Missing 'path' query parameter

El president dels Estats Units, Joe Biden, ha tornat a defensar aquest diumenge la decisió de lliurar bombes de dispersió a Ucraïna. Segons el president nord-americà aquesta entrega és necessària per a l’esforç bèl·lic de Kíev. A tot això ha afegit que “aquesta és una guerra que va de munició i s’estan quedant sense aquesta munició”, ha afirmat Biden en una entrevista amb la CNN.

A tot això cal recordar que els Estats Units va aprovar el divendres el lliurament de bombes de dispersió a Ucraïna, una iniciativa molt criticada perquè aquest tipus de munició està prohibida per tractats internacionals pels danys que provoca entre la població civil. Llavors Biden va defensar la mesura malgrat que va ser una “decisió difícil”.

D’altra banda, Biden ha defensat la integració d’Ucraïna en l’OTAN, encara que ha matisat que aquesta adhesió no es produirà fins que acabi el conflicte armat amb Rússia. “No crec que hi hagi unanimitat per a incloure a Ucraïna en la família de l’OTAN ara, en aquest moment, enmig d’una guerra. Per exemple, si es fes, estaríem decidits a defensar cada polzada de territori OTAN. És un compromís que tenim i que és irrenunciable. Si la guerra segueix, llavors estaríem tots en guerra. Estaríem tots en guerra amb Rússia, si fos el cas”, ha argumentat.

L’inquilí de la Casa Blanca ha apuntat que ha parlat llargament del tema amb el president ucraïnès, Volodímir Zelenski, al qual li ha assegurat que els Estats Units continuaran secundant amb armament i seguretat a Ucraïna igual que fa amb Israel. “Crec que hem de construir un camí racional perquè Ucraïna pugui ser apte per a entrar en l’OTAN”, ha apuntat, al mateix temps que ha recordat que ja abans del conflicte va rebutjar les exigències de Moscou de vetar l’ingrés d’Ucraïna en l’Aliança perquè aquesta té “una política de portes obertes”.

Cal recordar també que aquesta setmana els líders de l’OTAN s’han citat a Vílnius, capital de Lituània, en el que serà una cimera clau tant per a Ucraïna com per a Suècia, país que ha sol·licitat l’ingrés en l’Aliança, però que no ha pogut materialitzar-se pel veto de Turquia. En l’entrevista amb la CNN Biden ha expressat el seu optimisme sobre aquest tema perquè Turquia té interès a modernitzar la seva flota d’avions de combat F-16, igual que Grècia.

Més notícies
Entrevista: Uriel Bertran: “És impossible bloquejar el Congrés espanyol”
Comparteix
ENTREVISTA al coordinador d'estratègia i discurs de l'ANC, que defensa haver sotmès a consulta dels socis la possibilitat de fer campanya per l'abstenció per al 23-J, que ha sigut rebutjada per un 60% dels vots
Notícia: L’”anomalia” del català a Europa pel bloqueig de l’Estat
Comparteix
La Plataforma per la Llengua ha iniciat una campanya per aconseguir l’oficialitat del català després de saber que el govern espanyol ha mentit i no l'ha demanada mai
Notícia: Quasi 100.000 persones se sumen al ‘Mulla’t per l’Esclerosi Múltiple’
Comparteix
Aquesta iniciativa solidària preveu recollir uns 300.000 euros en la seva trentena edició
Notícia: Josep Vallverdú: “La llengua retrocedeix perquè no s’empra prou”
Comparteix
Aragonès ha destacat que Vallverdú ha fet de la seva vida “un compromís absolut amb la llengua"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter