TV3 ha resistit l’envestida del fenomen Rocío Carrasco de Telecinco i ha pogut mantenir el liderat a l’abril. D’acord amb les darreres dades d’audiència, la televisió pública catalana ha aconseguit a l’abril, per 45è mes consecutiu, el rècord històric de lideratge ininterromput mensual, amb una quota del 14,5. Telecinco ha obtingut un 13,9; Antena 3 un 10,7; La 1 un 6,5; La Sexta un 6,2; Cuatro un 4,5, i La 2 un 2,2. Més de 4,8 milions de catalans han connectat a l’abril amb la cadena, que continua liderant la franja del day time i del prime time. Així mateix, TV3 ha estat la cadena més vista 19 dels 30 dies del mes i ha liderat el rànquing de programes 29 dies, i ho ha fet amb un informatiu: sis dels deu programes més vistos del rànquing són de la cadena i els informatius són líders en totes les edicions i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6.
El director de la cadena, Vicent Sanchis, ha subratllat en declaracions a EL MÓN que TV3, fent la comparació amb el mateix període de l’any passat —totalment excepcional per la pandèmia—, “ha repetit resultat” en unes condicions adverses: “Hem aguantat amb el fenomen de Rocío Carrasco, la Copa del Rei i tota l’artilleria desplegada en prime time, que s’allarga fins a les 2 de la matinada”. Sanchis ha considerat que, tenint aquest compte aquest context, “té molt de mèrit” el resultat obtingut per la televisió pública catalana, en competència amb televisions privades espanyoles. “En el marc de tot l’Estat, Telecinco s’ha convertit en la primera per davant de la principal competidora, Antena 3, i ha deixat molt enrere TVE”, ha remarcat el director de TV3.
Sanchis defensa que aquests resultats s’han aconseguit només fent “alguns retocs” a la graella tenint en compte que la competència “va contínuament prenent decisions hàbilment per anar pujant”, fet que deixa TV3, “una televisió pública competint amb les millors gales d’una privada”. El director de TV3 veu en aquests resultats “una combinació, com sempre, del bon resultat habitual dels informatius i també de l’oferta de tot el dia, coses molt bones i valors segurs a la nit, com el Polònia o Crims“. Sanchis remarca el bon reultat de la programació d’entreteniment de TV3, “que té les característiques necessàries per aparèixer en una televisió pública, competint amb una programació que no aguanta aquestes condicions”.
Els rècords de temporada són per a Crims i el 30 minuts, si bé destaquen les estrenes d’El judici, Tabús i Celebrem!, i també els bons resultats amb què tanquen la temporada Nexes i Gent de mercats i comerços. TV3 continua sent la cadena més ben valorada qualitativament, amb un 8,5. I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA ha tingut 4,6 milions d’usuaris únics i més d’11,6 milions de reproduccions de vídeo. La secció d’esports continua incrementant l’audiència, amb 510.000 usuaris únics.