Les pluges han arribat a Catalunya. Les tempestes d’aquest dissabte han entrat al territori català pel sud i l’oest i han arribat a provocar un petit tornado al Delta de l’Ebre. A més, ja han deixat pràcticament 70 litres per metre quadrat de pluja al parc natural dels Ports. La DANA prevista per aquest cap de setmana també ha generat registres d’almenys 54 litres per metre quadrat a Mas de Barberans (Montsià), 49 a Gandesa (Terra Alta) o 43 a Ulldecona (Montsià). A més, també s’han registrat pluges per les comarques de Ponent, l’Alt Pirineu i en diversos punts dels Pirineus centrals i orientals i també a la costa del Penedès.

Durant tot el dia, el Servei Meteorològic de Catalunya ha avisat que hi ha perill molt alt de pluja intensa al Montsià, el Baix Ebre, la Ribera d’Ebre, el Baix Camp i el Tarragonès, i amb menys intensitat a la resta de les Terres de l’Ebre i del Camp de Tarragona. Tot i això, es creu que les pluges podrien arribar fins a l’àrea metropolitana de Barcelona. De fet, ha actualitzat aquest dissabte el Pla Especial d’Emergències per Inundacions a Catalunya (Inuncat), que divendres va entrar en fase d’alerta.

A banda de les pluges, per aquest cap de setmana també es preveu fort onatge al litoral des del Maresme al Montsià. Segons l’SMC, a partir del migdia de diumenge i fins a la mitjanit s’espera maregassa (onades de més de 2,5 metres) a la meitat sud de Catalunya, amb notable mar de fons de component est. Per això es demana molta precaució a les zones de costa, i allunyar-se de ports i espigons on trenquin fort les onades.

De cara a aquest diumenge, el Meteocat ha activat el Pla Especial d’Emergències per Risc de Vent a Catalunya (Ventcat) per la previsió de fortes ratxes del Maresme a les Terres de l’Ebre i també al centre i oest del país. Les comarques on s’espera un vent més intens són el Barcelonès, el Baix Llobregat, el Garraf, el Baix Penedès i el Tarragonès. També s’hi espera fort onatge.

Més notícies
Notícia: Un conflicte entre administracions deixa Cal Macià en “risc de col·lapse imminent”
Comparteix
La plataforma Salvem Cal Macià reclama a la Generalitat i a l'Ajuntament d'Alcarràs, que es passen la pilota, una solució per "garantir una intervenció" que conservi l'edifici
Notícia: ‘Joc de cartes’ permetrà canviar les puntuacions en la confrontació final
Comparteix
Marc Ribas ens explica la novetat principal que incorporarà la nova temporada del programa de TV3
Notícia: El PP acusa Sánchez de “vendre la dignitat” per pactar amb Junts i ERC
Comparteix
EL PP encara no ha estat capaç de lligar cap pacte per investir Feijóo i arribar a la Moncloa
Notícia: Àngel Llàcer promet que ‘La Puntual’ serà “encara millor” que ‘El Llop’
Comparteix
El director del programa teatral de TV3 explica quines novetats tindrà aquesta temporada

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa