L’actualitat política catalana és Espanya. El fet important és el que diuen i fan els jutges, polítics o personatges públics de la “villa y corte”. Les teles, ràdios o diaris nostrats ens informen puntualment i detalladament de les conspiracions o conxorxes que allà s’esdevenen. Tot el que no sigui això, és una política de campanar sense cap mena d’importància real per a la ciutadania. Com que han aconseguit que tots pensem exclusivament en com arribar a final de mes, estem pendents de quan s’acabarà el descompte en la benzina, si donaran un ajut per la cistella de la compra o si hi haurà un topall a l’increment del preu de lloguer. On es decideix tot plegat? A Madrid, és clar.

El relat de les coses crucials sempre es fa des d’una òptica “nacional”. Les sessions del “congreso” són seguides pels catalans amb molta més atenció que no pas els insípids debats parlamentaris del parc de la Ciutadella, els quals no serveixen per decidir res que afecti el nostre dia a dia. Ben mirat, els seus integrants han assumit sense piular el paper de parlament de fireta. Poc soroll i que decideixi Madrid, perquè així sempre tindran a qui carregar els neulers de la seva incompetència i pusil·lanimitat.

En un escenari com aquest, és normal que Pedro Sánchez, fa un parell de setmanes, afirmi rotundament que “el procés s’ha acabat” i que mai no hi haurà cap referèndum d’autodeterminació. Malgrat que Pere Aragonès en parli amb la boca petita, el de la Moncloa sap que avui no hi ha el clima col·lectiu insurgent que va posar l’estat contra les cordes el 2017. Hem passat de voler deixar de ser espanyols a parlar només d’Espanya. Mentrestant, la iniciativa política ja no és al carrer, sinó als despatxos oficials. Voteu i calleu. Aquest és el missatge.

Les aigües van tornant al seu lloc, i parlar dels problemes de la gent és la consigna que emmascara un objectiu: deixar de debatre sobre la independència per fer-ho sobre les “coses de menjar”. Tips, però espanyols. Heus ací la formula més efectiva per acabar amb l’independentisme combatiu, creuen i pensen els d’allà i els d’aquí. L’estratègia és recuperar la discussió tradicional entre dretes i esquerres per tal d’esborrar qualsevol debat de conflicte entre nacions. A l’hemicicle de la carrera de San Jerónimo aquesta disputa es produeix amb una virulència especial i els dos bàndols es treuen els ulls. Generen aferrissats partidaris i detractors a la seva causa. Els diputats catalans, mentrestant, prenen partit per les esquerres i són arrossegats al fangar de les polèmiques madrilenyes. Així i tot, sempre reben per totes bandes. Però ens volen fer creure que les morrades del progressisme són sempre més tolerables que les de la bancada conservadora.

No som conscients del que significa aquesta transformació en la nostra opinió pública. Si un reusenc, posem per cas, té els mateixos problemes que un segovià, per què les solucions no han de ser les mateixes? Pot haver-hi un argument millor a favor de la unitat d’Espanya? La complicitat dels partits catalans en aquesta barroera operació d’espanyolització política és una estafa que permetem i fomentem amb els nostres vots. Ara no cal la força per derrotar-nos. N’hi ha prou amb la nostra inconsciència.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: MHP a desembre 27, 2022 | 20:35
    MHP desembre 27, 2022 | 20:35
    Evidenment Espot, el que te importància es el que es cou a Madrid, aqui esteu massa ocupats anant amb una llibreteta i un boli, anotant comerços que no estan rotulats en catalá, oi que si?
    17
    Icona de dislike al comentari de: MHP a desembre 27, 2022 | 20:35 42
    Respon
    • Icona del comentari de: Andreu a desembre 28, 2022 | 10:31
      Andreu desembre 28, 2022 | 10:31
      Se't veu molt acomplexat, o bé molt espanyolista. No hi cap altra cosa.
      19
      Icona de dislike al comentari de: Andreu a desembre 28, 2022 | 10:31 23
      Respon
      • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 28, 2022 | 12:23
        Gonzalo desembre 28, 2022 | 12:23
        Y a ti se te ve muy laZi o muy naZi. O quizá las dos cosas.
        • Icona del comentari de: Andreu a desembre 28, 2022 | 13:56
          Andreu desembre 28, 2022 | 13:56
          Per què? Més que res t'ho pregunto perquè no suporto els llacistes i el processisme. Soc independentista. Però comprenc que demanar a un feixista espanyol que capti l'evident diferència és demanar massa.
        • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 28, 2022 | 18:49
          Pere LLimonera i Citronell desembre 28, 2022 | 18:49
          quienes colaboraron con los nazis fueron ustedes los españoles.
          • Icona del comentari de: MHP a desembre 28, 2022 | 20:24
            MHP desembre 28, 2022 | 20:24
            Ahhhhh, i els d'ERC, no van tenir tractes directes amb els nazis? Ay, que teniu menjat el cocu, us creieu tot el que els vostres amados lideres i l'INH diuen. Per cert, aquest comentari fa un tufillu de latinoamericà que tira enrera, que estàs buscant un puestecillo en la jerarquia lazi?
            5
            Icona de dislike al comentari de: MHP a desembre 28, 2022 | 20:24 2
      • Icona del comentari de: MHP a desembre 28, 2022 | 20:19
        MHP desembre 28, 2022 | 20:19
        Jejeje, si, noi, el que diguis, però això que dic es de feixiste, muy mucho feixiste.
  2. Icona del comentari de: Ricard a desembre 27, 2022 | 20:45
    Ricard desembre 27, 2022 | 20:45
    Per descomptat que 100% d'acord amb l'evidència que exposa l'article. Llàstima que s'oblida d'exposar la conclusió més substancial i també crua i evident que se'n deriva: i és que mai, en cap moment, els catalans van tenir la intenció real, efectiva, de fer la independència. I això no és tot: ni naturalment la tenen ara ni s'espera que en aquest punt de la història la tinguin mai. I ara, llanceu-me tomàquets.
    16
    Icona de dislike al comentari de: Ricard a desembre 27, 2022 | 20:45 19
    Respon
    • Icona del comentari de: Ricard a desembre 28, 2022 | 11:20
      Ricard desembre 28, 2022 | 11:20
      Home, això de dir que els catalans no van tenir la intenció de ser independents és una simple presumpció, que no comparteixo.
      • Icona del comentari de: Ricard a desembre 28, 2022 | 12:31
        Ricard desembre 28, 2022 | 12:31
        Crec que mai vam tenir aquesta intenció. Ja ho vam veure. Referéndum el día 1, s'hauria d'haver verificar i homologar els resultats al parlament abans de set dies. Proclamar a tot el mon la creacio d'un nou estar en forma de República. Res es va fer. I que varem fer nosaltres? Descarregar-nos una APP d'uns desconeguts. I anar tots a votar a unes eleccions autonómiques enmig del 155. Varem fer el ridicul.
        • Icona del comentari de: Ricard a desembre 28, 2022 | 13:59
          Ricard desembre 28, 2022 | 13:59
          Ni més ni menys. Però el Ricard de les 11:20 considera que l'evidència és una "presumpció". S'anomena tenir pa a l'ull. O processisme.
          • Icona del comentari de: Ricard a desembre 28, 2022 | 14:26
            Ricard desembre 28, 2022 | 14:26
            Ras i curt. Un altre procesista. Aixi no anem enlloc. Tot son insults a erc. Pero quan torra va romandre a la presidencia, cap convergent va exigir-li res. Res. Nomes va posar una pancarta, i apa....la pensio de president asegurada. Una vergonya. I per ells, aquest home es un referent.
            12
            Icona de dislike al comentari de: Ricard a desembre 28, 2022 | 14:26 9
          • Icona del comentari de: Ricard a desembre 28, 2022 | 14:37
            Ricard desembre 28, 2022 | 14:37
            No estic gens d'acord. El Ricard de les 11:20 te rao. Tot i que el Ricard de les 12:31 te les coses molt mes clares. Potser que el Ricard de les 13:59 ens expliques millor allo que ell diu prucesisme. Tot aixo no deixa de ser un proces, oi? Ara be...el Ricard de les 20:45 del día 27, doncs tambe te part de rao.
            2
            Icona de dislike al comentari de: Ricard a desembre 28, 2022 | 14:37 5
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a desembre 28, 2022 | 18:16
      Pere Llimonera i Citronell desembre 28, 2022 | 18:16
      'Cautiva y desarmada' la Democracia en Catalunya por el supremacismo independenciero de patrias inventadas, por sus practicas políticas imperialistas, dictatoriales, sectarias, supremacistas, xenófobas, anti-democráticas y totalitarias, ademas del acoso mediático de la Prensa, TV3% y Medios "subvencionados" del Movimiento y del Régimen; y del adoctrinamiento sistemático en la 'Escola', Universidad, Casales y otros entes y organizaciones durante décadas, el pueblo Catalán se encuentra, también Cautivo y Desarmado (si no es porque muchos aun se aferran a la Democracia, la Ley y el Estado de Derecho), sometido al despotismo político y social y a su nulidad en cualquier referente ético o moral; en un GuLaG ideológico y lingüístico impositivo fascistoide que N0 tiene parangón en ninguna otra parte del resto de España, o en ningún otro país democrático Europeo y de nuestro entorno Occidental... Peor aun que ese Régimen centrado en la Intolerancia, solo debe quedar Corea del Norte, y en según que, quizás ni eso... Apa, Adeu! ... ... Feliz Navidad a todos / Bon Nadal a tothom!
      • Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a desembre 29, 2022 | 18:11
        Luisnomeacuerdo desembre 29, 2022 | 18:11
        la colonia de españoles en Cataluña les desea buenas fiestas y prospero año nuevo.
  3. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a desembre 27, 2022 | 21:14
    Luisnomeacuerdo desembre 27, 2022 | 21:14
    Normal, Santiago descabalgado, lo normal es hablar de tu país, España, y de su capital, Madrid, por mucho que os joda a los fascistas independentistas de tractoria.
    16
    Icona de dislike al comentari de: Luisnomeacuerdo a desembre 27, 2022 | 21:14 21
    Respon
    • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 28, 2022 | 07:51
      Gonzalo desembre 28, 2022 | 07:51
      La colònia de españoles en Cataluña les desea felices fiestas
      12
      Icona de dislike al comentari de: Gonzalo a desembre 28, 2022 | 07:51 11
      Respon
  4. Icona del comentari de: Pako Jones Menda a desembre 27, 2022 | 22:03
    Pako Jones Menda desembre 27, 2022 | 22:03
    Descolonització ja
  5. Icona del comentari de: Vendetta a desembre 27, 2022 | 22:05
    Vendetta desembre 27, 2022 | 22:05
    Fins ke no penguin els caps botiflers dels ponts del nostre pais, fins ke tots el botiflers y colabos y familiars no rebin un fort castig en forma de cadenas perpetuas y esborrem els seus noms de nostre memoria colectiva no estarem preparats per enfrentar al enemic
    14
    Icona de dislike al comentari de: Vendetta a desembre 27, 2022 | 22:05 14
    Respon
    • Icona del comentari de: Sinchan a desembre 28, 2022 | 12:53
      Sinchan desembre 28, 2022 | 12:53
      Vendetta no quiero estropearte el final, pero que sepas, moriras siendo español. Asumelo. Lo que digas da igual, nadie te hace caso. Si quieres puedes flagelarte o pajearte todas las mañanas, te destensas, y vive tranquilo el resto del dia
      12
      Icona de dislike al comentari de: Sinchan a desembre 28, 2022 | 12:53 11
      Respon
      • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 28, 2022 | 14:32
        Gonzalo desembre 28, 2022 | 14:32
        Mejor que se azote. No le sale nada de la titola. Solo le queda una neurona. La que le permite acabar el dia sin cagarse ni mearse encima. Jajaja!.
        • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 28, 2022 | 21:32
          Gonzalo desembre 28, 2022 | 21:32
          Ja ja ja cojones
    • Icona del comentari de: Bruc a desembre 28, 2022 | 14:49
      Bruc desembre 28, 2022 | 14:49
      Oioioioi que maloteeeeeee
  6. Icona del comentari de: Tripartit no, gràcies a desembre 28, 2022 | 01:48
    Tripartit no, gràcies desembre 28, 2022 | 01:48
    Els noticiaris de TV3 són absolutament hispano-cèntrics. Tan punt comencen, el que passa a Madrid fil per randa. Suposo que són ordres de Vichy
    30
    Icona de dislike al comentari de: Tripartit no, gràcies a desembre 28, 2022 | 01:48 25
    Respon
  7. Icona del comentari de: Gironí. a desembre 28, 2022 | 01:48
    Gironí. desembre 28, 2022 | 01:48
    Aquest que esmenteu ja va ser el missatge després del 15 de juny del 1977. "Voteu i calleu". I jo, ni he votat (només una vegada) ni he callat.
  8. Icona del comentari de: Fabencio a desembre 28, 2022 | 08:43
    Fabencio desembre 28, 2022 | 08:43
    Tal cual
  9. Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 28, 2022 | 11:12
    Gonzalo desembre 28, 2022 | 11:12
    ja, ja, ja cojones
  10. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a desembre 28, 2022 | 12:00
    Doctor Strangelove desembre 28, 2022 | 12:00
    Esport, cada dia et queden menys arguments i els que tens són repetitius! Admet la realitat d'una punyetera vegada:la major part dels catalans som i volem ser espanyols. Doc.
    19
    Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a desembre 28, 2022 | 12:00 16
    Respon
    • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 28, 2022 | 15:44
      Gonzalo desembre 28, 2022 | 15:44
      ja, ja, ja cojones
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a desembre 28, 2022 | 16:12
      uno que vive en Tabarnia desembre 28, 2022 | 16:12
      ja vas colocat, esnifar cola produeix aquest efectes i et torna mes curtet
      • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 29, 2022 | 11:26
        Gonzalo desembre 29, 2022 | 11:26
        ja, ja, ja cojones
  11. Icona del comentari de: És l'hora per construir un nou país a desembre 28, 2022 | 15:44
    És l'hora per construir un nou país desembre 28, 2022 | 15:44
    La independència, encara que suposarà sacrificis, serà la manera de tenir major igualtat i possibilitats de futur, i no creure en polítiques centristes de Madrid d'engrunes i de caire assistencialista i que només busquen el vot fàcil. Penseu per què els joves s'emmirallen en països estrangers, principalment d'Europa o en els EE.UU. perquè se senten sense futur aquí, sense possibilitats. És molt greu tot plegat, una o dues generacions sense oportunitats suficients per tots ells, fins i tot joves de famílies amb recursos suficients, en què els pares fan molt més que l'estat. Insisteixo, només la independència portarà justicia social, i el Sr. Espot té tota la raó.
  12. Icona del comentari de: El futur president a desembre 28, 2022 | 16:15
    El futur president desembre 28, 2022 | 16:15
    FORA L'ESTAT ESPANYOL DE CATALUNYA
  13. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 28, 2022 | 18:48
    Jordi (Català i Suís) desembre 28, 2022 | 18:48
    La prova de l'Espayolització dels Catalans i llurs Elits és el nul ús de la llengua catalana i argumentar que volen la Independència per "viure millor", obviant l'Ocupació i la Colonització dels Espanyols. Qualsevulla Nació Ocupada i Colonitzada del Planeta, la Independència significa l'expulsió dels Ocupants (els Colons ja s'adaptaran). Al Tíbet ho són els Xinesos, al Kurdistan els Turcs, Sirians, Iranians, Iraquians, a Irlanda els Britànics, al Quebec els Canadencs, etc. Però a CAT els Espanyols han desaparegut de la retòrica dels líders independentistes inclosos els hereus del PSAN. Fins i tot en diuen "L'Exèrcit" i no pas "L'Exèrcit dels Espanyols". I només cal veure TV3 on hi ha més interès als esdeveniments a Espanya i Amèrica Llatina que al Nord Ocupat pels Francesos. I la prova final de l'espanyolització és el llenguatge sexual que els Catalans han integrat dels Espanyols. Un llenguatge repugnant i violent com són ells mateixos. Si el comparem amb el de la llengua francesa ja ho tenim tot dit. L'espanyolització ha dut els Catalans a una regressió en l'evolució humana. Heu baixat uns quants esglaons cap a la barbàrie.
    31
    Icona de dislike al comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 28, 2022 | 18:48 35
    Respon
  14. Icona del comentari de: limonada limonada a desembre 28, 2022 | 19:21
    limonada limonada desembre 28, 2022 | 19:21
    Cuando vuelva el President de Catalunya, el Sr. Puigdemont , es cuando se darán cuenta aquí y allí, de que el independentismo sigue vivo y es combativo. Los que se rajaron fueron los políticos, pero saben que cuando dispongamos de otra oportunidad llegaremos hasta el final. La ANC ya tendría que estar pensando en la formación que se presente a las elecciones con el independentismo como única meta, y dejarse de chorradas como un referéndum de claridad que se ha sacado de la manga el pobre Aragonés, que ya da grima ver tanto patetismo en un contenedor tan pequeño, como si Espanya fuera Quebec...nada menos. El independentismo está en compas de espera, pero atento. Ya falta menos.
  15. Icona del comentari de: limonada limonada a desembre 28, 2022 | 19:29
    limonada limonada desembre 28, 2022 | 19:29
    Cuando vuelva el President de Catalunya, el Sr. Puigdemont , es cuando se darán cuenta aquí y allí, de que el independentismo sigue vivo y es combativo. Los que se rajaron fueron los políticos, pero saben que cuando dispongamos de otra oportunidad llegaremos hasta el final. La ANC ya tendría que estar pensando en la formación que se presente a las elecciones con el independentismo como única meta, y dejarse de chorradas como un referéndum de claridad que se ha sacado de la manga el pobre Aragonés, que ya da grima ver tanto patetismo en un contenedor tan pequeño, como si Espanya fuera Quebec...nada menos. El independentismo está en compas de espera, pero atento. Ya falta menos. y otra cosita que no es menos importante, el rey de los espanyoles cuando viene a Catalunya lo hace sin levantar polvareda, va directamente al club que lo ha invitado y se marcha por donde vino. Hace tiempo que se le acabó el baño de masas.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 28, 2022 | 23:13
      Gonzalo desembre 28, 2022 | 23:13
      Empieza a escribir en catalán. Sino, cuando ya no les seas útil, te tirarán a la basura.
      • Icona del comentari de: Anònim a desembre 29, 2022 | 11:12
        Anònim desembre 29, 2022 | 11:12
        A tí nunca te han sacado de la basura...
        • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 29, 2022 | 12:53
          Gonzalo desembre 29, 2022 | 12:53
          ja, ja, ja cojones
    • Icona del comentari de: Cat a desembre 30, 2022 | 11:47
      Cat desembre 30, 2022 | 11:47
      I el primer que "se rajo" va ser el sr. Puigdemont, en el discurs dels 8 segons més vergonyosos de la història dels catalans, no ho oblidis mai. El poble es a punt i en té ganes, és cert, només cal veure la trollada egspañolista com surt en manada a dir bagenades, cada vegada més. Cosa que vol dir que ho saben i que estan nerviosos. Seguim!
  16. Icona del comentari de: 1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya a desembre 28, 2022 | 21:04
    1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya desembre 28, 2022 | 21:04
    Per mostra de la espanyolització en tots els àmbits, el botó d'aquest digital. Aquests són els titulars d'uns quants articles que tracten del que fan i deixen de fer els madrilenys: 1.- La ministra Calviño, el seu marit i l’ex secretària d’Estat. 2.- El TC va frenar la reforma judicial per la “transcendència constitucional”. 3.- L’avís de Revilla a Aragonès: “Hi ha un hotel que es diu Soto del Real”. 4.- Calviño diu que la CNMC “vigilarà que es compleixi amb la rebaixa de l’IVA”. 5.- La Moncloa posposa la polèmica reforma judicial després de l’acord del CGPJ. 6.- El PP vol que Sánchez demani perdó al CGPJ després del desbloqueig del TC. 7.- Podemos pressiona el PSOE per reformar el sistema de renovació del CGPJ..... Per no parlar de la merda de secció de la “GENT, sospito que espanyols gairebé tots
    • Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 29, 2022 | 03:00
      Jordi (Català i Suís) desembre 29, 2022 | 03:00
      D'acord amb la proposta de Primer d'Octubre Diada Nacional. Pel que fa a aquesta web és veritat que gairebé totes les notícies parlen dels.... Espanyols. No pas dels de Madrid només. I pel que fa a Gent de la web és evident que tots són personatges Espanyols. Cap ni un de Català. Però cal afegir també l'hispano-centrisme de la secció d'Esports que una volta varen publicar una notícia en Espanyol, la qual cosa delata que el/s qui l'escriu/en ho fan en Espanyol. Tot plegat és un xic patètic i encara sort que tenim articles d'opinió amb punts de vista que només els trobes a Vilaweb o a la web d'en Xavier Roig parlemclar.cat. I per reblar el clau la presència diària i massiva d'Espanyols penjant comentaris en Espanyol com varen intentar fa 20 anys als fòrums de Vilaweb i no pas tants al PuntAvui. Tinc la sort de no haver pas de conviure amb Espanyols, de sentir-los a les ràdios i a les tvs. Són el pitjor d'Europa i llur presència massiva al sud dels PPCC ha abaixat el nivell dels Catalans. És el preu que hom paga per tenir una nació de cafres com a Amos.
      17
      Icona de dislike al comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 29, 2022 | 03:00 15
      Respon
      • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 29, 2022 | 09:19
        Gonzalo desembre 29, 2022 | 09:19
        Madre mía...que dramón.... jajaja!
      • Icona del comentari de: Anònim a desembre 29, 2022 | 12:35
        Anònim desembre 29, 2022 | 12:35
        Avui mateix, elMon publica la notícia de que un home ha matat la seva parella a Toledo. No recordo que hagin publicat mai noticies de fets similars que hagin passat a França o Itàlia (per posar un exemple de països veïns). El virus "espanyolitzador" el tenim instal·lat dins el propi cervell, uns més que els altres
        • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 29, 2022 | 13:01
          Gonzalo desembre 29, 2022 | 13:01
          Toledo es España. Barcelona es España. Tarragona es España. Lérida y Gerona también.
          • Icona del comentari de: Anònim a desembre 29, 2022 | 15:02
            Anònim desembre 29, 2022 | 15:02
            Madrid es Cataluña.
            4
            Icona de dislike al comentari de: Anònim a desembre 29, 2022 | 15:02 3
        • Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 29, 2022 | 13:13
          Jordi (Català i Suís) desembre 29, 2022 | 13:13
          La clau de tot plegat és que la majoria dels catalans considera els espanyols com a conciutadans i han perdut definitivament la consciència que els espanyols de Catalunya i d'Espanya són com els Francesos que ocuparen i colonitzaren Algèria o com els Alemanys que ocuparen els Països Baixos, Bèlgica, França, etc. La peça clau de l'assimilació definitiva d'una Nació ocupada i colonitzada és haver convençut els Colonitzats (Torturats, Assassinats, Humiliats, Robats, Violats abans) que pertanyen també a la Nació Ocupant i que la llengua de la Nació Ocupant és també patrimoni dels Catalans com digué clarament el traïdor Junqueras i practiquen totes les elits catalanes des de fa molts anys. I cal afegir el problema dels casaments amb Espanyols/es que no ho seria pas si la llengua espanyola no haguera esdevingut la prioritària a casa. A qualsevol país europeu us diran que els estrangers s'integren primer de tot per la llengua menys.... a Cal Carallot o sigui a CAT on tenim les elits més miserables i patètiques d'Europa.
          14
          Icona de dislike al comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 29, 2022 | 13:13 16
          Respon
          • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 29, 2022 | 14:10
            Gonzalo desembre 29, 2022 | 14:10
            Anda, quédate en Suiza. Como la "sobaquera". Y no des tanto la turra. Amargadito. Jajaja!
            5
            Icona de dislike al comentari de: Gonzalo a desembre 29, 2022 | 14:10 8
  17. Icona del comentari de: Si a desembre 29, 2022 | 10:23
    Si desembre 29, 2022 | 10:23
    No fa gaire vaig veure la tv. Un telenotícies de tv3. Notícies de merda irrellevants, parlant d'españa contínuament i buidor absoluta. Fotia fàstic.
  18. Icona del comentari de: Rsalva a desembre 29, 2022 | 21:14
    Rsalva desembre 29, 2022 | 21:14
    Al telenotícies abans deien estat espanyol i ara ja diuen obertament españa. Per cert q els Tn de tv3 tenen un presentador i una presentadora excepte al tn vespre acaparat per un de molt vehement.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a gener 02, 2023 | 15:14
      Gonzalo gener 02, 2023 | 15:14
      Es que es España. Aunque lo correcto sería decir Reino de España.
  19. Icona del comentari de: TV3 EL NODO DE JUNQUERAS.155 a desembre 30, 2022 | 12:12
    TV3 EL NODO DE JUNQUERAS.155 desembre 30, 2022 | 12:12
    TV3 la pocilga del JUNQUERAS DE ESPAÑA.UNA. CruaÑes la España franquista de erÑ
  20. Icona del comentari de: Gombau a desembre 30, 2022 | 13:10
    Gombau desembre 30, 2022 | 13:10
    La gran majoria de catalans volem la independència. I l'únic problema que ens impedeix d'assolir-la és la violència i la repressió espanyola. Catalunya pertany a Espanya, sí; però l'única raó és la força, i no la raó democràtica. Quan puguem vèncer la força espanyola, serem lliures i podrem proclamar l'Estat Català lliure.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a gener 02, 2023 | 15:15
      Gonzalo gener 02, 2023 | 15:15
      La ración diaria de alfalfa para la borregada. Jajaja!

Respon a Ricard Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter