El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
MÉTEO | Canvi de temps: per on arribaran les pluges?

Després d’un cap de setmana marcat per una temperatura i un cel estable, s’acosta un lleuger canvi en el temps. Un canvi, però, que respectarà la Diada de l’Onze de Setembre i no es preveu que arribi fins dimarts al matí. Segons la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), en les pròximes 48 hores passarem de tenir un cel assolellat en tot el territori català, a diversos punts de pluja en algunes comarques. Mentre que el sol brillarà amb força aquest dilluns, cosa que permetrà que es puguin celebrar tots els actes de celebració i manifestació sense haver de patir per portar un paraigua sota el braç, dimarts al matí el cel de tot el territori quedarà totalment ennuvolat.

En alguns punts aquests núvols aniran carregats de precipitacions. Durant el matí arribaran alguns ruixats dispersos al terç oest, més probables al Pirineu, Prepirineu i a l’extrem sud del prelitoral, especialment a la comarca de la Terra Alta. Aquesta dinàmica s’estendrà pel territori de cara a la tarda, on alguns ruixats agafaran més força, especialment a les Terres de l’Ebre. També poden aparèixer precipitacions a l’Alt Empordà, omplint així tota la zona nord de Catalunya d’aiguats. Aquests seran febles o moderats i aniran sovint acompanyats de tempesta localment. Ara bé, a diferència del temporal que es va viure el cap de setmana passat arran de la DANA, l’acumulació prevista de pluja és molt petita.

Petita baixada de les temperatures

Amb el canvi de fenomen meteorològic també arriba una lleugera baixa dels termòmetres. En les pròximes 24 hores, el dia de la Diada, la temperatura mínima serà similar o lleugerament més alta. La temperatura màxima serà semblant o baixarà lleugerament, tot i que localment podrà ser més alta a punts del litoral i prelitoral. Una tònica que s’accentuarà de cara a dimarts, on les previsions del Meteocat indiquen que els termòmetres encara baixaran més. Es tracta, però, d’una baixada lleu, ja que el servei de meteorologia no creu que els termòmetres no descendeixin més de dos graus en gairebé cap punt del territori.

Els punts on les temperatures es mantindran més elevades són a la Paeria i al litoral català. De fet, a la capital catalana la previsió indica que els termòmetres seran més elevats que aquest cap de setmana, amb màximes de 31 graus al llarg del dia. En canvi, a les Terres de l’Ebre, la franja del Pirineu i al centre de Catalunya les temperatures baixaran. Aquest canvi en els termòmetres es notarà més en aquestes zones perquè avui s’han llevat amb una mica més calor que la que van viure ahir.

Més notícies
L'autora de 'Fucking Nova York', Laura Calçada / ACN

Laura Calçada explica la seva experiència a Nova York fugint “d’una mare feridora i un pare absent”

Notícia: Laura Calçada explica la seva experiència a Nova York fugint “d’una mare feridora i un pare absent”
Comparteix
L'escriptora, filla del periodista Miquel Calçada, publica ‘Fucking New York’, un relat autobiogràfic del que va viure a la ciutat americana quan hi va arribar amb 23 anys

Pretendre negociar amb Espanya

Notícia: Pretendre negociar amb Espanya
Comparteix
"Junts faran, com sempre, l'únic que han demostrat saber fer, que és traficar amb els interessos del país a canvi de poder ser els gestors del païset"
Acte final de la manifestació de la Diada del 2019, organitzada per l'ANC, amb una estelada gegant desplegada
Per què Catalunya no és independent? (10)

Independentisme: i ara què? Entendre bé on som i com cal actuar

Notícia: Independentisme: i ara què? Entendre bé on som i com cal actuar
Comparteix
La sèrie 'Per què Catalunya no és independent?' es tanca just abans de la Diada amb diverses propostes que passen per una idea: pensar com fer tangible l'ideal de república catalana

Les costures d’Espanya

Notícia: Les costures d’Espanya
Comparteix
“Puigdemont vol una reforma estructural que pot resultar insuportable per a la majoria dels espanyols i, sobretot, per als qui els manen”

Comparteix

Icona de pantalla completa