TV3 ha estat la cadena més vista del 2022, el que els converteix en líders d’audiència per tretzè any consecutiu. La cadena ha fet oficials les dades aquest migdia en un comunicat en què es mostren molt satisfets de la feina feta durant l’última temporada i del nou rècord que acaben d’assolir, ja que mai cap cadena havia estat líder a Catalunya durant tants anys seguits. Una altra dada a destacar? Que hagin ocupat la primera posició del rànquing 132 dels 156 mesos totals.
La darrera quota anual és del 14,1%, que la situa tres punts i mig per sobre d’Antena 3 que queda en segona posició. TV3 ha liderat 329 dies de l’any, un 90% al que s’ha de sumar que 350 dels 365 dies de l’any hagi tingut el programa més vist de la jornada. El seu lideratge en les dues franges de més consum es consolida i pot dir que ha situat 26 dels seus programes en els 40 més vistos de tot l’any.
Quins han estat els programes de TV3 més vistos el 2022?
Els Telenotícies tornen a ser els espais més vistos. De fet, l’emissió de TV3 que més teleespectadors ha tingut durant el 2022 va ser el TN Vespre de l’1 de març amb una quota del 29,2% del share. Els informatius han estat líders a molta distància dels de la competència, el que demostra que la gran majoria dels catalans els escull per conèixer què ha passat al llarg del dia.
El programa que més teleespectadors ha tingut ha estat Crims, que ha assolit rècord rere rècord. La segona part del capítol Girona/Madrid ha estat el més vist de la seva història amb un 30,2%. La gastronomia continua interessant, ja que Cuines i Joc de cartes han mantingut una audiència fidel. El programa del migdia va arribar al 28,5% mentre que el reality signa com a màxim un 25,8% gràcies a l’emissió del 28 de desembre.

Una de les emissions més vistes de l’any ha estat el Piromusical de la Mercè, que va captivar un 31,4% de quota de pantalla que no s’aconseguia des del 2017. El Polònia, l’Atrapa’m si pots i El foraster es mantenen entre els programes més vistos i millor valorats. La gran sorpresa del Nadal? L’èxit del monòleg d’Andreu Buenafuente, Curraràs, que va obtenir un espectacular 28,4% de mitjana.
La cadena no ha volgut oblidar el gran èxit d’Eufòria, segurament el descobriment en majúscules del 2022. El concurs musical els ha fet tocar el cel, sobretot en l’emissió de la gala final quan van arribar a una quota del 29,7% de share.