Catalunya assumirà a partir de l’1 d’octubre les competències relatives a les autoritzacions inicials de treball dels immigrants, segons han informat en conferència de premsa la ministra d’Administracions Públiques, Elena Salgado, i el Conseller d’Interior i Relacions Institucionals, Joan Saura, que avui s’han reunit en la Comissió Mixta de Transferències Estat-Generalitat.
Cap altre comunitat de l’estat espanyol fins ara havia tingut aquesta competència, però la podran sol•licitar perquè com a conseqüència de la demanda catalana el Govern espanyol ha assumit el compromís de modificar la Llei d’Estrangeria per si algun altre govern també demana el traspàs d’aquesta matèria. Aquesta és la primera vegada que Catalunya pot intervenir, encara que sigui mínimament, “en la regulació dels fluxos migratoris”, segons Saura.
El conseller ecosocialista també ha posat de manifest la preocupació per la “lentitud” amb que s’estan negociant la resta de traspassos previstos, per la qual cosa ha demanat que abans d’estiu es tanquin tots els acords que s’estan negociant amb l’administració central, entre els quals encara hi ha pendents Rodalies o la inspecció de treball.