
      48
      22
      Respon
    Ramon 28/01/2021 2:39 pm
    Sí, ara arregla-ho! Ara com sempre frenada i canvi de direcció. No, el President tampoc no deia "ARA NO TOCA". Veig que ja ni goses pretendre que hi aparegués mai la paraula "independència". Veig que ho deixes en un mer "ARA NO TOCA". Enculada i reculada as usual. Però la frase real era "AIXÒ NO TOCA", un recurs trobo que ben nostrat per fer quelcom habitualíssim en qualsevol roda de premsa. Et posaré un exemple. El President en un acte d'homenatge a un escriptor egregi de les nostres lletres. Un periodista va i li demana per si Felip Puig i Miquel Roca es barallen gaire per liderar el partit. El President responia, amb tot el sentit del món, amb un simpàtic "AIXÒ NO TOCA", frase recurrent a l'escola. Efectivament, no era ni el lloc, ni el moment. Que bo, Steve Martin introduint el Kennedy Award a Paul Simon!
      "No es el lloc ni el moment" 28/01/2021 4:06 pm
      Mai ho ha estat pels corruptgents, en canvi per fer raconets i missals sempre estàn llestos! Si il Capo di Famiglia deia AIXÒ NO TOCA en lloc d'ARA NO TOCA encara seria pitjor, significa que no ho vol fer, no que no és el moment.
      77
      51
      Respon
    Ramon 28/01/2021 11:19 am
    A sota un pertorbat afirma que Jordi Pujol "sempre deia que la independència ara no toca". Fals. No va dir-ho mai.
    31
    54
    Respon
      Tota la raó 29/01/2021 11:36 am
      Sempre va presentar una mentalitat autonomista i va ser el millor polític per a Espanya del segle XX -llàstima que no ho fos per a Catalunya, tot i que va aconseguir millores que amb als anys van anar esdevenint engrunes, tret per a la seva família mafiosa-
    Ramon 28/01/2021 10:38 am
    He llegit que Na Carmena ha dit que el president Puigdemont no és un exiliat perquè Espanya és un estat de dret. Quina burrada. I aquesta figura que sabia de lleis? L'Espanya franquista era un estat de dret i bé que tenia exiliats!
    42
    56
    Respon
      "aquesta figura que sabia de lleis?", Mes ruc Ramonet i no neixes... 28/01/2021 2:19 pm
      Carmena va estudiar dret, era abogada al despatx d'Atocha on van entrar els franquistes (com tu) i en van pelar uns quants. Anys després Carmena va arribar a la Judicatura.
      157
      93
      Respon
        Ramon 28/01/2021 2:27 pm
        Ho sé, ho sé, personatge. Era un recurs retòric. Sé que aquesta podemita o el que sigui ara fou jutgessa. Ho sé d'ençà que Na Maura va fer-li un massatge en un programa d'En Tola. Precisament per això em sembla tan abracadabrant que hagi dit una bestiesa així. Si hagués dit "democràcia", en lloc d'"estat de dret", tampoc no tindria la raó però ja entraria dins el "raonament" oficial espanyol. Però si realment ha dit "estat de dret" és molt, molt, molt de traca. I m'hi jugaria bastants pèsols que tu en concret no en tens ni idea del perquè. Saps de què estem parlant?
        29
        58
        Respon
    jacqme de Montpeller 28/01/2021 10:23 am
    És sorprenent pensar i dir que el president Puigdemont és un pròfug de la justícia. Que jo sàpiga és diputat al parlament europeu per una decisió judicial contrària a la persecució del jutges espanyols, i aquest és el miratge de la Sra. Carmena i d'altri. Confondre la justícia amb els jutges és, a Espanya, una greu equivocació. Aquí cal parlar de jutges, mentre que a la República Federal Alemanya, per exemple, i a la Cort Europea de Luxemburg la justícia és un fet. Potser a Rússia passa com aquí i allà també cal parlar de jutges, com s'ha vist aquest dies , en lloc de fer-ho de justícia; una altra equivocació. Ves per on, Espanya no és diferfent.
      Va fugir, és un prófug! 28/01/2021 2:28 pm
      Altra cosa és que la justicia d'una monarquia bananera com ejpaÑistán tingui una justicia a la turca que a Europa no homologan i els han d'estirar les orelles dia si, dia també. En aquest cas, és un orgull ser prófug d'un régimen franquista/feixista.
      55
      24
      Respon
    Tetes, ferrovials i loapes com cal 28/01/2021 8:27 am
    Tripartits porciolitics, TETE del GAL.FILESA,ERC.LOAPA, ARRIBA ESPAÑAaa Ferrovial del quinqui Junqueras, el Juan Carlos de Catalunya, el que roba per la famiglia 17 milions. ERC Mafia del Tripartit, sou lladres, sou assassins, sou nazional,psoecialistes
    129
    172
    Respon
    Ramon 27/01/2021 11:25 pm
    Per damunt d'anticatalà, per damunt de botifler i lerrouxista, el tripartit és per essència antidemocràtic. Amb pulsió totalitària. Fixeu-vos com no poden suportar que existeixi un opinador que no hagin pogut silenciar en tots els mitjans. Us imagineu, la feinada que se'ns giraria als netament independentistes si haguéssim de fer aquest sabotatge, aquesta contraprogramació, aquests insults, a tots i cadascun dels mil milions de sicaris mediàtics del tripartit?
    273
    314
    Respon
      Tete 28/01/2021 8:18 am
      El Poc honorable Pujol va governar duran 23 anys, quan li parlavan de la independència de Catalunya sempre responia "ara no toca". El Poc honorable Miss Catalunya sempre ens deia "feu-me confiança" i ens va organitzar una costellada de 3 respostes per fer content al Cerillo, després trencà la paraula donada d'eleccions inmediates després de "la Consulta" per aconseguir la "unitat" amb xantatge, gràcies CUP per enviar-lo a la paperera de la història. El succeí un batxiller que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot empantanegat. Fuigpelmón també va triar hereu (costum corruptgent que demostra en quina democràcia creuen), al pallasso Torra que només començar ja donava pistes del seu tarannà, el primer acte oficial va ser inaugurar els Jocs del Mediterrani amb el Preparao VI, al migdia va trencar per tv amb la corona i per la nit seia cufoi al costat del Borbó, va seguir fent el ridícul amb les pancartes per acabar obeint, el soci forçat amb xantatges va aconseguir una taula per parlar de TOT amb Madrit i el pallasso va tenir un atac de banyes per no ser ell el que ho va aconseguir, des del primer moment va fer tot el possible per rebentar-la cosa que a Madrit ja els anava bé, seguia presionan als socis perquè desobeissin quan ell mai arribava al final i com els socis ja estavan escaldats del personatge va decidir finiquitar la legislatura, Fuigpelmón veia que les enquestes no els eren favorables i el va renyar, el pallasso obedient mai va convocar-les, preferia el 'martiri', que Madrit el cessés i tornar a deixar-ho tot encara més empantanegat amb la pandèmia. Encara hi ha algú amb cervell propi, no adoctrinat, que cregui que els corruptes que van pujar al carro indepe quan van queda amb el cul a l'aire per molts cassos de corrupció vulgui la independència de Catalunya?
      37
      21
      Respon
        Ramon 28/01/2021 10:35 am
        Perdona però m'has agafat distret, que m'ho podries repetir?
          Montserrat 28/01/2021 11:56 am
          jajajaja
    Curtet del Fluvia 27/01/2021 8:29 pm
    Sempre que escriu el senyor cota shi pot entreveure qui li paga les mandonguilles ,al mejor postor...
    149
    105
    Respon
      ANTONIO MENDEZ 27/01/2021 8:52 pm
      Cotarelo: lLa Sra. Carmela habla como jurista, no como politca. de ahi que considere a Puigdemon un prófugo y no n exiliado.. Otra cosa es si era necesario una sentencia de escarmiento, o bien se podría haber resuelto con unas sanciones y el impedimento a realizar actividad política por X años-Al fin y al cabo habrá que amnistiar a los políticos presos.
      47
      91
      Respon
        Montse V 27/01/2021 10:34 pm
        Precisamente si ella es jurista, tendría que saber de sobras que el President Puigdemont no es ningún prófugo. El se presentó a la Justícia Belga, i en todo momento, siempre se ha sabido donde vive. Y la Justicia belga, no lo ha enviado a España, tampoco cuando lo detuvieron en Alemania, no lo dieron como prófugo, sino cono preso político. Igual passó con la Sra. Clara Posantí, en Escòcia tampoco la consideraron ninguna profuga. Igual que al los señores Lluís Puig, ni Antoni Comín. Ni a la Sra. Serret. A todos ellos se les considera presos políticos. Ya sabemos que no os gusta, pero es así. Todos son presos políticos y exiliados.
        127
        82
        Respon
          jordi 28/01/2021 9:22 am
          Ay Montse...Supongo que no has estudiado derecho.....todos y digo todos los juristas y naturalmente ellos mismos saben que no son , NO SON PRESOS POLITICOS, NO SON EXILIADOS. Solo quieren seguir viviendo del cuento con ( menos mal) cada vez menos fanáticos que los consideran sus lideres a una Itaca que éstos saben muy bien que no existe. Para los menos fanáticos, pensad en CAT...pensad en nuestra querida CAT
          13
          263
          Respon
            Nil 28/01/2021 9:25 am
            a veure si és veritat Jordi
      Matar per ferrovial, erc criminals 27/01/2021 8:50 pm
      Ferrovial et paga? ERCorrupt3s famiglia de chorizos Junqueras de la mort.covid. ERC NETAde junqueras, lladre! Com explicara els 18.000 assassinats aquest galifardeu de Ferrovial.? ERC IL,LEGALITZACIO JA
      142
      179
      Respon
    Ben dit, sr Cotarelo 27/01/2021 7:52 pm
    Les veritats d'el sr Cotarelo fan enfadar a molts culs llogats al BOE.
    169
    209
    Respon
      Coralelo mai ha estat un referent de la "veritat" 28/01/2021 2:37 pm
      Era comunista fins que'l van jubilar, li va quedar una pensió esquifida i es va vendre al partit més corrupte de Catalunya, el dels raconets i missals. Com Groucho Marx: "ESTOS SON KIS PRINCIPIOS, SI NO LE GUSTAN TENGO OTROS", vaja un chaqueteto en venda!
      69
      40
      Respon
      Oriol.j 28/01/2021 8:18 am
      El Poc honorable Pujol va governar duran 23 anys, quan li parlavan de la independència de Catalunya sempre responia "ara no toca". El Poc honorable Miss Catalunya sempre ens deia "feu-me confiança" i ens va organitzar una costellada de 3 respostes per fer content al Cerillo, després trencà la paraula donada d'eleccions inmediates després de "la Consulta" per aconseguir la "unitat" amb xantatge, gràcies CUP per enviar-lo a la paperera de la història. El succeí un batxiller que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot empantanegat. Fuigpelmón també va triar hereu (costum corruptgent que demostra en quina democràcia creuen), al pallasso Torra que només començar ja donava pistes del seu tarannà, el primer acte oficial va ser inaugurar els Jocs del Mediterrani amb el Preparao VI, al migdia va trencar per tv amb la corona i per la nit seia cufoi al costat del Borbó, va seguir fent el ridícul amb les pancartes per acabar obeint, el soci forçat amb xantatges va aconseguir una taula per parlar de TOT amb Madrit i el pallasso va tenir un atac de banyes per no ser ell el que ho va aconseguir, des del primer moment va fer tot el possible per rebentar-la cosa que a Madrit ja els anava bé, seguia presionan als socis perquè desobeissin quan ell mai arribava al final i com els socis ja estavan escaldats del personatge va decidir finiquitar la legislatura, Fuigpelmón veia que les enquestes no els eren favorables i el va renyar, el pallasso obedient mai va convocar-les, preferia el 'martiri', que Madrit el cessés i tornar a deixar-ho tot encara més empantanegat amb la pandèmia. Encara hi ha algú amb cervell propi, no adoctrinat, que cregui que els corruptes que van pujar al carro indepe quan van queda amb el cul a l'aire per molts cassos de corrupció vulgui la independència de Catalunya?
      73
      42
      Respon
    Cristopher 27/01/2021 5:07 pm
    Molt bé Cotarelo desenmascarant al salta-taulells Iglesias! Es vol fer el progre i l'esquerrà, però no té valor per dir la veritat: que la justícia espanyola fa fàstic i pudor, i que té al capdavant una colla de prevaricadors professionals, que viuen de prevaricar.
    323
    363
    Respon
      Si noi, 28/01/2021 2:38 pm
      aqui fa 40 anys tenim als Corruotgents que viuen de robar i enganyar!
      69
      34
      Respon
    Voe.erc, erc.vox, sempre junts contra els catalans 27/01/2021 4:25 pm
    Aqui veiem que Vox i erc es el mateix, odi a Catalunya i adoracio del ferrovial. Sr. COTARELO ES FANTÁSTIC,m'encanta que elsgossos espanyols rebentin d'odi amb els seus magnifics escrits.
    229
    271
    Respon
    Isabel 27/01/2021 2:36 pm
    Hay comentarios que son para psicoanalizar. Algunos no han salido de la etapa anal.
    12
    27
    Respon
      per la Isabel 27/01/2021 9:23 pm
      no pateixi, son corruptgens, la colla pessigolla, pel contingut pot veure que no van reeixir l'EGB
      71
      34
      Respon
        Ramon 27/01/2021 11:39 pm
        Però si ho deien per tu, tarugu!
      joansjosepsiases 27/01/2021 7:31 pm
      I tu n'has sortit o hi has tornat?
    jordi 27/01/2021 12:36 pm
    Este vio rápido que podía vivir del cuento fanático.....ya le queda menos tiempo, los menos fanáticos los saben bien. Para los más fanáticos, apoquinar que a el líder le falta pasta ( o con el dinero no sois tan fanáticos)
    154
    175
    Respon
    Narcís 27/01/2021 12:21 pm
    Cotarelo : si m'ho permet, no li doni tantes voltes, ço és, és força més senzill : 1. per ventura aquesta dona té problemes ( directes o indirectes ) amb la fiscalia per raó quina fos .. i sabent quin peu calcen .. voler ensabonà'ls-e ? i 2. en darrer terme , potser sentir-s'hi agraïda per raons vàries en qüestions professionals àdhuc mostres de reconeixença ? PD : no és gens normal parlar així si és el que o com diu ser .. ça com lla, si sembla ser agnòstica o Déu pot ser que sí o pot ser que no existeixi .. per què mullar-s'hi el cul per ningú !
    45
    57
    Respon
    Octubrista 27/01/2021 12:11 pm
    S'ha dit moltes vegades i l'experiència ho confirma: "no hi ha res que s'assembli més a un espanyol de dretes que un espanyol d'esquerres"
    ciutada del mon 27/01/2021 11:27 am
    jajaja el vell xarnego llepaculs ha parlat, hui primer de mati li ha tret la almorrana del cul amb la llengua al racista xenofob el tal sort, la merda dels dents, de nazi sort encara que vell xarnego llepi i llepi ni en mil anys se la pot emportar, en fi res menjar almorranas de nazis indepres i vomitar bilis odi i mentires vell xarnego no sap fer altra cosa el meu dubte es cobrara algo.
    29
    164
    Respon
      Ramon 28/01/2021 10:46 am
      No he conegut mai ningú que es consideri "ciutadà del món" i no sigui burro.
      Ciutada del teu mon ple de merda 27/01/2021 4:28 pm
      El teu mon es un wc ple de merda. No ent3ns com esncara edtas en aquest mon, espanyol
      37
      22
      Respon
      ComCal 27/01/2021 4:22 pm
      Si poses un poc més d'atenció a la gramàtica i l'ortografia potser s'arribarà ha entendre el que dius. Ara per ara, només ets un ignorant balbotejant bajanades.
      36
      21
      Respon
        Tripartits porciolitics, TETE del GAL.FILESA,ERC.LOAPA, ARRIBA ESPAÑAaa 28/01/2021 8:17 am
        Gramatica ferrovial del quinqui Junqueras, el Juan Carlos de Catalunya, el que roba per la famiglia 17 milions. ERC Mafia del Tripartit, sou lladres, sou assassins, sou nazional,psoecialistes
    Montserrat 27/01/2021 11:19 am
    Professoooooooooooooor ara s'han unit els nyordos amb els erkis (bé....de fet ja fa temps que van a la una oi Rufian?Quines fotos més guais amb els teus compis de VOX que corren pel twitter!!). Director del "Mon" jo cada dia repasso el vostre digital per trobar els articles del Professor Cotarelo i el Professor Alexandre. Moltes gràcies per no fer-los boicot.
    236
    312
    Respon
      Ramoneta i puta 27/01/2021 9:33 pm
      Filla meva, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles al Sr. Cotarelo?
    El régimen del 78 y sus acólitos aférrimos. 27/01/2021 10:59 am
    Uy, uy, como rabía la jauría de comentaristas. Cómo duele la verdad, cuando se está aferrado a la mentira, que se pudre cada vez más, del régimen del 78.
      totalment d'acord 27/01/2021 9:39 pm
      ERC existeix des de 1931. Els corruptgents des del 1978, son fills del régimen i ho demostran cada dia amb el seu tarannà i comentaris.
      143
      64
      Respon
        "Cuando el río suena, agua lleva" 28/01/2021 8:59 am
        Lo dicho iba por Pdms/izquierdita apañola, como el artículo en general, pero... si es que son de ER los que se sienten interpelados con "aferrados a la mentira, que se pudre cada vez más, del régimen del 78". Será que... "Cuando el río suena, agua lleva".
        Ramon 27/01/2021 11:17 pm
        ERC des de llurs orígens tenia tres trets dolents (caïnisme, ineptitud i pulsió palanganera captiva vers les esquerres espanyoles), però també un tret bo: nacionalisme català amb èmfasi en la llengua. L'ERC actual ha aguditzat els tres trets nefasts i renega de l'únic que tenia de bo (ara troben que hem de viure la castellanització no amb resignació sinó amb alegria). ERC sempre havia set un error. Ara és un horror. Tota reconducció de la causa catalana passa primer i indefectiblement perquè ERC se la fumi.
        76
        126
        Respon
    Capjup 27/01/2021 10:57 am
    Com no feu quelcom per evitar que indocumentats, calumniadors i cul-llogats vomitin comentaris (?!) des de l'anonimat valent, aquesta secció la llegirà només gent de la mateixa mena i casta. El següent pas seria no llegir el diari.
    21
    10
    Respon
      Si noi, 27/01/2021 9:42 pm
      De bon començament hi havien comentaris vomitius, contra ERC només, ningú és queixava. Que fa poc que'ts aquí?
        Ramon 28/01/2021 10:59 am
        Els comentaris continuen sent TOTS contra ERC. Tots contribueixen a desacreditar ERC. Tots impel·leixen a no votar ERC. Els que més, els teus.
    Ramon 27/01/2021 9:42 am
    Caaaada article d'En Cotarelo, tant la màfia sociata com la calabresa deixen bordant llurs gossos hores i hores. Això no contravé normatives municipals?
    114
    147
    Respon
      Si noi... 27/01/2021 9:45 pm
      Per les hores que portes, tu ets mafia sociata o calabresa?
        Ramon 28/01/2021 10:56 am
        No, no, jo no sóc ni sociata ni d'ERC. Jo sóc netament independentista.
          TRANQUIL 29/01/2021 12:00 pm
          MIENTE MAS QUE ABLA
    Niñopijo 27/01/2021 9:31 am
    Sobretot un bon hotel per voste que no m'enteri que s'allotja a la fonda juanita ,futur ministre de defensa de la repugblica jj
    35
    25
    Respon
      Peret del Fluvià 27/01/2021 10:47 am
      Niñopijo, sí; estúpido hasta el colmo, también. Sobre todo.
    Luisnomeacuerdo 27/01/2021 12:50 am
    Venga cotorralero ya has dado bastante vaselina por hoy a los fascistas independentistas golpistas, tienes cada vez más cerca el cargo de presi del hogar del pensionista lazinazi de tu barrio, en caso que decidas mudarte a la repugblica de tractoria.
    11
    197
    Respon
      Si noi, 27/01/2021 8:00 am
      Només respatlla als corruptgents, que son qui li pagan. Tot un home de principis, comunista fins la jubilació i després neocon al partit més corrupte de Catalunya.
      341
      299
      Respon
        Ramon 28/01/2021 12:45 pm
        Per mi que aquest personatge deu ser com una mena del Gimp de Pulp Fiction. El tripartit el té dins una capsa, el treuen perquè aquí escrigui "corruptgents" i encabat el tornen a encapsar.
    Doctor Strangelove 26/01/2021 10:13 pm
    Tanta palla (i no vull dir mental, que també) per no dir res de res. Avui el sicari del 3% no cobrarà! Doc.
    176
    174
    Respon
      Ramon 27/01/2021 12:39 am
      Pasqual Maragall explica tot el procés. Ell és el determinant de tot el procés. Però no per res de bo.
    Ramon 26/01/2021 8:36 pm
    Molt de traca que, ni que fos per votar NO a la llibertat de Catalunya, ni que fos per reacció a les garrotades, els pudents figura que el Primer d'Octubre van anar a votar i que ara governin amb qui porta tenint tres anys a la presó o l'exili els que van organitzar la votació.
    92
    135
    Respon
      Si noi, 29/01/2021 11:21 am
      ho hem vist a la Diputació de Barcelona...

Nou comentari